XFX 680i LT realtek audio niet te gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• Johny Cash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02-2025
Ik heb sinds een paar maanden de xfx 680i lt, ben er heel tevreden over maar heb toch een klein probleem:

Ik heb in mijn bord een Sound Blaster Audigy SE 24bit zitten die ik als hoofdgeluidkaart gebruiken. Na mijn weten zitten er een (crap) realtek hd audio geval in de xfx. Ik wil met Traktor Dj 2 geluidskaarten gebruiken zodat ik mijn muziek eerst hoor via mijn koptelefoon en vervolgens deze overgooien naar me boxen.

Mijn probleem is dat ik in vista de moederbord geluidskaart nergens kan vinden. Iemand hier ooit over gehoord? Google gaf bij mij geen antwoord.

Johny Cash

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Chipset drivers geinstalleerd en de Realtek drivers er ook opgezet?

Heeft je Audigy trouwens geen jack sensing? Dan zou je misschien in kunnen stellen dat Traktor Dj 2 de boxen aanstuurt via poort x en je hoofdtelefoon via poort y.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:43

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Vaak (als de geluidskaart in het BIOS op "auto" staat) gaat deze vanzelf uit als er een geluidskaart wordt gedetecteerd. In sommige bios'en heb je naast "auto" en "disabled" ook nog een "enabled". Dan staat 'ie altijd aan.

Kijk eens in je BIOS zou ik zeggen :) En koop anders een Sweex geluidskaartje van 9,95 als je BIOS het niet gaat snappen.

Hier stond een dode link.

• Johny Cash
Ga even aan de gang drivers etc al gebeurd. Ga even het bios idee proberen, klinkt eigenlijk best logisch.

• Johny Cash
Harstikke bedankt moest in het bios de optie op auto zetten ipv disabled!