Toon posts:

[iPhone 2G] Mobiel internet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallooo mensen,

ik wil binnenkort een nieuw abonnement afsluiten voor mijn iPhone, momenteel heb ik nog een oud abonnement van Hi, maar ik ga nooit online want dat kost klauwen vol geld.

maar nu wil ik een Sim Only van telfort nemen, met internet erbij. Volgens de telefoniste van Telfort wordt het UMTS abonnement automatisch omgezet naar GPRS als het toestel het niet ondersteund.

Nu heb ik hier weinig ervaring mee, en veel slechte ervaringen met telecom providers, zoals addertjes of andere onduidelijkheden.

Ik vraag me daarom af, is er iemand met een (oude iphone) die weet of het mogelijk is internet te ontvangen op een oude iPhone, ik zou alleen mijn mail willen openen, weer en Google maps.

Bedankt zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:01
Ik heb even gezocht, maar ik kan verder helemaal geen voorwaarden vinden (met betrekking tot datalimieten, en wat er daarbuiten gebeurd, bij debitel ga je bv na 40 MB extra betalen, en bij T-mobile W&W+ wordt je snelheid verlaagd.

Dat zou ik eerste even uitzoeken als ik jou was, want applicaties als googlemaps verbruiken nogal wat data.

Verder klopt het verhaal wel dat als er geen UMTS beschikbaar is (op de telefoon of op het netwerk, in dit geval is de telefoon altijd de beperkende factor) er automatisch overgeschakeld wordt naar GPRS.

Misschien kan je met een 2G iPhone ook wel een T-mobile iPhone abo met korting afsluiten, je hebt alleen niets aan de 2Mbit.

Of misschien is deze nog veel beter: http://www.vodafone.nl/prive/favorieten/Super_SIM_Only
Hier kan je nog kiezen uit wat meer verschillende bundels

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Prulleman schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 12:05:
Ik heb even gezocht, maar ik kan verder helemaal geen voorwaarden vinden (met betrekking tot datalimieten, en wat er daarbuiten gebeurd, bij debitel ga je bv na 40 MB extra betalen, en bij T-mobile W&W+ wordt je snelheid verlaagd.

Dat zou ik eerste even uitzoeken als ik jou was, want applicaties als googlemaps verbruiken nogal wat data.

Verder klopt het verhaal wel dat als er geen UMTS beschikbaar is (op de telefoon of op het netwerk, in dit geval is de telefoon altijd de beperkende factor) er automatisch overgeschakeld wordt naar GPRS.

Misschien kan je met een 2G iPhone ook wel een T-mobile iPhone abo met korting afsluiten, je hebt alleen niets aan de 2Mbit.

Of misschien is deze nog veel beter: http://www.vodafone.nl/prive/favorieten/Super_SIM_Only
Hier kan je nog kiezen uit wat meer verschillende bundels
Hmmm, die dela met Vodafone is wel super aantrekelijk! Maar ten eerste heb ik geen 3G maar het oude model...

Gaat dat dan werken?

En wat ik raar vind, is het volgende:

Voorwaarden

* Je hebt een unlocked Apple iPhone 3G.

Dat is toch illegaal? Waarom zegt Vodafone dan dat je je iPhone 3G moet unlocken?

Maar als dat kan, dan heb ik dus voor 13,50 euro 200 minuten en onbeperkt internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-10 14:10

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ik kick je topic naar AMD.

Aldaar ben je overgeleverd aan het strenge regime van de Apple modjes ;)

Succes :)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Heb zelf de first-gen Iphone i.c.m. met een Vodafone Simonly. Via Vodafone heb je 2 mogelijkheden voor internet: Vodafone Zorgeloos en Vodafone per MB.

Zorgeloos is NIET onbeperkt; ik geloof zo'n 50 mb. Dat is niet bijster veel, maar als je telefoon alleen GPRS ondersteunt (wat dus is) krijg je die 50 mb maar moeilijk vol. Daarnaast hebben ze een FUP dat je 10 of 20x het gemiddelde van de maand van allegebruikers mag hebben; dus is het gemiddelde die maand 12 MB, dan mag je 84 MB gebruikt hebben.

Tis niet aan te raden, achteraf erg spijt bij Vodafone gegaan te zijn: duur, onbetrouwbaar in facturen (hoop heisa nu) en de FUP is niet redelijk; maar het werkt wel.

T-Mobile hoor ik betere verhalen over:

Goedkoper, geen FUP (je mag dus alles downloaden wat los en vast zit) en heeft op dit moment geen gezeik met facturen/online rekeningen.

Maar in principe is het met iedere provider aan de praat te krijgen; ik werk nu met GPRS, wat wel echt tergend traag is.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:20

franssie

Save the albatross

een simonly abonnement met WnW (Web and Walk) bij t-Mobile is de beste en goedkoopste oplossing (EUR 10/maand onbeperkt maar traag internet, maar met gprs maakt dat niet uit.) Wil je per se pre-paid dan zou ik vodaphone nemen (EUR 10/maand vrij internet en aangezien prepaid heb je minder last van de facturen ellende).

En ja het werkt dus gewoon met GPRS, de 3G schakelt daar ook vaak naar terug als het UMTS/HDSPA bereik te laag is.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:37
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 12:22:
[...]

Voorwaarden

* Je hebt een unlocked Apple iPhone 3G.

Dat is toch illegaal? Waarom zegt Vodafone dan dat je je iPhone 3G moet unlocken?
Je kan de iPhone 3G ook unlocked kopen, bijv. bij onze zuiderburen. Sterker nog er is nog helemaal geen (softwarematige) simunlock beschikbaar. Dus dat zou sowieso al niet werken :) Ik vraag me overigens af of je dat abonnement ook met een iPhone van de vorige generatie kan afsluiten, aangezien je die nooit (legaal) simlockvrij kan hebben. Desondanks kun je het altijd proberen :P

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 08:04
Hoedje schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 11:32:
[...]

Je kan de iPhone 3G ook unlocked kopen, bijv. bij onze zuiderburen. Sterker nog er is nog helemaal geen (softwarematige) simunlock beschikbaar. Dus dat zou sowieso al niet werken :) Ik vraag me overigens af of je dat abonnement ook met een iPhone van de vorige generatie kan afsluiten, aangezien je die nooit (legaal) simlockvrij kan hebben. Desondanks kun je het altijd proberen :P
naja weet niet hoe lang de iphone nu bestaat, maar als hij ouder als een jaar is moeten ze hem simlockvrij maken he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-10 14:27
darkpluisje schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 12:18:
[...]

naja weet niet hoe lang de iphone nu bestaat, maar als hij ouder als een jaar is moeten ze hem simlockvrij maken he
Dat is in Nederland zo, maar is dat in Engeland, US, Duitsland weet ik veel ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 23:27
darkpluisje schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 12:18:
[...]

Dat gaat alleen op voor telefoons die in NL zijn gekocht. en niet voor telefoons die niet buiten nederland zijn verkregen. Daar kunnen andere regels gelden,

A Soldiers manual and a pair of boots.

Pagina: 1