Beste Tweakers,
- Backup exec 11D
wij hebben bij verschillende klanten backup exec draaien en komen bij 2 klanten waar we backup exec hebben draaien het volgende probleem tegen:
Wanneer wij backup exec openen en naar Devices gaan en vervolgens naar de slots van de tape unit gaan dan zie je hier welke tape in welke slot zit.
Zo ziet het er nu uit:

Zoals je ziet is er in slot 1 de maandag tape die weekelijks gebruikt word.
In slot 2 hoort de Dinsdag tape te zitten. Maar deze is verwisseld blijkbaar door het apparaat zelf. (Hier is vorige week de dinsdag tape ingegaan en niemand anders behalve wij kunnen deze wisselen.)
Slot 3 hoort woensdag te zijn. Zelfde geld voor wat ik bij slot 2 genoemd heb.
slot 4 klopt. Dit is inderdaad de donderdag tape.
Slot 5 klopt ook. dit is inderdaad ook de vrijdag tape.
Slot 6 klopt ook. Weekelijks maken wij een backup van het gehele systeem.
Slot 7 klopt ook. Elke maand maken wij een backup van het hele systeem. Deze tape behouden we dan 1 maand. De 3de maand tape is een kwartaal. de 2de kwartaal is de half jaar en de 4de kwartaal tape is een jaar backup die allemaal bewaard worden.
Maar mijn vraag:
Waarom en hoe komt het dat toch elke keer de verkeerde tape in het verkeerde slot komt (Automatisch.) Dit doen wij uiteraard niet zelf.
Weet iemand hoe we dit tegen kunnen gaan?
Of heeft iemand een idee waar wij misschien een instelling fout hebben gemaakt?
Als je meer informatie wilt kan je het vragen dan geef ik dat.
Alvast enorm bedankt allemaal.
Gr, Jack.
- Backup exec 11D
wij hebben bij verschillende klanten backup exec draaien en komen bij 2 klanten waar we backup exec hebben draaien het volgende probleem tegen:
Wanneer wij backup exec openen en naar Devices gaan en vervolgens naar de slots van de tape unit gaan dan zie je hier welke tape in welke slot zit.
Zo ziet het er nu uit:

Zoals je ziet is er in slot 1 de maandag tape die weekelijks gebruikt word.
In slot 2 hoort de Dinsdag tape te zitten. Maar deze is verwisseld blijkbaar door het apparaat zelf. (Hier is vorige week de dinsdag tape ingegaan en niemand anders behalve wij kunnen deze wisselen.)
Slot 3 hoort woensdag te zijn. Zelfde geld voor wat ik bij slot 2 genoemd heb.
slot 4 klopt. Dit is inderdaad de donderdag tape.
Slot 5 klopt ook. dit is inderdaad ook de vrijdag tape.
Slot 6 klopt ook. Weekelijks maken wij een backup van het gehele systeem.
Slot 7 klopt ook. Elke maand maken wij een backup van het hele systeem. Deze tape behouden we dan 1 maand. De 3de maand tape is een kwartaal. de 2de kwartaal is de half jaar en de 4de kwartaal tape is een jaar backup die allemaal bewaard worden.
Maar mijn vraag:
Waarom en hoe komt het dat toch elke keer de verkeerde tape in het verkeerde slot komt (Automatisch.) Dit doen wij uiteraard niet zelf.
Weet iemand hoe we dit tegen kunnen gaan?
Of heeft iemand een idee waar wij misschien een instelling fout hebben gemaakt?
Als je meer informatie wilt kan je het vragen dan geef ik dat.
Alvast enorm bedankt allemaal.
Gr, Jack.