Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Excel 2003 Celeigenschappen doet raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Korte probleem omschrijving: Scheidingsteken duizendtallen op verkeerde plaats

Heb met Excel 2003 een raar en zeer vervelend probleem. Wanneer ik bij celeigenschappen het scheidingsteken voor duizendtallen aanvink, of de valuta-opmaak kies (waarbij dit standaard aanstaat) gaat het helemaal mis.

In plaats van dat 10000 mooi 10.000 wordt, krijg ik dit te zien 10000.0
Bij decimalen erbij wordt het helemaal raar
1250,95 zou € 1.250,95 moeten worden maar wordt daarentegen € 1250.95.00

Heb heel Office al opnieuw geïnstalleerd, zelfs het register schoongeveegd van Office registraties en daarna opnieuw geïnstalleerd.
Zelfs heb ik Excel 2007 geïnstalleerd maar die heeft precies hetzelfde probleem.

Wie weet wat de oplossing is voor dit probleem??

Bij voorbaat dank, Erik

Verwijderd

Topicstarter
Beste Erik1984

Ga eens naar de Officeknop, dan naar Opties voor excel, dan geavanceerd.
Bij Otie voor bewerken zie je staan scheidingsteken van systeem gebruiken
Normaal is dit aangevinkt en zie je bij decimaalteken een , (komma) staan en bij scheidingsteken voor duizendtallen een . (punt) staan.

Hopelijk is dit zo.

Groetjes Danny.

Danny je bent een held!
Hij pakte de scheidingstekens vanuit mijn besturingssysteem, nu heb ik het even handmatig ingesteld en werkt alles weer prima

Super bedankt!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:29

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Om het iets grondiger aan te pakken en toekomstig gezeur te voorkomen, raadt ik je aan het systemwide aan te passen. Onder windows XP gaat dit via het configuratiescherm - landeninstellingen. Onder Vista weet ik het niet, maar ik ga ervanuit dat het erop lijkt. Als je het daar aanpast, zullen andere programma's de instellingen ook goed overnemen. Het overrulen van de systeeminstellingen zou ik alleen doen als je de systeeminstellingen niet kunt wijzigen. Anders geeft het alleen maar vage verschillen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.