Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:49
Ik zit met een probleem met een printer die via het netwerk geinstalleerd wordt. Ik ben sinds bijna een jaar de enige overgebleven medewerker van het bedrijf waar ik nu een paar jaar werk. Hiervoor was de organisatie stukken groter, maar dat is helaas helemaal fout gelopen, waardoor allerlei mensen, waaronder de toenmalige systeembeheerder, zijn ontslagen.

Mijn kennis van netwerken, AD, en computers in het algemeen is voldoende om de boel draaiende te houden, maar sommige specifieke zaken kom ik niet uit. Een voobeeld daarvan is de lijst met printers als ik ingelogd ben.

Daar zit een printer tussen die ik er uit wil hebben: de printer bestaat niet meer op het netwerk en is dus ook niet benaderbaar. Elke keer als ik hem verwijder blijft hij weg, totdat ik weer inlog. Als ik onder een andere usernaam inlog is de printer niet zichtbaar, wat mij doet vermoeden dat het met de user policy te maken heeft.

Als ik de group policies bekijk, zie ik echter nergens iets staan over printers. Wel kan ik terecht bij Print Management, maar daar staat de bewuste printer niet bij. Niet bij Deployed Printers, niet bij All Printers.

Mijn vraag is nu waar je normaliter de "uitgerolde" printers kan vinden, als dat niet bij Print Management is.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Is het bv een XP werkstation in een Windows 2003 domein? Of is het een Windows 2003 terminal server?

Gebruiken jullie een print server? Of heeft elke PC de printers lokaal geinstalleerd en printen de PC's rechtstreeks naar de printers?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
ajhaverkamp schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 16:02:
Is het bv een XP werkstation in een Windows 2003 domein? Of is het een Windows 2003 terminal server?

Gebruiken jullie een print server? Of heeft elke PC de printers lokaal geinstalleerd en printen de PC's rechtstreeks naar de printers?
Woeps, dat was inderdaad wel even handig geweest om gelijk te melden:
Client is XP, er wordt geprint via de Active Directory.

De printer die ik wil verwijderen staat niet in de AD, ook niet op de server waar de andere printers op staan.
Mijn default printer (die het dus prima doet) geeft het volgende aan:
SHARP + type on Server1

Het "probleemgeval" ziet er als volgt uit:
Label printer on workstation1.
Dit workstation is een hele tijd losgekoppeld geweest van het netwerk, zojuist weer aangesloten, maar ook op dat workstation is de printer niet geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

En Workstation1 is niet de naam van de PC waarop je werkt?

Het lijkt erop dat de vogende optie aanstaat:

verkenner starten, Tools, Folder Options, View tabblad en dan de bovenste optie. Als die aanstaat zoekt je PC zelf op het netwerk naar beschikbare shares en printers.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
ajhaverkamp schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 16:37:
En Workstation1 is niet de naam van de PC waarop je werkt?
Nee, de mijne heeft nummer 46 :)
Het lijkt erop dat de vogende optie aanstaat:

verkenner starten, Tools, Folder Options, View tabblad en dan de bovenste optie. Als die aanstaat zoekt je PC zelf op het netwerk naar beschikbare shares en printers.
Held!! _/-\o_
Vinkje uitgezet en hij is weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
Aaaargh (of zoiets).

Hij is weer terug. Gisteren bleef hij weg na opnieuw opgestart te hebben. Vanmorgen zette ik de pc weer aan en is dat vermaledijde apparaat weer terug :(

Vinkje staat nog steeds uit overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 16:55
Wordt 'ie soms toegevoegd via je loginscript? (te vinden in %LOGONSERVER%\Netlogon; de naam van het script even uit Active Directory Users and Computers halen).

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
Nee, in dat script staat alleen net time en net use (voor de schijfletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
Oké, ik ben er net achter dat er nog een printer in mijn lijst terugkomt die er niet in hoort. Eigenschappen kan ik niet inzien, ik krijg de volgende melding: "Printer properties cannot be displyed. Either the printer name was typed incorrectly, or the specified printer has lost its connection to the server. For more information, click Help."
Help lijkt echter bedoeld te zijn voor printproblemen, en niet voor aanwezige printers die je weg wilt hebben.

Dus voor zover ik na kan gaan staat er niks in mijn loginscript, waar kunnen deze printerconnections nog meer "vandaan" komen?

edit:
woeps, excuses voor twee keer na elkaar posten!

[ Voor 4% gewijzigd door Sherlock op 02-10-2008 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
Ik wil hem toch nog een schopje geven, zo vlak voor het weekend. Kan iemand me nog helpen met op welke manieren printers allemaal toegevoegd kunnen worden in een Windows Server 2003 / Active Directory omgeving?

Pagina: 1