Verwijderd

Topicstarter
Mijn broertje komt bij me wonen en ik wil hem ook een telefoon geven (op het voip-modem aangesloten.)
Maar hij wil wel graag een draadloze telefoon.

Ik heb van een vriendin een ouwe Panasonic gekregen, met een antenne van een halve meter, type KX-TC1005NLB. Zelfs google kan hem niet vinden, dus ik ben bang dat hij echt oud is.

Hij is dus volgens mij van voor de tijd van DECT. Ik weet dat je toen McGoedkopie draadloze telefoons had die half Nederland met een scanner kon afluisteren. Weet iemand of dit zo'n telefoon is? Want dan wil ik het in elk geval weten, voor ik mijn pincode telefonisch doorgeef aan mijn vrienden uit Nigeria :)

p.s. weet niet of dit het juiste subforum is om dit bericht in te plaatsen, maar kon niks beters vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2008 11:55 ]

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-01 20:08

EXX

EXtended eXchange

Ik neem aan dat het om iets dergelijks gaat:

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.nl/kopen/a/13/4u5j5syJs/P+6wwUDq2NRA==.jpg

Dat is een analoge draadloze telefoon. De 31/32 Mhz frequenties samen met de 800/900 Mhz Band worden het vaakst nog gebruikt. In principe zijn de allemaal met een scanner af te luistern, de een wat makkelijker dan de ander; er zijn modellen die continu het kanaal wisselen en zo moeilijker zijn af te luisteren. Dit is echter geen waterdichte beveiliging. IIRC werd er niet een of andere vorm van (analoge) encryptie gebruikt.

[ Voor 55% gewijzigd door EXX op 30-09-2008 12:08 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!