Ik ben bezig om een ticketsysteem te maken. Alles loopt gesmeerd, maar ik loop tegen 1 punt aan waarvan ik niet zeker weet of het überhaupt een haalbare functie is:
Even wat we hebben:
- Het formulier;
- Een uniek ticketnummer, genaamd ticketID (men neme 000007 in dit voorbeeld);
- In dezelfde map als waarin de database staat, staat een map Bijlagen;
- Een submap met daarin het ticketnummer verwerkt (TCK000007);
In het formulier zou ik graag een vakje hebben met de inhoud van de bijhorende map. Schuif je vervolgens een ticketnummer op, dan zie je ook de inhoud van bijvoorbeeld de map TCK000008. Via deze weg wil ik graag de weg naar eventuele bijlagen zo kort mogelijk maken.
Dan moet het natuurlijk ook zo zijn dat als er een nieuw ticket wordt gemaakt, er ook automatisch een nieuwe map wordt gemaakt.
Google is niet echt mijn vriend geweest met het zoeken hiernaar. Zoek je op Access in combinatie met verschillende woorden, krijg je voornamelijk resultaten met Access als in het Engelse 'toegang'.
Mocht iemand een zet in de juiste richting hebben, hoor ik dit graag.
Even wat we hebben:
- Het formulier;
- Een uniek ticketnummer, genaamd ticketID (men neme 000007 in dit voorbeeld);
- In dezelfde map als waarin de database staat, staat een map Bijlagen;
- Een submap met daarin het ticketnummer verwerkt (TCK000007);
In het formulier zou ik graag een vakje hebben met de inhoud van de bijhorende map. Schuif je vervolgens een ticketnummer op, dan zie je ook de inhoud van bijvoorbeeld de map TCK000008. Via deze weg wil ik graag de weg naar eventuele bijlagen zo kort mogelijk maken.
Dan moet het natuurlijk ook zo zijn dat als er een nieuw ticket wordt gemaakt, er ook automatisch een nieuwe map wordt gemaakt.
Google is niet echt mijn vriend geweest met het zoeken hiernaar. Zoek je op Access in combinatie met verschillende woorden, krijg je voornamelijk resultaten met Access als in het Engelse 'toegang'.
Mocht iemand een zet in de juiste richting hebben, hoor ik dit graag.