Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Na potje RA2, internet eruit

Pagina: 1
Acties:

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 15:28
Hallo mede tweakers,

Ik heb een probleem waar ik geen oplossing voor krijg te vinden. Elke keer nadat ik een online potje red alert 2 heb gespeeld ligt heel m'n internet eruit. En hij is alleen maar terug te krijgen door de computer opnieuw op te starten.

Wat ik zelf al geprobeerd heb:
  • Ip adres vernieuwen of herstellen als internet eruit ligt heeft geen effect
  • Netwerkadapter uit en weer inschakelen ook geen effect
  • Nieuwste drivers voor netwerkkaart
  • Nieuwste drivers chipset + Video
  • Windows opnieuw geinstalleerd
  • Firewall goed ingesteld
  • Originele RA2 geinstalleerd en ook die van The first decade, geen effect!
Ik heb met google ook gezocht maar krijg er niks over te vinden. Ik draai windows xp 32 bit versie, ook getest met 64 bit versie maar die deed hetzelfde. Hoop dat jullie me kunnen helpen want ik wil het spel graag weer spelen. Als je nog meer informatie nodig hebt dan hoor ik het wel.

Alvast bedankt.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:53

mace

Sapere Aude

Hmm, apart.

Iets wat me te binnen schiet: Voor netwerkgames maakt RA2 gebruik van IPX/SPX, misschien heeft het iets daarmee te maken.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

wat bedoel je met internet eruit?
router niet meer pingbaar?
routing probleem?
dns issues?
ip adres dat 'weg' is ?

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:48
Had altijd hetzelfde als ik RA2 had gespeeld.

Gekke was dat IP/DNS etc allemaal goed bleven. Echter leek het alsof een proces de netwerkkaart nog volledig geclaimed had en het niet wilde delen.

prutsert

• dennis112
Boudewijn schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 16:05:
wat bedoel je met internet eruit?
router niet meer pingbaar?
routing probleem?
dns issues?
ip adres dat 'weg' is ?
Internet doet het dan gewoon niet meer, kan op geen enkele pagina komen, ip adres heb ik nog wel en kan hem ook vernieuwen/herstellen maar internet doet het dus gewoon niet meer. Msn meld ook af. Pingen heb ik nog niet geprobeerd, maar als ik een ip krijg dan zal ik ook wel kunnen pingen. Iemand misschien een idee waar het aan kan liggen?

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:53

mace

Sapere Aude

Probeer eerst nou maar even te pingen.

• dennis112
mace schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 18:51:
Probeer eerst nou maar even te pingen.
Nou, ik heb net weer even een potje gespeeld en daarna lag internet er weer uit. Heb geprobeerd te pingen maar dat lukte niet. ipconfig /release en /renew geprobeerd maar die doen het niet, dan zegt die dat er geen adapter is waar die dit bij kan doen.

Toen ik bij apparaatbeheer ging kijken zag ik dat er stond dat het stuurprogramma niet geinstalleerd was en dat die dus niet correct werkte terwijl die voordat ik het spel ging spelen gewoon werkte. Na een restart werkte hij weer gewoon.

Ik weet niet hoe ik dit op kan lossen hoor, hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

dennis112 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 18:42:
[...]

Internet doet het dan gewoon niet meer, kan op geen enkele pagina komen, ip adres heb ik nog wel en kan hem ook vernieuwen/herstellen maar internet doet het dus gewoon niet meer. Msn meld ook af. Pingen heb ik nog niet geprobeerd, maar als ik een ip krijg dan zal ik ook wel kunnen pingen. Iemand misschien een idee waar het aan kan liggen?
en je routing en dns?
"internet doet het niet" is geen probleem, want het is geen (goede) omschrijving van iets.

• dennis112
Boudewijn schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:03:
[...]

en je routing en dns?
"internet doet het niet" is geen probleem, want het is geen (goede) omschrijving van iets.
*knip*, iets vriendelijker mag best, zeker als je geholpen wil worden.
M'n verhaal is toch duidelijk zat. Kan geen webpagina's meer bezoeken, pingen lukt niet meer, ip krijg ik wel, ip kan ik herstellen, maar niet renewen of releasen en in aparaatbeheer zegt die daarna dat de drivers niet geinstalleerd zijn.

Als je het nou nog niet snapt dan weet ik het ook niet meer hoor.

[ Voor 11% gewijzigd door PromoX op 02-10-2008 00:02 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Sorry hoor maar dat ji jeen slechte vraag stelt, daar verder te lam voor bent om er tijd in te steken en mij dan nog de les probeert te lezen.
Daar kan ik niet in komen.
Berichtje naar de moderator, veel succes ermee :w.
Jij zou toch moeten weten dat het melden dat je een TR geplaatst hebt en onvriendelijk reageren ongewenst is. Houdt het dan gewoon bij die TR.

[ Voor 25% gewijzigd door PromoX op 02-10-2008 00:06 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

RA2 gebruikt geen IPX over internet, alleen voor LAN games.

Verder krijg je dus een ? bij je netwerkkaart in Apparaatbeheer?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:17

painkill

Pain(k)(ill)

Je spel stuurt teveel request naar je modem/router, dat kan hij niet aan en dan moet hij resetten.

Check 192.168.100.1 (modem ip adres bij de meeste), daar staan wel logs, kun je precies nakijken wat er mis is gegaan. Doet deze link het nog wel als je internet het niet doet, dan is het je router, die meestal op 192.168.1.1 zit
Als het niet die adressen zijn, dan moet je even op google kijken.

Mijn SNES verzameling!

• dennis112
Het ligt niet aan m'n router want op andere computers blijft die het gewoon doen en na een restart doet die het bij mij ook weer. Ik krijg geen vraagteken bij mijn netwerkkaart, hij zegt nou ook niet meer dat die niet correct werkt, dit heeft die maar een keer gedaan. Iemand anders nog een oplossing.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:34

M2M

medicijnman

eventueel je eventvwr (start --> run --> eventvwr)eens checken en kijken of daar iets abnormaals instaat terwijl RA2 online een potje probeert op te starten.

-_-

Pagina: 1