Toon posts:

Hoe? Processor en Moederbord goed combineren..

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb nu zo'n 1500 tot 2000 euro te besteden aan een nieuwe computer heb dus een beetje rondgekeken.
Nu heb ik dus de vraag hoe/wat is het beste moederbord voor een bepaalde processor? De rest kom ik wel uit m.b.t. videokaart, geheugen, opslag etc.

Tips over welke proccesor te kiezen ook welkom (budget voor proc. 300eur).

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:00
Wat voor jou de beste processor is ligt aan wat je doet met je computer. Zonder die informatie kunnen wij je vrij weinig helpen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Snelle proccesor met voorkeur naar Xeon quad cores..

• -JeeDee-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-02-2025

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 00:29:
Snelle proccesor met voorkeur naar Xeon quad cores..
Waarom is dat je voorkeur? Waar heb je zelf al gezocht en gekeken om tot die conclusie te komen? Wat ga je doen met de pc? Waarom een xeon quad ipv een C2Q? (om maar even een vraag te verzinnen)

Er is niet zoiets als de altijd juiste keuze. Het hangt compleet van het eisen pakket af. Ga naar tomshardware en kijk naar benchmarks en kijk wat de beste prestatie levert bij de voor jouw gewenste applicaties met een prijs van rond de 300 euro. Daarnaast weet ik niet of dit topic erg gewenst is, maar beslis ik daar niet over.

Verwijderd

Topicstarter
Wat belangerijk voor mij is dat alles in het algemeen lekker vlot gaat en soms nog een spelletje kan spelen.. (met 'high' settings alst mogelijk is voor het redelijk lage budget)

EDIT: ik ga naar bed, moet weer werken morgen - ik check morgen ochtend deze thread nog wel. Alvast bedankt voor jullie hulp en hulde aan tweakers _/-\o_

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2008 00:46 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op GoT doen we niet aan boodschappenlijstkeuring - een Tweaker kan namelijk zelf eisen stellen, info zoeken en in het licht van die eisen beoordelen en tenslotte op basis daarvan en van budget kiezen. Nog los daarvan geef je veel te weinig info om een zinnig antwoord te geven. Als je 'hout' wilt loop je snel tegen een bomen/bos verhaal op. Definieer welke soort hout en welke afmetingen en opeens smelt het bos voor je weg :z

Zoals al aangegeven kun je een van de Best Buy Guides lezen als je niet het vertrouwen hebt dat je zelf passende componenten kunt selecteren.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.