Sinds enkele dagen draai ik Ubuntu en ik ben helemaal tevreden, op 1 ding na: Als via de interface van mijn router (Experia Box, Siemens Gigaset SX551) instellingen verander, dan kan ik vervolgens met geen mogelijkheid een draadloze verbinding met het netwerk maken. Draai ik de wijzigingen vervolgens terug door van een UTP kabel gebruik te maken, dan kan ik er weer wel op. Dit zit mij niet lekker, zeker met het oog op portforwarding. Ik heb nog niet gekeken wat er gebeurd met mijn verbinding in Ubuntu wanneer ik via een andere (Windows) computer instellingen wijzig, maar dit zal ik nog doen. Is dit een probleem wat vaker voorkomt en, zo ja, wat is de oplossing?
Kan je misschien iets precieser zijn met "instellingen verander"..
Wat verander je precies op je router en wat gebeurt er met je huidige wireless verbinding. Verbreekt hij hem weer en kan je niet connecten, of zie je heel je ssid niet meer?
Wat verander je precies op je router en wat gebeurt er met je huidige wireless verbinding. Verbreekt hij hem weer en kan je niet connecten, of zie je heel je ssid niet meer?
Elke dag dronken is ook een geregeld leven.
Bijvoorbeeld in het geval van port forwarding het toevoegen van entries aan de NAT setup. Of gewoon iets simpels zoals het veranderen van wifi kanaal. Wat er dan gebeurt is het volgende: Ik heb op het paneel bovenaan mijn scherm een item voor mijn wireless connectie (roaming). Je krijgt dan twee van die bolletjes te zien met een blauw kringeltje. Op het moment dat er verbinding gemaakt wordt, wordt normaliter eerst de linkse groen en dan de rechtse. Nu blijven ze allebei grijs. Ik kan mijn SSID wel zien, dat is het probleem niet.
En na een herstart van je interfaces, of misschien je PC helemaal? Wat als je een ander programma gebruikt om je netwerk te managen (zoiets als WICD ofzo).
[ Voor 40% gewijzigd door Hero of Time op 30-09-2008 00:09 ]
Commandline FTW | Tweakt met mate
Dat heb ik nog niet geprobeerd eerlijk gezegd. Mijn wireless kaartje is trouwens een Broadcom waarvoor ik de drivers gebruik die ik na updates kreeg (B43). Ik denk dat het gewoon aan die driver ligt, want wanneer de verbinding het wel doet heb ik een matig en wisselvallig signaal in vergelijking met Windows (dual boot). Ik ga eerst eens uitvogelen of een alternatief voor die driver is.
Verwijderd
Bij de Atheros WIFI moet ik altijd de originele HAL driver vervangen anders reageert ubuntu ook heel wisselvallig. Kijk eens op het ubuntu forum....
Klopt wel dat de Experia de WLAN even een reset kan geven als je die instellingen aanpast.
Lijkt me inderdaad dat de driver van je kaartje daar niet mee kan omgaan. Wat als je de interface herstart of de hele PC?
Lijkt me inderdaad dat de driver van je kaartje daar niet mee kan omgaan. Wat als je de interface herstart of de hele PC?
We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.
Dat zei ik ook al, spuit 11Rainmaker schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 12:55:
Wat als je de interface herstart of de hele PC?
Hero Of Time schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 00:09:
En na een herstart van je interfaces, of misschien je PC helemaal?
Commandline FTW | Tweakt met mate
Ik heb inmiddels geprobeerd of opnieuw opstarten helpt, maar tevergeefs. Daarnet Ubuntu opnieuw erop gezet en ditmaal de drivers voor de wifi kaart geinstalleerd met behulp van ndiswrapper. Ook daarmee krijg ik mijn draadloos internet werkend, de signaalsterkte lijkt zelfs aanmerkelijk beter te zijn, maar als ik bijvoorbeeld van kanaal wissel in de experia box, dan werkt het helemaal niet meer. Ik zie nu zelfs mijn SSID niet meer in de lijst terug.
ik denk niet dat veel NOSers dit zullen begrijpen. (ik heb nog nooit een gui voor wifi gebruikt)Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 23:55:
[...]
Je krijgt dan twee van die bolletjes te zien met een blauw kringeltje. Op het moment dat er verbinding gemaakt wordt, wordt normaliter eerst de linkse groen en dan de rechtse. Nu blijven ze allebei grijs. Ik kan mijn SSID wel zien, dat is het probleem niet.
ook som ik wat dingen op.
correct me if im wrong
linuxbox
eth0 Experia Box
eth1 wifi naar wifi AP
Experia Box
stuurt alles door naar Linuxbox
WiFi AP
waar? Experia Box?
windows pc?
wifi of ethernet via Experia box
geef eens de ipaddress van je linux box door.
en typ eens route in als het eens mis gaat.
Want volgens mij heb je een routing probleem.
>.< >.< >.< >.<
ik wil heel graag extra informatie geven, maar ik begrijp je reactie niet.
wat ik je wel kan zeggen: ik krijg een ip adres toegewezen door dhcp, bijvoorbeeld 192.168.2.5.
ik vind wel heel raar dat ik soms mijn ssid niet eens in de lijst zie en wel allerlei ssids die ik in windows nooit krijg.
wat ik je wel kan zeggen: ik krijg een ip adres toegewezen door dhcp, bijvoorbeeld 192.168.2.5.
ik vind wel heel raar dat ik soms mijn ssid niet eens in de lijst zie en wel allerlei ssids die ik in windows nooit krijg.
Pagina: 1