Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] NTLDR is missing

Pagina: 1
Acties:

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-10 09:27
Beste mede-tweakers,

Ik heb gezocht op "NTLDR is missing" en veel resultaten / topics gevonden met daarin veel (verschillende) oplossing, maar niks lijkt te werken.

Ik heb vanalles geprobeerd, onder andere:

* Kabels stevig erin gedrukt
* fixboot / fixmbr
* de c: schijf formatteren en xp opnieuw installeren
* de installatie laten herstellen door xp
etc

Niks helpt! :( Mijn harde schijven[2*250 gig] staan in een Raid0-opstelling. Deze zijn vervolgens opgedeeld
in partities (ongeveer 100 en 400 gig). Op de C: staat eigenlijk alleen Windows, op D: ook Mijn Documenten en foto's.

Vanuit de herstelconsole kan ik de harde schijven wel benaderen, dus er is niet iets fysieks kapot ofzo.

Het lukt me niet om de inhoud op de harde schijven te back-uppen, want met 'copy' kan ik geen folders kopieren en xcopy werkt niet in de herstelconsole.

Ik weet niet of mijn bios goed is ingesteld, hierin staat:

Primary IDE master: NEC DVD_RW ND-455
Primary IDE slave: not detected
Secondary IDE Master : not detected
Secondary IDE slave: not detected
Third IDE Master: HDT722525DLA380
Third IDE Slave: not detected
Fourth IDE Master: not detected
Fourth IDE Slave: not detected

Het enige wat ik nog kan bedenken is beide partities verwijderen, en raid verwijderen.

Echter, op de d: staat nog wel belangrijke data (die ik dus niet kwijt wil..)

Iemand goede ideeen? Ik hoor het graag!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Backup, backup, backup... Data op een RAID-0 is natuurlijk een vorm van koorddansen, zeker zonder goede backup-strategie.

heb je al geprobeerd op te starten van een Knoppix CD of een BartPE CD of USB-stick met de RAID-drivers, zodat je een backup kunt maken op een externe harde schijf?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Hbeez
Ik heb de raid-drivers hier wel op floppy. Ik weet alleen niet hoe ik een back-up kan maken?

Ik kan XP dus niet meer opstarten.. En vanuit de herstelconsole kan ik (x)copy niet gebruiken.

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-11 14:17

FikkieHo

Wokmaster

Zijn er geen programmas op de UBCD die je kan gebruiken? (ultimate boot cd) Ik heb zelf daar een keer bestanden overgezet van de 1 schijf naar een ander, dus naar een usbstick moet ook lukken? of anders een hd'tje lenen van iemand?

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hbeez schreef op maandag 29 september 2008 @ 23:34:
Ik heb de raid-drivers hier wel op floppy. Ik weet alleen niet hoe ik een back-up kan maken?
Ik zeg toch: BartPE of Knoppix? Heel veel over te vinden op het web :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 16:32
Even Goed Googlen, krijg je meerdere Hits. Als je deze melding krijgt en zeker weet dat je er een floppy of usb stick in hebt zitten heeft het er zeer waarschijnlijk mee te maken dat de NTLDR file op de C: instalatie corupt is. dit heb ik zelf ook al meerdere malen meegemaakt. dit heeft niks met je Harde schijven te maken. Of herinstalatie van de Windows op de C: is een oplossing of het volgende een keer proberen:

http://www.computerhope.com/issues/ch000465.htm#b

• Hbeez
Ik was alle oplossingen op computerhope.com al doorlopen..

Ik had \ntldr en \ntldr.com ook al gekopieerd dus :)

Windows XP had ik al opnieuw geinstalleerd (na de C: te hebben geformatteerd) maar dat mocht ook niet baten.

Ik zal eens kijken of BartPE werkt =)

• Hbeez
Ik heb nu BartPE met pretousb op usb gezet.. En de USB als 1e gezet in de boot device priority.

Echter, hij geeft de foutmelding 'Verwijderen schijven of media. Druk op een toets.' :x

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hbeez schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 17:34:
Ik heb nu BartPE met pretousb op usb gezet.. En de USB als 1e gezet in de boot device priority.

Echter, hij geeft de foutmelding 'Verwijderen schijven of media. Druk op een toets.' :x
Probeer een CD :)

offtopic:
Tip: het is de bedoeling om de de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gifedit mogelijkheid te gebruiken als je binnen 24u iets wilt toevoegen :)

[ Voor 23% gewijzigd door gambieter op 30-09-2008 17:46 ]

Pagina: 1