Samsung SyncMaster T240 werkt niet op DVI

Pagina: 1
Acties:

• unglaublich
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-03-2025
Hallo beste mede tweakers,

Ik heb vandaag besloten tot de aanschaf van een Samsung SyncMaster T240. Toen ik hem vanmiddag had opgehaald hing ik hem direct aan mijn grafische kaart (Asus EAH3650 met een Radeon HD3650 Chip dus) dmv de bijgeleverde DVI-kabel. Echter, het beeldscherm herkende geen signiaal en bleef maar switchen van source (analog, digital, hdmi). Nu heb ik het beeldscherm via een D-Sub kabeltje en een D-Sub > DVI verloopje aan mijn kaart gesloten en het werkt. Toch prefereer ik een DVI aansluiting omdat de VGA een beetje ruis vertoont. Mijn grafische kaart heeft 2 dvi aansluitingen, een gele en een witte. Er werd ook een DVI > HDMI verloopje meegeleverd welke het alleen in de gele aansluiting doet. Ik heb op beide kanalen geprobeerd het beeldscherm aan te sluiten maar het mocht niet baten. Iemand soortgelijke ervaringen of misschien zelfs een oplossing?

met vriendelijke groet, Tom

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-05 21:48
Kan je wellicht elders je monitor aansluiten op DVI, andere PC of Laptop? Ik heb een soortgelijk ervaring gehad en toen bleek dat de VGA kaart defect was.

Lijkt me sterk dat de DVI van je nieuwe monitor niet fatsoenlijk werkt.

discogs

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-05 21:23

BCC

Alles kan kapot, dus ook de DVI ingang van je nieuwe monitor. Sluit hem eens op een andere machine aan en kijk of hij het dan wel doet.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• unglaublich
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-03-2025
Oke dat zal ik spoedig even doen, mijn vorige beeldscherm werkte echter ook prima op deze grafische kaart mét de DVI aansluiting. Alvast bedankt voor de tips.