AD-Hoc netwerk geeft 0.0.0.0 als IP

Pagina: 1
Acties:
  • 396 views

• PaulEm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-02-2025
Ik ben sinds vandaag bezig met het opzetten van een AD-Hoc netwerk. Dit doe ik dmv. mijn Intel(R) PROSet/Wireless tool.
Daar maak ik een nieuw profiel aan, en selecteer dat hij een ad-hoc moet maken.
Vervolgens kan ik in het lijstje het profiel aanklikken, en vervolgens op verbinden drukken. Er komt dan te staan dat er succesvol een ad-hoc netwerk is gemaakt, maar echter krijg ik het IP 0.0.0.0.
De instellingen van mijn draadloze kaart staan op Automatisch IP-adres verkrijgen, een statisch IP-Adres gaat afvallen, omdat ik zowel thuis als op school mijn laptop gebruik.

De reden dat ik een ad-hoc wil, is voor het gamen met vrienden onder de les(uitval). Bestaat er iets van een DHCP tool, die ik kan inschakelen wanneer ik een ad-hoc verbinding maak, dat ik dan automatisch een IP-adres krijg? (Zodat we naar elkaars IP kunnen verbinden voor het gamen?)

Ik heb al het een en ander op google gezocht, maar echter zonder succes. (Ik weet eerlijk gezegd ook niet zo goed waarnaar ik moet zoeken.)
Heb al geprobeerd te zoeken op "ad-hoc dhcp server", "ad-hoc automatic IP-address" en dingen zoals dat.

Hopelijk kan iemand mij hiermee verder helpen :)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 22:09
Bij de properties van je wireless, ga je naar de settings voor TCP/IP, daar kies je het tabje Alternative Configuration.
Als 'Automatic Private Address' geselecteerd is, zou Windows je na een tijdje automatisch een 169.x.x.x-adres moeten geven.

• PaulEm
Het probleem is dat ik dit elke keer moet instellen wanneer ik mijn ad-hoc netwerk weer uit doet. Omdat ik op school en thuis ook weer andere IP-adressen heb ;)
Die optie valt dus denk ik af..

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:55
PaulEm schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 13:23:
Het probleem is dat ik dit elke keer moet instellen wanneer ik mijn ad-hoc netwerk weer uit doet. Omdat ik op school en thuis ook weer andere IP-adressen heb ;)
Nee hoor. alternative configuration gebruikt die alleen als die geen dhcp server kan vinden... ideaal voor jouw situatie dus :)

CISSP! Drop your encryption keys!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-03 13:45

Haan

dotnetter

Toch ga je het zo moeten doen, je moet toch ergens een ip-adres van krijgen, die komt niet zomaar ergens uit de lucht vallen..

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 22:09
PaulEm schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 13:23:
Euh, nee, dat moet je niet opnieuw instellen eens het goed staat.
Je zet je TCP/IP zo dat hij via DHCP een IP krijgt (zoals jij het wil dus thuis en op school).
Als 'Automatic Private Address' aanstaat, wacht Windows op een DHCP-server. Vind hij niks (omdat je dus ad-hoc naar een andere pc connecteert die geen ip's uitdeelt) geeft Windows je zelf een IP. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Fire69 op 30-09-2008 13:26 ]

• PaulEm
Ik heb dit geprobeerd, maar ik blijf nog steeds het IP 0.0.0.0 houden wanneer ik een ad-hoc netwerk creëer. Kan het momenteel niet testen bij een andere computer om dan te connecten, omdat ik nu al thuis zit ;)
Het probleem is dus nog wel, dat ik zelf gewoon 0.0.0.0 heb.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-03 13:45

Haan

dotnetter

PaulEm schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 13:34:
Ik heb dit geprobeerd, maar ik blijf nog steeds het IP 0.0.0.0 houden wanneer ik een ad-hoc netwerk creëer. Kan het momenteel niet testen bij een andere computer om dan te connecten, omdat ik nu al thuis zit ;)
Het probleem is dus nog wel, dat ik zelf gewoon 0.0.0.0 heb.
Krijgt de pc waarmee je connect wel een adres, of ook 0.0.0.0?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• PaulEm
Haan schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 13:39:
[...]

Krijgt de pc waarmee je connect wel een adres, of ook 0.0.0.0?
Dat kan ik dus op het moment niet proberen.. :P Dat zou ik morgen op school moeten doen. Maar vind het wel gek dat ik zelf 0.0.0.0 heb.. 8)7 (De laptop waar het ad-hoc netwerk wordt gemaakt)

• PaulEm
Eerst bleef me IP 0.0.0.0, toen er iemand connecte had hij ook 0.0.0.0.. Maar daarna ging hij zoeken naar een netwerk adres, en kreeg ik het ingestelde alternatieve IP. Dus dan moet ik het maar zo oplossen :)

• walterdevos
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-03-2025
Modbreak:Spammen is niet nodig.. Vooral niet in een oud topic..

[ Voor 80% gewijzigd door Equator op 11-12-2008 12:26 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.