Open Pandora handheld console

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:09
Zojuist is de Open Pandora in de pre-order gegaan. Wat specs:
  • ARM® Cortex™-A8 600Mhz+ CPU running Linux
  • 430-MHz TMS320C64x+™ DSP Core
  • PowerVR SGX OpenGL 2.0 ES compliant 3D hardware
  • 800x480 4.3" 16.7 million colours touchscreen LCD
  • Wifi 802.11b/g, Bluetooth & High Speed USB 2.0 Host
  • Dual SDHC card slots & SVideo TV output
  • Dual Analogue and Digital gaming controls
  • 43 button QWERTY and numeric keypad
  • Around 10+ Hours battery life
Wat mockup plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://openpandora.org/images/pandora.jpg
Afbeeldingslocatie: http://openpandora.org/pandoranewkeys.png

MAW: Voor 250 euro krijg je (in november/december) dus een kleine handheld, ter grootte van +- de nintendo DS, met een krachtige CPU, GPU, en een toetsenbord.

Op dit moment zijn er veel emulatoren voor in ontwikkeling; een full speed Playstation 1, Amiga 500, SNES, MegaDrive en Final Burn zijn al gedemonstreerd.

Dit is een nieuw broertje en spiritueel verwant aan de GP2X, alleen dan sneller, beter en MET een toetsenbord. Er wordt eerst een batch van 3000 stuks gemaakt, in het voorjaar van 2009 worden er meer besteld indien er vraag naar is. Hij is gemaakt door de engelse importeur van de GP2X, en dit is sterk gebeurt in samenspraak met de GP2X community op de forums (zie onder).

Zijn er hier mensen die hem ook gaan pre-orderen/gepreorderd hebben?

Nog wat links; aantal kunnen misschien wat traag zijn, ivm. de pre-order die zojuist geopend is:En wat youtube video's:

[ Voor 9% gewijzigd door Blaurens op 07-10-2008 11:41 . Reden: Plaatje gefixt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er erg onhandig uit eigenlijk. Beetje lomp ook, maar misschien heb ik het mis.
Is iemand van GoT van plan zo'n ding aan te schaffen? Ben wel benieuwd of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Lijkt mij wel een grappig apparaatje, maar ik vind €250,- op het moment te veel. Maar als het kwalitatief wat blijkt te zijn (ik wil best onderkwek RA 1 spelen :) ) en misschien de prijs ietsje zakt is het wel een interessant apparaat.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Nou, ik dus :) Hij komt eind nov/begin dec, dus zal het tegen die tijd zeker laten weten. Vond het persoonlijk wel meevallen met de onhandig- en lompheid; hij's evengroot +- als een DS, die's niet heel groot. Verder schijnt hij goed in de hand te liggen, maargoed, het is natuurlijk subjectief enzo.

Zie het ook wel zitten om hem als portable internet apparaat te gebruiken, beetje browsen, chatten, licht mailen, dat werk.

Ben benieuwd, hoop dat hij niet tegenvalt :)

[ Voor 15% gewijzigd door Blaurens op 30-09-2008 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Waw....die is lelijk. Zwaar bloated en even ergonomisch als een baksteen.

Als ik het goed begrijp kan je er ook enkel illegaal games op spelen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Boeboe: nee hoor; er zijn al veel mensen zelf aan de slag om spellen te maken specifiek voor de pandora, daarnaast zijn er veel linux/open source games die prima hiernaar over te zetten zijn (zoals ook gebeurde voor de GP32 en de GP2X, en ook psp en ds). Je kan inderdaad ook emulatoren gebruiken, als je dat bedoelt met 'enkel illegaal games op spelen'. Maar als je de oorspronkelijke games hebt, is het volgens mij niet illegaal om ze in een emulator ook te spelen.

Dit ding is dus niet alleen voor spellen, maar misschien dat deze thread dan beter ergens anders had kunnen staan. Ik zie hem als een leuke draagbare computer met veel (multimedia) mogelijkheden, full internetconnectivitiy, waar je ook games goed op kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MB-
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 17:59
Alleen zonder creditcard valt er niet veel te preorderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Wel, paypal en overschrijving kan ook. Paypal bij de europesche, overschrijving bij de duitse. Instructies voor paypal staan op het op dit moment geslashdotte forum..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regul
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 22:27
Ik heb hem ook besteld, ben heel benieuwd.
Het duurde dinsdag rond een uur of 5 meer dan 30 minuten voordat ik men bestelling erdoor had :p

De Pandora is trouwens iets groter dan de DS Lite: Dimensions: 140 x 83 x 27 mm tegen 133 mm × 73.9 mm × 21.5 mm

Via de Duitse shop kun je simpel met PayPal betalen, maar via de europese bestelsite moet je het naar een emailadres sturen.

Het lijkt me ideaal om iets kleins te hebben om op school iets in m'n agenda te zetten, even snel op te zoeken of iets anders. En dan is dit toch sneller dan als je een laptop moet gaan opstarten of naar 1 van die altijd trage pc's op school te lopen.

Volgens een newspost op openpandora.org zijn er in de eerste 6 uur dat de preorder open was meer dan 2000 stuks besteld!
Ze zijn nu zelfs aan het kijken of ze de eerste batch van 3000 naar 4000 exemplaren kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:07

Vrijdag

De Zwarte

Als ik het zo zie lijkt het wel een nog kleinere EEEpc.

Wellicht kunnen ze 'm nog kleiner maken later, dan zou het voor de zakelijke markt wellicht ook nog best kunnen werken. Een mooie tussenstap tussen mini laptop en pda. Beetje sleek design erbij (dit lijkt wel een plastic baksteen) en je kan best een paar zakelijke gebruikers ervoor enthousiasmeren denk ik.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap eigenlijk ook niet zo waarom je zo'n ding nu zou bestellen terwijl je behalve wat promo-praat nog helemaal niet kan zien of de software daadwerkelijk lekker draait. Verder kan je ook absoluut niet zeggen hoe lang dit ding real-life met zn batterij mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regul
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 12:32:
Ik snap eigenlijk ook niet zo waarom je zo'n ding nu zou bestellen terwijl je behalve wat promo-praat nog helemaal niet kan zien of de software daadwerkelijk lekker draait. Verder kan je ook absoluut niet zeggen hoe lang dit ding real-life met zn batterij mee gaat.
Uit de wiki: Up to 10 hours battery life under reasonable load 8.5 hours under max cpu load. Up to 100 hours playing MP3s.

Dit hebben ze ook getest en er is ergens een post van. Helaasch is het forum een beetje down

Edit:
Op het moment zijn er al 2800 Pandora's verkocht, in 2 dagen!

-- Het is nog steeds mogelijk om te bestellen, alle bestellingen die tot zondag gedaan worden komen met de eerste batch mee, ook als het er meer dan 3000 zijn!

[ Voor 16% gewijzigd door Regul op 02-10-2008 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Inmiddels zijn de pre-orders gesloten en zijn er +- 4000 pandora's besteld. Nu maar wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

En iedereen hier die met paypal betaald heeft kan zijn geld terug zoeken en anders betalen :X Nu moet ik moeilijk gaan lopen doen. vragen naar de shop, vragen naar paypal, vragen overal.

We gaan voorlopig even moeilijk doen, als ik hem dan binnen heb horen jullie wel gebruikerservaringen :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regul
Mja, lekker gekloot met PayPal.

Nu maar gewoon met een overschrijving betaald en bevestiging binnen gekregen.

Nu maar wachten tot ie bezorgt wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

bezorgD

Heel behulpzaam, maar verder voegt het niets toe aan het topic. Laat dit dan ook maar in het vervolg :).

[ Voor 89% gewijzigd door PromoX op 09-10-2008 18:48 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:53
* Vihaio geeft het topic een schop.
Er is inmiddels een prototype van de behuizing van de Pandora:

Dit is dus alleen de behuizing, er zit niks in.

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

een prototype van de behuizing :?
* boe2 denkt dat degenen die een half jaar geleden al 250 euro betaald hebben mogen beginnen zweten, los van het feit dat tegen dat dat ding ooit toch uitkomt de hardware al een stuk minder waard is.

[ Voor 25% gewijzigd door boe2 op 30-01-2009 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

2 schouderknoppen maar... Hoe willen ze dan echt een PS spel gaan emuleren? Met de PSP is dat al een ramp...

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:53
Boeboe schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 01:06:
een prototype van de behuizing :?
* Vihaio denkt dat degenen die een half jaar geleden al 250 euro betaald hebben mogen beginnen zweten, los van het feit dat tegen dat dat ding ooit toch uitkomt de hardware al een stuk minder waard is.
Tja, het project is wat vertaagd, maar het lijkt er nu op dat het niet zo heel lang meer gaat duren voordat de boel goed op gang komt, en volgens mij kan je er ook wel vanuitgaan dat alles wat langer duurt als je met zo'n project bezig bent. En 250 euro is echt niet zo extreem duur als je de hardware vergelijkt met de psp, die kost nu nog 170 euro en zit je met een apparaatje waar je een stuk minder mee kan.

Er is trouwens nog een nieuwer filmpje. Nu is het een prototype dat wel werkt.
Pagina: 1