Moederbord - Monitor: HDMI --> DVI

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-03 21:45
Een hele simpele vraag, maar ik kom er zelf niet uit.

Ik heb een systeem samengesteld met het MSI K9A2GM-FIH moederbord met AMD-780g grafische chipset. Videokaart is dus on-board.

Nu heeft dit moederbord alleen vga en HDMI, geen dvi aansluiting, en mijn monitor(kabel) wel. Tussen het moederbord en de DVI kabel moet dus een verloopplugje van HDMI-->DVI.

Helaas zijn er zoveel verschillende dat ik door de bomen het bos niet meer zie male-male, male-female etc.

Welke heb ik nu precies nodig?

Verwijderd

Je kan een male HDMI - female DVI kabel kiezen, maar ik zou verwachten dat er bij het mobo gewoon een HDMI -> DVI verloopje zou zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2008 00:54 ]

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-03 21:45
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 00:53:
Je kan een male HDMI - female DVI kabel kiezen, maar ik zou verwachten dat er bij het mobo gewoon een HDMI -> DVI verloopje zou zitten.
Dat verloopje zit er dus stom genoeg niet bij, inderdaad wel vreemd.

Kabel vind ik zonde van het geld, heb al een goede dvi-kabel. Vraag is dus wat voor soort verloopplugje er nu op moet, aangezien daar zoveel keus in is ivm male/female

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 21:38
Isaja schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 10:43:
[...]

Dat verloopje zit er dus stom genoeg niet bij, inderdaad wel vreemd.

Kabel vind ik zonde van het geld, heb al een goede dvi-kabel. Vraag is dus wat voor soort verloopplugje er nu op moet, aangezien daar zoveel keus in is ivm male/female
-fout gelezen-

Je hebt een male DVI naar HDMI nodig. Die kabels zijn kant en klaar te krijgen. Conversie stukjes zijn er ook. De DVI kabel is male-male dus dan heb je een female dvi -> male HDMI nodig.

Een andere mogelijkheid is een HDMI kabel en dan een female HDMI -> male DVI stukje er tussen. Dit is niet echt een mooie oplossing als de DVI kabel aan je monitor vast zit.

[ Voor 35% gewijzigd door 0rbit op 30-09-2008 11:31 ]

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Helaas zijn er zoveel verschillende dat ik door de bomen het bos niet meer zie male-male, male-female etc.
Zoveel dat je niets op kon zoeken en ook niets in deze topicstart kon melden?

Dit is toch echt behoorlijk basic...

Zoek plaatjes op van DVI en HDMI male en female. Constateer wat er op je monitor(kabel) zit en wat er op je moederbord zit. Bedenk vervolgens wat in welk gaatje past (ga uit van hetrosexuele kabels). Dan weet je exact wat je nodig hebt.

Dit topic gaat dan ook dicht wegens te weinig inzet (en dan vooral omdat je niet de moeite neemt volledig en nauwkeurig te zijn in je topicstart).

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.