Verbinden met RemotelyEverywhere vanuit beveiligd netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views

• Schaapjeblaat
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-01-2024
Om te beginnen heb ik al wat rondgezocht op google en op GoT. Ik vind wel wat dingen over SSh tunnels, maar dat is geloof ik niet wat ik nodig heb?

Ik wil graag verbinden met RemotelyEverywhere vanaf een beveiligd netwerk, maar de firewall van het netwerk blokkeert rechtstreekse verbindingen met computers buiten het netwerk. (vanaf andere plekken kan ik wel gewoon verbinding maken).

Nu heeft de systeembeheerder laten doorschemeren dat het toch mogelijk is om verbinding te maken wanneer dit via en server op het internet gebeurt.

Hij zegt dat mijn computer thuis (waarmee ik dus verbinding wil maken) zich dan eerst aan moet melden op deze server en dat ik dan vanaf het beveiligde netwerk ook op deze server aanmeld en de server de computers dan met elkaar koppelt. Op deze manier zou de verbinding dan wel toegestaan moeten worden door de firewall.

Heeft iemand een idee hoe dit werkt, of een verwijzing naar een topic hierover dat ik zelf gemist heb?

Alvast bedankt voor de moeite!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik denk dat de beheerder LogMeIn bedoelt :-)

Verder ga ik je niet helpen, omdat je dan policies omzeilt, iets waar wij op GoT niet aan meewerken.

We are shaping the future

• Schaapjeblaat
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-01-2024
Bedankt voor de tip, dit zou inderdaad wel eens de oplossing kunnen zijn. Dat ga ik vandaag uitproberen!

Het was overigens niet mijn bedoeling om het beleid van GoT te overtreden, aangezien de beheerder hier zelf min of meer mee kwam ging ik er vanuit dat het geen probleem zou zijn!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry, maar dit is het omzeilen / doorbreken van de beveiliging van een bestaand netwerk.
Daar kunnen en willen wij niet aan meewerken.
Zie ook de FAQ : FAQ - Netwerken & Het algemeen beleid #misbruik

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.