Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[OUTLOOK] > RPC > Outlook laten afsluiten bij niet aanmelden

Pagina: 1
Acties:

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10 14:08

Neowam

[Booting...]

Topicstarter
Ik heb een laptop met daarop Outlook met een RPC over HTTPS configuratie. Bij het starten van Outlook krijg ik een gebruikersnaam en wachtwoord en die voer ik in. Daarna gaat Outlook alles synchroniseren.

Alles werkt prima, maar ik bemerk een gevaarlijke beveilings breuk. Als ik, na het synchronisatie proces, Outlook opstart vraagt hij weer om mijn gebruikersnaam en wachtwoord.

Als ik nu annuleer druk opent hij toch outlook met mijn mail! Weet iemand hoe dit te voorkomen?

Stel dat mijn laptop even open staat kan iemand toch in mijn mailbox terecht, niet echt een veilig gebeuren lijkt me.

Hoe ik het graag zou willen is dat op het moment dat ik annuleer in druk outlook gelijk afsluit en niet mijn standaard mail mappen met de gecachte mail heropend.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

It's a feature, not a bug. Dat is de cache. Als je dat niet wilt, wil je zorgen dat er helemaal geen clientside cache is (onwenselijk) of handiger: dat de hele PC op slot gaat. Mail is maar een van de vele privacygevoelige info, denk ik zo.

Of zet een (ander) wachtwoord op een pst file.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)