Extreme pieken SSL downloaden

Pagina: 1
Acties:

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
Het valt mij op dat sinds ik download via SSL van Eweka er extreem hoge pieken zijn in de downloadsnelheid. Vaak zijn het niet eens pieken meer en duurt de boost een seconde of 20 lang! De pieken komen om de ongeveer 2 a 3 minuten voor.

Even ter informatie. Mijn ISP is Telfort en zij levert mij 20mbit over een ISDN2 lijn. De telefooncentrale is nog oud en maakt alleen gebruik van ADSL1. De maximale downloadsnelheid zou dus ergens rond de 8mbit moeten liggen.

Hoe zouden deze (lange) pieken veroorzaakt kunnen worden? En is dit niet vast te houden op een of andere manier :P
Het gaat dus om snelheiden van bijna 3 MB/s! Dit haalde ik vroeger op ADSL2+ nooit!

Afbeeldingslocatie: http://www.picamatic.com/show/2008/09/30/02/53/1105834_640x215.jpg

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:19
kan dat niet gewoon een telfoutje zijn van dat er ineens een hele trits gegevens doorkomen ofzo, waardoor de teller even uitslaat ?

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-03 14:15
ik denk dat dat inderdaad niet je echte download snelheid is. Probeer is je snelheid te meten ergens bij je router, en niet in de applicatie. Het kan zijn dat hij eea ergens cached en dit af en toe in 1x leeg trekt, met absurde snelheden tot gevolg

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:19
magiel schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 13:47:
ik denk dat dat inderdaad niet je echte download snelheid is. Probeer is je snelheid te meten ergens bij je router, en niet in de applicatie. Het kan zijn dat hij eea ergens cached en dit af en toe in 1x leeg trekt, met absurde snelheden tot gevolg
Dat bedoelde ik, kon het even niet uitleggen...

Met DU meter kan je mss even kijken wat er echt binnenkomt ofzo ?

Of in de meuktracker stond tijdje geleden zo een programma wat tot op packet niveau kon bepalen van hoe en wat voor verkeer er aan kwam...

• Me_Again
Moet jullie helemaal gelijk geven. Newsleecher geeft in dit geval hele andere snelheden aan, dan wat er aan data binnenkomt. De pieken zijn nergens terug te vinden, zowel netwerk taakbeheer, als het programma hierboven geven een stabiele snelheid aan.

Vond het eerlijk gezegd al onmogelijk om op een ISDN lijn 3MB/s te halen :P

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Je hebt max. 8mbit. Je -haalt- ook max. 8mbit. Heel logisch toch? ;)

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Is het dan niet het geval als je zonder SSL download?
Het zou ook bijv. je virusscanner kunnen zijn die het verkeer eerst scanned en dan in één keer binnenlaat.

• Me_Again
Nee, het komt alleen voor met SSL vreemd genoeg...
Pagina: 1