Toon posts:

Driver werkt niet meer en kan niet geinstalleerd worden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help! Afgelopen zondag zat ik gewoon te computeren, opeens valt m'n pc uit en verschijnt er een bsod. Problemen met ati2dvag, foutcode 0x000000EA. Ook na het opnieuw opstarten van de pc bleef dit bluescreen komen. Het windows xp-opstart scherm (met het lopende blauwe balkje) verschijnt, daarna een zwart scherm en een muisaanwijzer, maar daar blijft het bij. Ik krijg geen inlogscherm zoals gewoonlijk, maar de muisaanwijzer verdwijnt weer, er komt in een flits een aantal strepen door het beeld, en daarna komt er helemaal geen signaal meer. No signal detected, zegt mijn monitor.

Even op een andere computer gegoogled. Pc opnieuw opstarten, drivers verwijderen, nieuwste driver downloaden en installeren was het devies. Maar dat is het dus het probleem, want opstarten in xp kan niet meer. Opstarten in de veilige modus lukt af en toe (:?) nog wel, dus daarin geprobeerd. Drivers verwijderd, nieuwste gedownload (Catalyst 8.9). Maar dan komt het tweede probleem: de drivers kunnen niet geinstalleerd worden. Er is geen videokaart aanwezig om de drivers voor te installeren, wordt beweerd.

Volgende poging. In veilige modus opgestart, drivers verwijderd, en opgestart in windows xp. Yay! Dat werkte. Maar nu zit ik dus in xp, maar zonder fatsoenlijke drivers. Wederom Catalyst 8.9 geinstalleerd, verloopt allemaal prima, opnieuw opgestart, maar dan begint het weer van voren af aan. Na het xp-opstartscherm verschijnt mijn muisaanwijzer op een leeg zwart scherm. Na korte tijd verdwijnt die en mijn monitor krijgt geen signaal meer. Maar verder gebeurt er ook niets, ook niet als ik hem tien minuten zo laat staan. De computer blijft draaien maar geeft geen enkel signaal naar mijn monitor.

Ook als ik in windows vista opstart (dual boot system) krijg ik problemen. Allemaal strepen door het beeld. Ook drivers verwijderd en in de veilige modus geprobeerd opnieuw te installeren. Maar nu krijg ik de foutmelding 'kan het detectiestuurprogramma niet laden'. Als ik dan op ok druk wordt de installatie beeindigd. Maar dit terzijde, want het gaat me om XP (waar ik normaal gesproken altijd op werk).

Iemand hulp? Ik zou niet weten wat ik nog kan proberen. Het opnieuw installeren van de drivers werkt dus niet, en mijn vrees voor een kapotte videokaart (nouja hij is niet kapot, in de veilige modus en in xp zonder drivers geeft hij nog steeds beeld) wordt steeds groter. En dat kan ik op dit moment qua financien even zeer slecht gebruiken. :P

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik al geprobeerd heb trouwens.

edit: ik zie dat je hier niet zelf de topictitel aan kan passen; deze is een beetje vaag. Kan een mod er even (probleem met ati2dvag) achter plakken, ofzoiets?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2008 16:26 . Reden: topictitel ]

Verwijderd

Topicstarter
Ohja, en als ik in windows xp opstart nadat ik in de veilige modus de drivers verwijderd heb, krijg ik deze foutmelding: Afbeeldingslocatie: http://www.picattic.com/files2/mfe7f03l0kywfuf9dt31.jpg.
Ik heb even op internet gezocht en ik vond dat dat aan de .net framework ligt. Ik heb 1.1 opnieuw geinstalleerd, maar als ik daarna 2.0 probeer te installeren krijg ik een foutmelding dat 2.0 niet geinstalleerd kan worden omdat deze incompatible is met de vorige versie.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2008 16:55 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:19

M2M

medicijnman

volgens mij heb je het .net framework alleen nodig als je ook de CCC wilt (catalyst control pannel). Als je op de ati site enkel de drivers neemt is het framework waarschijnlijk niet noodzakelijk.

wil je .net 2.0 er toch op hebben, dan zul je bij de microsoft-site moeten kijken, en het software developer pakket kunnen downloaden en installeeren of .net redistributable (microsoft.com --> search --> .net 2.0), uiteraard in de taal van je windows.

edit: als het in twee beide OS-sen flink fout gaat, dan is er misschien een hardwarematig defect aan je kaart. Test eens met een tafelfan voor je pc, en kijk of je kaart nog goed in het slot steekt. Anders zou de kans bestaan dat je kaart RMA moet, aangezien je de meeste softwareproblemen met een dual boot redelijk uitsluit.

[ Voor 26% gewijzigd door M2M op 30-09-2008 17:21 ]

-_-

• TrickeY
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09-2025

TrickeY

www_un4given_nl

vrees dat je tog eerst een nieuwe videokaart moet kopen.

Stop anders deze videokaart in een andere pc, dan weet je het zeker ....

www_un4given_nl

• danielsrje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 16:52:
Ohja, en als ik in windows xp opstart nadat ik in de veilige modus de drivers verwijderd heb, krijg ik deze foutmelding:
Die melding krijg ik ook de hele tijd. Heb al een keer heel .net opnieuw geinstalleerd (eerst achteruit alles eraf, dan weer alles erop) maar helpt niet. Heb je inderdaad alleen nodig voor CCC, maar als iemand hier een oplossing voor weet dat graag :P
Voor de rest kun je inderdaad eerst kijken of het een driverprobleem is en de losse driver installeren.

• jortjuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-07-2023
Ik heb dit zelf ook gehad maar dan op vista. Maar nadat ik windows opnieuw had geinstalleerd werkte het weer want ik kon geen mogelijkheid vinden om het goed voor elkaar te krijgen. Dus mischien kun je overwegen om windows opnieuw te installeren

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 17:18:edit: als het in twee beide OS-sen flink fout gaat, dan is er misschien een hardwarematig defect aan je kaart. Test eens met een tafelfan voor je pc, en kijk of je kaart nog goed in het slot steekt. Anders zou de kans bestaan dat je kaart RMA moet, aangezien je de meeste softwareproblemen met een dual boot redelijk uitsluit.
Ik heb de kaart er al uit gehaald, en gelijk even de koeler schoongemaakt. Aan de aanzuigkant van de koperen koelvinnen zat een redelijke laag stof en die heb ik er af gehaald. Ik kan me bijna niet voorstellen dat het een warmteprobleem is, daar heb ik nooit last van gehad en zeker nu ik het stof eraf gehaald heb zou het geen probleem moeten zijn. Bovendien blaast er in mijn antec 900 continu een 9 cm fan vanaf de zijkant op de kaart.

Ik heb de kaart in mei vorig jaar gekocht dus de garantieperiode is sowieso niet meer geldig. Helaas hebben we verder geen pc's met een pci-e aansluiting thuis, dus dan zal ik naar een vriend moeten... Ohja het gaat trouwens om een Powercolor HD2900XT, maar dat doet er verder niet zoveel toe.

edit: windows xp opnieuw installeren kan op zich wel, dan zet ik die gewoon op de partitie waar windows vista nu op staat. Vista had ik toch zomaar eens voor de grap erop gezet dus daar staat verder niets belangrijks bij. Maar dat vind ik nogal drastisch, ik probeer liever eest nog iets anders. Als er nog andere opties zijn. ;(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2008 17:36 ]

Verwijderd

Ik heb de kaart in mei vorig jaar gekocht dus de garantieperiode is sowieso niet meer geldig. Helaas hebben we verder geen pc's met een pci-e aansluiting thuis, dus dan zal ik naar een vriend moeten... Ohja het gaat trouwens om een Powercolor HD2900XT, maar dat doet er verder niet zoveel toe.
Geen garantie? Volgens mij toch wel 2 of 3 jaar op zo´n videokaart. ;)
Denk trouwens wel dat die kapot is, maar om hier zeker van te zijn even in een andere PC dus. :)

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat toch steeds meer op een hardwareprobleem lijken. Ik heb de videokaart even in de pc van mijn broertje gezet en daar geeft hij ook problemen. Heb hem er in gezet, oude drivers verwijderd en de nieuwste gedownload en geinstalleerd. Maar bij de eerste keer opstarten kreeg ik gelijk een bluescreen (dezelfde als op mijn pc). Daarna heb ik gekozen voor 'laatst bekende instellingen die werken' (ofzo) en dan start hij wel op, maar ik kan het ati catalyst control center niet installeren omdat er zogezegd geen videokaart is.

De videokaart van m'n broertje (1950xt) heb ik in mijn pc gezet en hier werkt alles weer naar behoren. De laatste drivers zijn gewoon juist geinstalleerd, heb goed beeld en geen foutmeldingen of bluescreens meer.

En bovendien, ik geloof ook dat mijn kaart problemen gaf in combinatie met andere hardware. Mijn geluidskaart (soundblaster x-fi pro ofzo..weet niet precies :P) gaf helemaal geen signaal meer (geen geluid) en ook de onboard sound (soundmax hd audio) gaf een heel vreemd geluid. Nu met de videokaart van mn broertje werken zij beide weer wel gewoon goed.

Kortom, afschrijven die handel?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:19

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 14:21:
Het gaat toch steeds meer op een hardwareprobleem lijken. Ik heb de videokaart even in de pc van mijn broertje gezet en daar geeft hij ook problemen. Heb hem er in gezet, oude drivers verwijderd en de nieuwste gedownload en geinstalleerd. Maar bij de eerste keer opstarten kreeg ik gelijk een bluescreen (dezelfde als op mijn pc). Daarna heb ik gekozen voor 'laatst bekende instellingen die werken' (ofzo) en dan start hij wel op, maar ik kan het ati catalyst control center niet installeren omdat er zogezegd geen videokaart is.

De videokaart van m'n broertje (1950xt) heb ik in mijn pc gezet en hier werkt alles weer naar behoren. De laatste drivers zijn gewoon juist geinstalleerd, heb goed beeld en geen foutmeldingen of bluescreens meer.

En bovendien, ik geloof ook dat mijn kaart problemen gaf in combinatie met andere hardware. Mijn geluidskaart (soundblaster x-fi pro ofzo..weet niet precies :P) gaf helemaal geen signaal meer (geen geluid) en ook de onboard sound (soundmax hd audio) gaf een heel vreemd geluid. Nu met de videokaart van mn broertje werken zij beide weer wel gewoon goed.

Kortom, afschrijven die handel?
jeps... hardwareprobleem. Eventjes contact opnemen met de (online) store waar je 'm vandaan hebt, en vraag of zij de kaart een RMA procedure willen geven. Anders contact opnemen met de fabrikant (powercolor?). Als zo'n ding er na een jaar al de brui eraan geeft, dan heb je volgens mij nog wel recht op garantie. Check anders een van de boekjes. daar zou een garantieverklaring inclusief kleine lettertjes tussen moeten zitten.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Stom genoeg heb ik die boekjes niet meer. :s De doos heb ik een hele tijd geleden weggegooid en dan zal ik de boekjes er wel niet uitgehaald hebben. Dat is stom... Op de website van powercolor staan ook geen downloadbare handleidingen of garantievoorwaarden.

Pc Globe geeft 1 jaar garantie dus dan gaat die rma proceduren me sowieso wel geld kosten (toch?). Maar ik vraag me af of het niet voordeliger/verstandiger is om gelijk een nieuwe te kopen, ik heb geen idee hoeveel geld dit gaat kosten...

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Op álle electronische hardware word minimaal twee jaar garantie op gegeven.
Dit vanwege Europese regelgeving... :) Uiteraard met bon / factuur... ;)

Heb je jouw videokaart ook al in de PC van je broertje geprobeerd? :) Om uit te sluiten dat het niet aan jouw videokaart ligt (of wel natuurlijk).

[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 05-10-2008 00:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
De factuur heb ik nog wel. Moet ik dan contact opnemen met pc globe of met powercolor?

En ja, ik heb hem ook al in de pc van m'n broertje gezet. Maar dan kreeg ik dezelfde problemen...
Pagina: 1