Rma verzenden, maar hoe?

Pagina: 1
Acties:

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12 19:40

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net RMA aangevraag voor mijn Western digital Sata harde schijf.
Nu zit ik met een probleem, ik moet hem zelf verzenden, maar wel in speciaal inpakmateriaal.
Hier een hele waslijst:

A. place drive in ESD Bag (for internal drives only)
B. wrap in foam or bubble wrap cushioning
C. place in sturdy cardboard box
D. Please print out the RMA Label and affix on the box. If not possible please write the RMA number on outside packaging.

Rest van de regels hier: http://support.wdc.com/warranty/rmapacking.asp

Afbeeldingslocatie: http://websupport.wdc.com/images/rma/pack_drives.gif

Hoe moet een consument nou aan die eisen voldoen?!

Ik heb namelijk geen ESD bag, geen schuimrubber waar die HD precies in past, geen doos waar hij precies in past met 2 inch bubbelfolie om elke kant.

Maar aangezien ik het toch zo zal moeten versturen, anders willen ze hem niet aannemen, moet ik toch iets verzinnen.

Hoe kom ik aan al die spullen?

Mijn SNES verzameling!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 08:18
Ik ben gewoon naar een lokale computershop gegaan en heb het uitgelegd, en ze hebben mij gewoon zo'n doosje gegeven.

Dus brutaal zijn en vragen.

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-12 13:12

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Zouden ze echt zo streng zijn?

Maw; als je de schijf in een ESD-zak doet (dát zal wel moeten namelijk :)), en vervolgens goed verpakt in een doos gevuld met iets degelijks zachts (die foamen 8-jes bijvoorbeeld, waavan ik even niet op de naam kan komen) zou het toch ook goed moeten zijn?

Precies om het punt dat jij ook hebt; láng niet iedereen heeft die door hun gewenste verpakkingsmaterialen binnen het bereik.

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12 22:28
Wellicht dat je de orginele verpakking nog hebt of anders langs een lokale pc-boer gaan en vragen of zij nog wat verpakkingsmateriaal hebben.

AULXJMHR

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
DPhoenix schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 16:27:
Wellicht dat je de orginele verpakking nog hebt of anders langs een lokale pc-boer gaan en vragen of zij nog wat verpakkingsmateriaal hebben.
Ik zal ze wel even kunnen mailen, maar hun kennende vragen ze er zo 10 euro voor...

Mijn SNES verzameling!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bij mijn Seagate kreeg ik eerst een refurbished versie opgestuurd, waarna ik de doos weer mocht gebruiken om mijn RMA schjif op te sturen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-12 09:21

nXXt

Carpe omnia

Je kunt een pc-boer vragen, die hebben die zakjes vast wel over... Lijkt me niet dat ze daar geld voor vragen... Daar hebben ze vast ook wel van die luchtzakken, blisterfolie of piepschuimen verpakkingsrommel.

Helaas ben ik nu niet in mijn ouderlijk huis, want anders had ik je wel zo'n zakje willen toesturen via de post ofzo :P.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-12 19:50

alienfruit

the alien you never expected

Alsof een pc-boer alle dozen die ze krijgen gaan bewaren :D

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:53

BCC

Hij moet beschermd zijn tegen ESD (dus in een antistatisch zakje) en tegen schokken (dus in schuim oid).
Zolang je beide maar fatsoenlijk doet zal WD er voor consumenten niet snel een probleem van maken.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12 22:06
Ik heb altijd wat van die zakken in mijn buro liggen. HP lost dit nog mooier op voor de zakelijke klanten, je krijgt een nieuwe in doos, doet de oude terug in de doos, pelt de helft van 't label eraf en belt de koerier dat 'ie gehaald kan worden.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Aan iedereen:
Alle giften van ESD zakjes, van die rare achtjes etc.. zijn welkom ;)
Ik kan ze ALTIJD gebruiken!

Alleen het is niet meer nodig (voor nu, giften zijn welkom), ik had namelijk nog een doosje, met 8jes er al in, en de HD past er PRECIES in, wat een geluk weer, want morgen was die doos waarschijnlijk weggegooid geweest :p
En alsof het geluk niet op kon, ik vind naast dat doosje een ESD zakje, heel zielig alleen.

En klein doosje is het, 800 gram, met hd erin, nu zoek ik wel een goede verzender, ik heb TNT al bekeken, daar kost het:

Internationaal Pakket Basis:
Europa 2008 Priority Standard
0-500 g. € 5,25 € 4,20
500-2000 g. € 11,25 € 9,10

Is er ergens nog een betere/goedkopere, die naar duitsland verzend?

Heb wel de hele papierdoos moeten slopen, maar het heeft geholpen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door painkill op 30-09-2008 17:07 ]

Mijn SNES verzameling!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Update van hoe er er uit ziet, wel goed genoeg denk ik :)

Afbeeldingslocatie: http://i529.photobucket.com/albums/dd335/painkill1/PICT0128-1.jpg

Grote versie: http://i529.photobucket.c...35/painkill1/PICT0128.jpg

Alles nagezocht, ik heb een ESD zakje om de HD, dan bubbelfolie eromheen, daarna van die rare 8 dingetjes, vooral aan de onderkant, en aan 1 zijkant, een luchtzak aan 1 kant, en dan de doos.

Mede door de hulp van mijn buurman, die ook nog wat over had :D

Nu zijn wel al mijn ESD zakjes, 8jes en bubbelfolie op, en nog steeds, ik wil graag die dingen weer in voorraad hebben, in het geval dat, heb er wel wat fans etc voor over.

[ Voor 52% gewijzigd door painkill op 30-09-2008 17:43 ]

Mijn SNES verzameling!

• Noordvogel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-07-2024

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Ik heb mijn WD-schijf met UPS naar Duitsland gestuurd, dat was ongeveer 2 a 3 jaar geleden goedkoper dan versturen met TNT. Je zult even zelf via de UPS website online een schatting van de kosten moeten laten maken, omdat je ongeveer alle details van je zending moet invullen.

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
UPS Standard 11.80 EUR
Brandstoftoeslag 0.89 EUR

Toch maar TNT doen dan?

Mijn SNES verzameling!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Ik zal ook even een toevoeging doen. Ik heb vorige week mijn 2,5" WD schijf opgestuurd naar Azerty. Dat heb ik gedaan in een bubbeltjes envelop. De schijf gewoon los erin, hij was immers toch al stuk. Een paar dagen later was de nieuwe binnen. Heb er zelf niet eens bij stilgestaan om het in een ESD zak op te sturen.

Als je direct naar WD opstuurt zou ik het wel volgens de regels doen :P Daar kunnen ze niet zien hoeveel orders je plaatst en van daaruit bepalen of ze moeilijk doen of niet :+ :9

Youtube Download ubersnel.nl

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
R-O-Y schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:58:
Ik zal ook even een toevoeging doen. Ik heb vorige week mijn 2,5" WD schijf opgestuurd naar Azerty. Dat heb ik gedaan in een bubbeltjes envelop. De schijf gewoon los erin, hij was immers toch al stuk. Een paar dagen later was de nieuwe binnen. Heb er zelf niet eens bij stilgestaan om het in een ESD zak op te sturen.

Als je direct naar WD opstuurt zou ik het wel volgens de regels doen :P Daar kunnen ze niet zien hoeveel orders je plaatst en van daaruit bepalen of ze moeilijk doen of niet :+ :9
Het zit volgeplakt met stikkers nu, en adressen, rma nummers, als ze nu nog moeilijk doen dan mogen ze wel heel snel normaal gaan doen ;)

Maar morgen gaat hij weg, gewoon met TNT, en ik snap ook niet waarom hij zo goed verpakt moet worden, hij is toch al kapot, waarom dan al die moeite doen?

Mijn SNES verzameling!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-12 10:08

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Zodat zij kunnen zien hoe kapot ie was toen hij aankwam... Als er ondertussen door de vervoerder nog mee gegooid wordt is je schijf namelijk bijna gegarandeerd kapot. Daarnaast, als je een firmware flash nodig had, kunnen ze dat alsnog doen, en hebben ze weer een goed werkende schijf. Lang niet alles wordt de vuilnisbak in gegooid na inname en onderzoek ;)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
painkill schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 01:20:
[...]
Maar morgen gaat hij weg, gewoon met TNT, en ik snap ook niet waarom hij zo goed verpakt moet worden, hij is toch al kapot, waarom dan al die moeite doen?
Om te laten zien dat je er voorzichtig mee om gaat :)
Ik bewaar hdd-zakjes en dozen altijd, komt vanzelf weer van pas als je iets moet opsturen.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
FreezeXJ schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 09:14:
Zodat zij kunnen zien hoe kapot ie was toen hij aankwam... Als er ondertussen door de vervoerder nog mee gegooid wordt is je schijf namelijk bijna gegarandeerd kapot. Daarnaast, als je een firmware flash nodig had, kunnen ze dat alsnog doen, en hebben ze weer een goed werkende schijf. Lang niet alles wordt de vuilnisbak in gegooid na inname en onderzoek ;)
dan sturen ze jou als nog een andere disk.. ik heb nog nooit de zelfde disk terug gehad van RMA :') altijd een replacement :D

404 Signature not found

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

FreezeXJ schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 09:14:
Zodat zij kunnen zien hoe kapot ie was toen hij aankwam... Als er ondertussen door de vervoerder nog mee gegooid wordt is je schijf namelijk bijna gegarandeerd kapot.
Volgens mij is dat geen kwestie van 'als' maar van 'hoe hard' ;)

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• Noordvogel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-07-2024

Noordvogel

DPC @ DC-vault

SMSfreakie schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 09:43:

dan sturen ze jou als nog een andere disk.. ik heb nog nooit de zelfde disk terug gehad van RMA :') altijd een replacement :D
Jouw schijf gaat als 'refurbished' naar een andere klant die hetzelfde type schijf RMA stuurt, indien jouw schijf nog te repareren is.

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Ik heb nog wel een vraag, ik MOET(van WD) een vervoerder hebben die traceerbaar is, tnt is dit wel, maar dat kost je 8 euro extra als je dit wilt doen, dus 20 euro kom je dan op.

Ups is volgensmij altijd traceerbaar, maar dat weet ik niet zeker, iemand nog tips?

Mijn SNES verzameling!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12 22:28
painkill schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:24:
Ik heb nog wel een vraag, ik MOET(van WD) een vervoerder hebben die traceerbaar is, tnt is dit wel, maar dat kost je 8 euro extra als je dit wilt doen, dus 20 euro kom je dan op.

Ups is volgensmij altijd traceerbaar, maar dat weet ik niet zeker, iemand nog tips?
DHL heeft Tracknet Benelux en EasyTrace en vast nog vele andere tracedienst ;)

Edit: net gecheckt op hun site. Ze hebben nog andere traceeropties. Ik ga ze niet allemaal opnoemen :P

[ Voor 33% gewijzigd door DPhoenix op 01-10-2008 15:36 ]

AULXJMHR

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

painkill schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:24:

Met de "normale" pakketpost van TNT heb je ook gewoon een track&trace nummer hoor, enkel als je aangetekend verstuurd moet je er extra voor betalen.

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
UPS heeft de meest idiote site ooit!
Ik snap er helemaal niks van, en de enige verzending die ik daar kan doen kost 80 euro!

En bij tnt staat dat er geen track en trace is, bij een plus verzending wel.
"Internationale Track & Trace is alleen geschikt voor de producten EPS, Internationaal Pakket Plus, Global Pack en Express"

http://www.tntpost.nl/voo...kaarten/tarieven/?bnr=415

Maar ik ga geen 20 euro betalen voor een simpele verzending, dat is 10 euro minder dan de prijs wat ik voor mij hd heb betaald...

EDIT:

http://www.tntpost.nl/voo...-europa/wat-kost-het.aspx

Ineens is er een nieuwe tabel :s Hier kost het 12,75 om met T&T te verzenden.

[ Voor 30% gewijzigd door painkill op 01-10-2008 15:48 ]

Mijn SNES verzameling!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
GLS?

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/ajnxc5.gif

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/xmor2f.gif

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Noordvogel schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:16:
[...]

Jouw schijf gaat als 'refurbished' naar een andere klant die hetzelfde type schijf RMA stuurt, indien jouw schijf nog te repareren is.
* SMSfreakie krijgt liever een betere grotere nieuwere etc retour ;)

404 Signature not found

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-12 07:12

Paulus0013

pom pom

Wat voor rma betreft het eigenlijk?
Iets buiten de garantie?
Of iets binnen garantie en gekocht bij een webshop in NL?

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Paulus0013 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 17:05:
Wat voor rma betreft het eigenlijk?
Iets buiten de garantie?
Of iets binnen garantie en gekocht bij een webshop in NL?
Zit nog garantie op, maar ik heb hem 2de hands gekocht van iemand, en die heeft geen bon etc meer, ik probeer hem nu zijn code te laten opzoeken op zijn alternate account, zodat ik in ieder geval de bestelcode heb, en zo die shop kan mailen.

Maar ik had gehoopt dat verzenden maar 8 euro of zo was, dan had ik de moeite niet gedaan, nu, omdat het toch zo minstens 15 gaat kosten, wil ik er wel wat moeite voor doen.

Mijn SNES verzameling!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Duinkonijn

Huh?

stomme vraag misschien maar waarom doe je niet advanced RMA

http://websupport.wdc.com....asp?custtype=end&lang=en

dan krijg je gewoon de doos er bij

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-12 13:18
bij -ik geloof- maxtor kreeg ik gewoon een nieuwe schijf toegestuurd. de oude kapotte kon ik dan gewoon opsturen in de verpakking van de nieuwe. enige vereiste van ze was dat ik creditcard gegevens aan hun gaf voor als de schijf niet kapot was. dat is dus wel je eigen risico, maar ik had em grondig getest, en heb er nooit meer iets van gehoord: keurig netjes geregeld, en ik was geen zakelijke klant :)

edit: ^^ dat dus :)

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Duinkonijn schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 12:30:
stomme vraag misschien maar waarom doe je niet advanced RMA

http://websupport.wdc.com...info.asp?custtype=end〈=en

dan krijg je gewoon de doos er bij
Geen creditcard, en het kan niet met een paypal account, dus dan moet ik wel die moeilijke weg kiezen.

Mijn SNES verzameling!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12 00:45

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
Ligt een beetje op het randje, maar toch logischer in SF :) => SF

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:03
Ik heb vorig jaar ook twee HDs naar WD opgestuurd. Ik had "scheit" aan die speciale instructies doordat ik dat verpakkingsmateriaal simpelweg niet heb.Ik heb ze gewoon in een anti-statisch zakje gedaan, daarna ingewikkeld in kranten en in een doos gedaan. Gewoon met de TNT Post verzonden en na 3 weke volgens mij kwam de postbode met 2 nieuwe HDs!! Puike service daar bij WD _/-\o_

Hoi

Pagina: 1