Toon posts:

Soundblaster Live 5.1 + DTT2200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een tijdje een SB Live 5.1 met een Desktop theater 2200. Perfect geluid moet ik zeggen. Ik denk alleen dat er iets niet klopt. Als ik de optie "speakers" van de AudioHQ neem en dan zo'n test doe voor de plaatsing van de speakers. (dat van: Links-voor, rechts-voor,midden,links-achter,rechts-achter) dan klopt het niet, ik hoor alle test gewoon uit 1 richting komen.
Opstelling die ik heb is 2 speakers voor me, de center speaker op de monitor (voor me) en 2 speakers achter me. Ze zijn allemaal goed aangesloten. SB live! software staat ingesteld op een 5.1 speakerset en balance en fade staan ook goed.

Iemand enig idee??

Verwijderd

Waarom post je je draadje 2x!:r

Verwijderd

Topicstarter
omdat ik geen reactie kreeg. :'(

Verwijderd

dan post je toch ff een reply op jezelf? Dan komt je draadje weer boven aan te staan...

Wat je nu doet is dubbelposten en dat is verboden... Lees de faq maar...

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, zal het niet meer doen! :'(
Meen ik echt! :)

Ik doe nog niet zolang mee hierzo. :)

But i'll keep it in mind!

Verwijderd

Ik heb de zelfde opstelling als jij hebt en ik heb dus hetzelfde 'probleem'. Echter in PowerDVD en WinDVD krijg ik wel vette AC-3. Vergeet voor de beste geluidskwaliteit niet de 'Lage tonen doorsturen' optie uit te schakelen. In een AC-3 signaal zit namelijk al een goede bass-mix en daar hebben we Live!Ware helemaal niet voor nodig :P

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, zal het niet meer doen! :'(
Meen ik echt! :)

Ik doe nog niet zolang mee hierzo. :)

But i'll keep it in mind!

Bedankt voor de tip! (reply naar jezelf)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 22 februari 2001 15:06 schreef Beeehhh het volgende:
Ik heb de zelfde opstelling als jij hebt en ik heb dus hetzelfde 'probleem'. Echter in PowerDVD en WinDVD krijg ik wel vette AC-3. Vergeet voor de beste geluidskwaliteit niet de 'Lage tonen doorsturen' optie uit te schakelen. In een AC-3 signaal zit namelijk al een goede bass-mix en daar hebben we Live!Ware helemaal niet voor nodig :P
Thanks... ik ga het proberen. dus is die software die standaard bij geleverd is, is gewoon een beetje buggerig?? (het gedeelte van die speakertest in ieder geval)

Verwijderd

Zowieso kreeg ik de W9x drivers niet goed aan de praat dus moet ik wel de WDM drivers draaien, wat ook vaag is ( maar nog net niet zo vaag als Windows ME met WDM drivers |:( ).... Als iemand nog een plaats weet waar de engelse versie van de 5.1 Live!Ware is te downen dan hoor ik dat graag btw.

Verwijderd

Topicstarter
Als iemand nog een plaats weet waar de engelse versie van de 5.1 Live!Ware is te downen dan hoor ik dat graag btw.
Inderdaad, die zoek ik ook!
Alles in het engels behalve liveware! |:(
iemand een linkie voor ons????

• Powersoft744
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-06 20:27

Powersoft744

Maakt werk van Dromen

Waar je goed op moet letten is dat je in jopuw geval niet de digitale uitgang van de SB aanzet. dan wordt er namelijk geen AC3 signaal op de normale analoge uitgang gezet. Zoek ook eens bij creative.. daar kun je het antwoord vinden. ik heb zelf een DTT 2500 en die kan rechtstreeks het ac3 signaal ontvangen. met een dtt2200 moet je het de kaartlaten doen. je moet dus goed opletten welke instellingen je kiest in bij Powerdvd of windvd i.c.m. de instellingen in surround mixer! je kunt het ac3 signaall namelijk regelen in de surround mixer. onder winme werkt de test niet altijd, maar moet je ac3 geluid kunnen krijgen (ik gebruik de digitale uit van de sb live 5.1 Platinum dus ik heb andere instellingen dan jij) ik hoop dat ik je wat tips heb gegeven.

groet,

Powersoft

MacBook Pro 14” (2023), Imac Pro (2017,3 Ghz 10 core Xeon W, 128 Gb, Radeon Pro Vega 64), Mac Mini (Late 2014, i5 2,8 Ghz, 8Gb) IPad Pro 13” 2024

• M1ch
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Ik heb ook 5.1 player en dtt 2200, zelfde "probleem". Bij test komt alles van zelfde kant. Verder hoor ik bij bv: winamp mn centerspeaker niet....zal ook wel normaal zijn. Alleen bij dvd's enzo en games die 5.1 ondersteunen zal de centerspeaker zn werk doen neem ik aan....

Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks Powersoft en Mich2001,

Ik ga nog wel effe verder prutsen! :)

edit:

is het zo dat je bij het afluisteren van een
normale audio-CD ook de center-speaker
zou moeten horen??? :?

Verwijderd

Ik denk dat de stekkerjes 1. er niet diep genoeg inzitten of 2. niet in de juiste gaatjes ( maar dat lijkt me stug omdat de stekker en het gaatje dezelfde kleur hebben) 3. instellingen van liveware niet goed(of niet goed geinstalleerd)

ik heb nog een versie van liveware3 toen die net uit was ge-D/L, ik denk dat dat de engelse is.
Pagina: 1