[iTunes] Gekochte muziek verplaatsen naar andere computer?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 10:18
Nu ben ik zeer ervaren met iPods en iPhones, maar loop plots tegen een iTunes puntje van irritatie op. Domme actie blijkbaar, welke ik nog nooit heb gehad. :) Op het werk heb ik een authorized Mac staan, syncing uit. Echter, hiermee heb ik een album gedownload en wil deze op m'n iPhone kwijt... noob-vraag: dat kan dus niet zonder de hele boel te wissen en opnieuw te syncen? Zou een beetje een "bummer" zijn, want ik wil mijn oude library er gewoon op laten staan en thuis dit nieuwe album uploaden (er staan ook geripte eigen cd's op die niet syncen omdat ze niet gekocht zijn via iTunes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ook cd's die niet gekocht zijn met iTunes syncen gewoon hoor.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Klopt, echter heb ik op mijn werk de lijst met muziek daarop gezet en dat zijn alleen de gekochte zaken, niet de rest. Daar staat nu dat gekochte album bij, wat ik niet meer kan terug syncen, want dan wist iTunes m'n hele library op de iPhone (inclusief de niet gekochte zaken). Dan wil ik dat weer thuis neerplempen, maar dat lukt dan ook niet zomaar volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het niet helemaal denk ik, maar de belangrijkste vraag is: wil je die muziek beluisteren op je iPod/iPhone op de weg naar huis?

Je kan die dingen maar met één pc syncen (maar zover was je ook al). Ik heb me aan die filosofie aangepast en ik kan er wel mee leven.

Wat ik zou doen is de iPod als externe disk aansluiten, en dan thuis naar de iPod syncen. (maar dan kan je net zo goed een usb stikje meenemen natuurlijk ;) ) Kan je een iPhone aansluiten als extern opslag-device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:37
Ik heb de titel aangepast naar "[iTunes] Gekochte muziek verplaatsen naar andere computer?" en het topic verplaatst naar AMD.

Er zijn wat ingewikkeldere oplossingen. Maar je kunt het beste de muziek branden op een CD (via iTunes) of via een externe harde schijf meenemen. Als je normale muziek hebt gedownload, kun je iTunes thuis machtigen en dan werkt het. Als het iTunes plus muziek is, dus zonder DRM dan is dat niet eens nodig.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 23:27
Ik heb apps gekocht voor me iPhone.. via de App store op de iPhone..
Je zoekt de dan de applicatie in de app store op je PC en je kan hem zonder extra koste downloaden..

Zo werkt het ook met films/muziek..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Ik zal het voor de duidelijkheid nog heel simpel neerzetten. :)

1. Ik heb een library thuis, gesynced met m'n iPhone.
2. Op het werk ook een Mac geautoriseerd, muziek van iPhone naar die Mac (transfer purchases)
3. Op het werk een album gekocht
4. Shit, ik moet daarvoor wel de library van die Mac op m'n iPhone zetten (dus ik verlies de niet gekochte muziek).

Maar zoals Hoedje aangeeft, ik zou de muziek op een externe schijf kunnen meesjouwen, eens proberen.
En To-Tall; helaas werkt dat niet met muziek, aangezien je 1 library kan hebben per computer. Apps wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vgroenewold schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:38:

Maar zoals Hoedje aangeeft, ik zou de muziek op een externe schijf kunnen meesjouwen, eens proberen.
Of zoals ik aangeef: enable disk use op je iPhone, en dan gewoon de mass storage optie gebruiken van de iPhone. Dat werkt op een iPod, dus ik vermoed ook op een iPhone. Zelfde oplossing natuurlijk, alleen maak je dan gebruik van een apparaat dat toch al aangekoppeld is en moet je geen harde schijf meenemen (met kabel en alles)

Best jammer, maar goed, waarschijnlijk beslist uit het oogpunt van hacks en veiligheid.

Excuses voor mijn voorbarigheid :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2008 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:37
To_Tall schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:00:
Ik heb apps gekocht voor me iPhone.. via de App store op de iPhone..
Je zoekt de dan de applicatie in de app store op je PC en je kan hem zonder extra koste downloaden..

Zo werkt het ook met films/muziek..
vgroenewold schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:38:
En To-Tall; helaas werkt dat niet met muziek, aangezien je 1 library kan hebben per computer. Apps wel ja.
Het heeft niet zozeer met de bibiotheken (of library's) te maken. Maar het zijn gewoon de regels van iTunes Music Store. Je kunt video's en muziek maar een keer downloaden, wil je het opnieuw dan moet je nog een keer betalen. Als je het dan kwijt bent, dan heb je pech. Je moet zelf voor een backup zorgen. In de App Store kun je gekochte spullen onbeperkt gratis opnieuw downloaden.
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:41:
[...]

Of zoals ik aangeef: enable disk use op je iPhone, en dan gewoon de mass storage optie gebruiken van de iPhone. Dat werkt op een iPod, dus ik vermoed ook op een iPhone. Zelfde oplossing natuurlijk, alleen maak je dan gebruik van een apparaat dat toch al aangekoppeld is en moet je geen harde schijf meenemen (met kabel en alles)
Die functionaliteit zit dus niet op de iPod touch en de iPhone. Daarom is er ook het jailbreaken , wat in feite niets meer is dan het bestandssysteem toegankelijk maken :) .

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Ok, anyway zo zie je maar weer hoe zelfs een gevorderde Tweaker noob-achtige zaken voor elkaar kan krijgen. :) Het komt neer op die discussie die altijd wordt gevoerd hierover. Mijn verwarring was op zich logisch, aangezien alle geautoriseerde computers onder mijn eigen account de muziek hebben gekocht, dus zou het mooi zijn als Apple gewoon vraagt om je wachtwoord bij opstarten van iTunes en zodoende wel de mogelijkheid biedt de muziek op alle geatoriseerde computers te kunnen draaien. Maar goed, weer wat geleerd. Bedankt!
Pagina: 1