arjanvr schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 14:07:
Ik kon deze vraag eigelijk verder niet vinden, ik heb nu een Sapphire HD4870 en ik wil er nog een bij voor crossfire. Als ik er nu 2e hands eentje bij kan krijgen van een ander merk of bv de 1 GB versie, gaat dit dan werken? Voorheen kan ik me herinneren dat het exact dezelde kaarten moesten zijn of is dit nooit zo geweest?
Ook gekeken in de FAQ van het grote ATI Nieuwsdiscussie topic? Daar staat namelijk dit plaatje in (officieel van AMD):
Je kan elke willekeurig merk HD4870 in CrossFire zetten met je Sapphire HD4870. Zelfs een HD4850 is er op aan te sluiten, maar dit is zoals je wel zult vermoeden, niet de meest ideale combo.
Sluit je een 1GB videokaart in CrossFire aan op een 512MB videokaart, dan schakelt de 1GB videokaart 512MB uit... dus dat is zonde van je geld.
Tevens zijn er wat ik zie moederboarden in omloop met 16x PCI-e slot en met 1x PCI-e slot, deze zijn zeker niet geschikt voor crossfire vanwege dat 1x (of 4x) PCI-e slot?
Moederborden met een 1x PCIe slot zijn niet geschikt voor CF. Moederborden met 1x een 16x PCIe slot en 1x een 4x PCIe slot vaak wel. Die 4xPCIe heeft namelijk vaak de layout/lengte van een 16x PCIe slot. Denk aan moederborden met een P35 chipset. CF werkt hierop wel, maar ook hier geldt dat dit niet de meest ideale combinatie is. Er zijn wat sites (Ik geloof o.a. Bit Tech) die ooit eens CF hebben getest op verschillende mobo's.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.