Toon posts:

Server 2003 [Symantec Backup exec.] Jobs slot veranderen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

- Backup exec 11D

wij hebben bij verschillende klanten backup exec draaien en komen bij 2 klanten waar we backup exec hebben draaien het volgende probleem tegen:

Wanneer wij backup exec openen en naar Devices gaan en vervolgens naar de slots van de tape unit gaan dan zie je hier welke tape in welke slot zit.

Zo ziet het er nu uit:
Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/3139/naamlooskx6.jpg
Zoals je ziet is er in slot 1 de maandag tape die weekelijks gebruikt word.
In slot 2 hoort de Dinsdag tape te zitten. Maar deze is verwisseld blijkbaar door het apparaat zelf. (Hier is vorige week de dinsdag tape ingegaan en niemand anders behalve wij kunnen deze wisselen.)
Slot 3 hoort woensdag te zijn. Zelfde geld voor wat ik bij slot 2 genoemd heb.
slot 4 klopt. Dit is inderdaad de donderdag tape.
Slot 5 klopt ook. dit is inderdaad ook de vrijdag tape.
Slot 6 klopt ook. Weekelijks maken wij een backup van het gehele systeem.
Slot 7 klopt ook. Elke maand maken wij een backup van het hele systeem. Deze tape behouden we dan 1 maand. De 3de maand tape is een kwartaal. de 2de kwartaal is de half jaar en de 4de kwartaal tape is een jaar backup die allemaal bewaard worden.

Maar mijn vraag:

Waarom en hoe komt het dat toch elke keer de verkeerde tape in het verkeerde slot komt (Automatisch.) Dit doen wij uiteraard niet zelf.

Weet iemand hoe we dit tegen kunnen gaan?
Of heeft iemand een idee waar wij misschien een instelling fout hebben gemaakt?

Als je meer informatie wilt kan je het vragen dan geef ik dat.

Alvast enorm bedankt allemaal.

Gr, Jack.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Even voor de duidelijkheid voor mij: De back-up wordt wel op de goede tape gemaakt? Dus woensdag netjes op de woensdag tape etc. ?

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de woensdag backup word dus op een donderdag tape gemaakt zoals staat afgebeeld in de afbeelding van mijn vorige post. De tape streamer kan m isschien ook hier donderdag van gemaakt hebben. Maar dat klopt niet.

De backup lukt overigens wel zonder problemen. Het is puur dat de orde van de backups compleet weg zijn. En dit hebben we proberen te veranderen door alle jobs opnieuw aan te maken en de slots opnieuw in te delen.

Zoals het staat op slot 4,5,6 & 7 dat klopt. Maar van hiervoor klopt er niets.
slot 3 is woensdag
slot 2 is dinsdag
slot 1 is maandag.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje de backup strak in de gaten gehouden en het ging eigenlijk goed maar de afgelopen week is het dan toch fout gegaan.

Er was 1 tape uit de streamer vandaan.
Nu ging ik vandaag een backup aanzetten waar geen tape in zat. Deze pakte automatisch de vrijdag tape van de tape streamer.

Is er een instelling in Symantec Exec dat er gevraagd word naar een tape wanneer deze niet voor deze dag aanwezig is?

Ik wil dat de streamer niet zelf een tape toewijst.

Alvast bedankt. Ik ga nog ff verder kijken of ik ook deze optie kan vinden. Wanneer ik deze heb post ik hem.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je het pakket volledig uptodate? Ik heb al zoveel problemen gehad met BE die door updaten op te lossen waren :P Overigens helaas allemaal kleine omgevingen met 1 tapedriveje, dus dit probleem heb ik niet gehad...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Hij word elke zondag om 3 uur geupdate dus denk dat het wel goed zit. Ga het toch even nakijken

• de_hardste
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-09-2024
Wat jij wil is niet de bedoeling van een library of loader.
Een library is niet bedoeld om voor iedere dag een tape te plaatsen, maar het is de bedoeld om juist nooit te hoeven kijken naar welke tape's je moet plaatsen.
Een tape krijgt aan de hand van in welke media set hij zit een aantal eigenschappen mee zoals overschrijfbeveiliging en dat soort zaken. De combinatie van de mediaset en de geconfigureerde Jobs zal BE altijd kiezen welke tape er het beste te gebruiken is. Uiteraard kan je er door append en overwrite beperkingen op te zetten of te partitioneren ervoor zorgen dat een tape op een bepaalde dag gebruikt zal worden, maar draait je backup een dag niet, schuift het hele spul een dag op ( de overwrite protect verschuift immers geen dag ). Wil je zaken terug plaatsen uit een recente backup is het niet belangrijk te weten op welke tape dat is gezet want dat weet BE voor jouw. Uiteraard geld dit niet als je de BEDB ( backup exec data base) kwijt ben , want daar staan alle inventory's en ID's van je tape's in. Het is dan ook de beter om je BEDB altijd ergens anders naartoe te planten in plaats van meenemen in je backup, want tegen de tijd dat je hem nodig hebt weet je niet op welke tape ie staat..

Wellicht wat rommelig uitgelegt, maar bottomline is dat de wijze zoals jij BE wil gebruiken i.c.m. met een library niet de wijze is waarop BE dat bedoeld heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door de_hardste op 04-11-2008 00:33 ]

Wat je niet probeert, lukt je niet.

Verwijderd

Topicstarter
maar de BEDB staat dan dus op 2 backups. Op de server en op een tape.

Stel je voor:
- Server crash -> Backup BEDB weg.
- Tape recovery -> Moet je eerst op de tape die DB gaan zoeken? Maar is deze DB te openen wanneer je een restore gaat doen met de IDR? (Ik heb alleen nog maar bestanden uit een backup terug gehaald. De echte restore zal binnen een aantal weken plaats vinden op een 2de server die wij hebben staan hier als test.)
Pagina: 1