Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe correct is spyderweb /IP search ?

Pagina: 1
Acties:

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:15
Ik weet dat er meerdere topic's over zijn maar ik wil alsnog even een open deur intrappen

Hoe precies is bv Spyderweb ,of een IP search site in het algemeen ?

Ik heb zelf spyderweb een paar keer geprobeerd om lokatie's te zoeken waar iemand woont met behulp van het IP adres.
Hiervoor dus ook meerdere malen IP adressen gebruikt van vrienden/vriendinnen van me (waar ik van weet waar ze wonen) en Spyderweb kwam verdomd dichtbij
Op mijn eigen IP kwam ik zelfs uit in m'n eigen dorp :9
Nu weet ik dat een IP search normaal maar gaat tot de server van desbetreffende wijk of het dorp etc en dat je nooit op een persoon zijn of haar huisadres uitkomt

De reden warom ik het vraag ,ben iemand leren kennen via msn en zij geeft een heel andere woonplaats op dan ik uitkom met een IP search
Lees ,het scheelt ongeveer 70 kilometer
(Friesland is effe wat anders als Noord Holland :/ )
Krijg bv met spyderweb als hostnaam dit als antwoord : cc123227-e.sneek1.fr.home.nl

Is er een kans dat van al de IP's die ik heb uitgeprobeerd juist deze een fout aangeeft ?

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
IP Locatie is erg onbetrouwbaar. Ik heb meerdere IP's hier in de omgeving (Noord Brabant, regio E'hoven) die stuk voor stuk richting Arnhem of zelfs Haarlem worden gerapporteerd. Maar je snapt natuurlijk zelf ook wel dat het at best een indicatie is.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• dierkx36
Nee ,ik begrijp dat je met veel geluk op z'n best binnen een straal van 5 km terecht kan komen

Maar je hostname (In het geval van desbetreffend persoon cc123227-e.sneek1.fr.home.nl ) duid toch op de server waar jij op aangesloten zit ?

Iemand uit bv Noord Holland kan toch niet op een server in Friesland zitten ?
Of ga ik hier de fout in ? }:O

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Ze hebben het gros van de IP blokken gewoon in een database zitten, en ze proberen die database zo nauwkeurig mogelijk te houden natuurlijk..

Maar dat lukt niet altijd :)

Vooral @home/ziggo heeft hostnames die erg dicht liggen bij de daadwerkelijke woonplaats, dus denk dat die het makkelijkst zijn voor ze :+

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11 10:29
Zeker bij kabelbedrijven als @home is het zo mooi om erachter te komen waar iemand op aangesloten zit. In dit geval is het dus Sneek en omgeving. Die info kan zeer zeker kloppen, die informatie komt gewoon van @home zelf vandaan. Ze zullen echt de DNS aanpassen wanneer ze een IP-range zouden verhuizen. En een los IP-adres verhuizen zal denk ik niet, zeker niet voor een gewone consumentenverbinding (zakelijk doen ze het natuurlijk wel, maar dan zal de DNS naam er wel iets anders uit zien lijkt me).

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

• dierkx36
Thanx

Dit waren eigenlijk wel de antwoorden die ik verwachte :P

Pagina: 1