Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
De MBP gaat automatisch in slaapstand als je deze dicht klapt. Vroeger had je voor de ibook wel tooltjes zoals clamshell om dit tegen te gaan, maar ik denk dat je MBP gaat smelten als je deze dicht klapt maar aan laat staan.remcoXP schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 16:54:
Ik wil graag mijn macbook pro kunnen dichtklappen maar wel lekker doordownlaoden.
met windows laptops is dit geen probleem maar met mac kan dat standaard niet.
hiervoor dacht ik een tool gevonden te hebben: caffeine. maar deze werkt helaas niet. als ik hem juist aanklik en vervolgens dichtklap verbreekt hij toch netwerkverbindingen en snurkt (het ledje slaapt)
zijn er alternatieven voor dit stukje software of heeft iemand een tip om het wel voor elkaar te krijgen?
Ik zou het dan ook sterk afraden.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Kheb zelf (nog) geen MacBook Pro, maar dit vind ik ook wel interessant
Even Googlen gaf mij dit resultaat:
http://www.macupdate.com/info.php/id/10564
edit: SleepLess is alleen niet freeware
Even Googlen gaf mij dit resultaat:
http://www.macupdate.com/info.php/id/10564
edit: SleepLess is alleen niet freeware
[ Voor 14% gewijzigd door JorzoR op 30-09-2008 17:21 ]
Hij blijft dichtgeklapt gewoon werken als je een externe monitor, toetsenbord en muis hebt aangesloten, dus oververhitting is waarschijnlijk geen probleem._DH schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 17:06:
[...]
De MBP gaat automatisch in slaapstand als je deze dicht klapt. Vroeger had je voor de ibook wel tooltjes zoals clamshell om dit tegen te gaan, maar ik denk dat je MBP gaat smelten als je deze dicht klapt maar aan laat staan.
Ik zou het dan ook sterk afraden.
Alle tooltjes die ik ooit gevonden heb, werken niet meer door updates van Apple. Geen idee wat daar het plan achter is, maar het resultaat is dat een dichtgeklapte MacBook altijd gaat slapen. Ben dus zeker benieuwd of er tegenwoordig nog tooltjes zijn die wel weer werken (gratis uiteraard, voor dit soort duffe functionaliteit weiger ik te betalen).
InsomniaX wat Frietsaus aangaf werkt goed. Gebruik het zelf ook nog wel eens naast Caffeine, echter voorkomt caffeine alleen maar de dimstand van het scherm en het starten van de screensaver.
De beste optie
Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.
Verwijderd
Het voorkomt ook dat je Mac in sleep gaat als het scherm gewoon open staat. (Dicht niet, zoals al is vermeld in dit topic)RubenJ schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 18:13:
InsomniaX wat Frietsaus aangaf werkt goed. Gebruik het zelf ook nog wel eens naast Caffeine, echter voorkomt caffeine alleen maar de dimstand van het scherm en het starten van de screensaver.
thanksthanks ik ga het morgen problemen en zal hier nog even de resultaten posten
True, maar wellicht ook een optie voor degene die het scherm open willen laten staan aangezien InsomniaX bij mij nog wel eens problemen geeft zoals blijven hangen/crashen wanneer je 'm inschakeld.Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:02:
[...]
Het voorkomt ook dat je Mac in sleep gaat als het scherm gewoon open staat. (Dicht niet, zoals al is vermeld in dit topic)
imsomniax werkt als een tiet!!! thanks!
Pagina: 1