Ik draai Windows XP Pro en heb de beschikking over twee (ook nog even snelle maar verschillende providers). Deze zijn ook van verschillende routers en aansluitingen. Nu kan ik mijn LAN onboard poort inschakelen en tegelijkertijd mijn Wireless PCI kaartje, mijn vraag is of ik dat er bijvoorbeeld voor kan kiezen om met Wireless iets via uTorrent te downloaden en mijn LAN tegelijkertijd voor gamen te gebruiken. (met het idee dat ik voor beide full speed heb). Beide netwerken zijn wpa2/psk beveiligd en eentje zit achter een proxy.
Dat ligt aan je programma's, niet aan je providers denk ik. Je moet 1 programma kunnen toewijzen aan een bepaalde netwerkpoort. Net zoals processen aan een core toewijzen.
Welke programma's gebruik je?
Welke programma's gebruik je?
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
...en eentje van jezelf, en eentje van de buren? 
LAN bescherm je natuurlijk niet met wpa, dat is een wireless security protocol.
Wellicht dat je met tcp/ip filtering zou kunnen werken waarmee je bepaalde protocollen kan sturen.
LAN bescherm je natuurlijk niet met wpa, dat is een wireless security protocol.
Wellicht dat je met tcp/ip filtering zou kunnen werken waarmee je bepaalde protocollen kan sturen.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Wat je wil kan wel echter hiervoor moet een linux box als router neerzetten, oid (echte routers met l/b). Windows gaat niet goed overweg met een dubbele gateway.
proxy gebruik werkt in deze ook al niet mee omdat dit eigenlijk inhoud dat je geen directe internet verbinding hebt. Als de proxy ondersteuning biedt voor socks heb je geluk.
Je kan dan via de socks service mapping naar buiten maken. Omdat deze server weet hoe hij bij de gateway kan komen hoeft jou machine niet dat te weten alleen hoe hij bij die machine kan komen.
Je kan dus kijken of je een torrent client kan vinden met socks ondersteuning (als die proxy het ondersteund).
Ik neem hierbij dus wel aan dat je wireless de verbinding met proxy is.
proxy gebruik werkt in deze ook al niet mee omdat dit eigenlijk inhoud dat je geen directe internet verbinding hebt. Als de proxy ondersteuning biedt voor socks heb je geluk.
Je kan dan via de socks service mapping naar buiten maken. Omdat deze server weet hoe hij bij de gateway kan komen hoeft jou machine niet dat te weten alleen hoe hij bij die machine kan komen.
Je kan dus kijken of je een torrent client kan vinden met socks ondersteuning (als die proxy het ondersteund).
Ik neem hierbij dus wel aan dat je wireless de verbinding met proxy is.
edit:
@Mistraller hierboven:
Ik denk eigenlijk een zakelijke aansluiting beneden
maar is wel serieus afdwalen natuurlijk 
@Mistraller hierboven:
Ik denk eigenlijk een zakelijke aansluiting beneden
[ Voor 9% gewijzigd door Atmosphere op 29-09-2008 23:12 ]
-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net
Het zit zo: de verbinding met de proxy (welke verplicht is en welke socks ondersteund) kan ik benaderen via LAN en via WLAN, de andere alleen via WLAN. Maargoed misschien heb ik inderaad een programma nodig om ze te scheiden. Want als ik ze nu beide open heb heb ik soms het ip van het open Internet (WLAN) met een verplichte proxy op mijn Firefox (ze lijken door elkaar te lopen en stabiel is het niet). Maar stel ik gebruik uTorrent voor mijn open verbinding (WLAN) en ik ga gamen met mijn proxy verbinding (dat lukte al hoor). Hoe scheid ik dat dan precies?
Als je gameservers een bepaalde ip range hebben, kan je toch gewoon met de route tabellen het een en ander statisch routeren? Lijkt mij geen probleem.
Ik heb even in mijn router gekeken (alle twee SpeedTouch) en heb de
Dynamic DNS Service gevonden. Daar kan je allerlei dingen instellen waarvan ik geen idee heb wat ik moet doen. Heeft misschien iemand een linkje waarin staat uitgelegd wat ik wil, of kan iemand dat kort uitleggen?
Dynamic DNS Service gevonden. Daar kan je allerlei dingen instellen waarvan ik geen idee heb wat ik moet doen. Heeft misschien iemand een linkje waarin staat uitgelegd wat ik wil, of kan iemand dat kort uitleggen?
Daar moet je helemaal niets doen want het heeft niets te maken met wat jij wilt bereiken.Malarky schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 17:09:
heb de Dynamic DNS Service gevonden. Daar kan je allerlei dingen instellen waarvan ik geen idee heb wat ik moet doen.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Je zult in je applicatie je applicatie aan een ip adres (je hebt er 2 ) moeten binden.
in utorrent kan dat b.v. met
Ook een proxy in een applciati instellen werkt als het verkeer via de proxy moet.
in utorrent kan dat b.v. met
Alle andere applicaties zullem meestel het eerste ip adres (laatste metric) gebruiken om naar buiten te gaan.What finally worked and solved my problem is this: In utorrent, go to Options -> Preferences -> Advanced. The second option under Advanced is ‘net.bind_ip’. Set this to the IP address of your computer. Restart utorrent.
Ook een proxy in een applciati instellen werkt als het verkeer via de proxy moet.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Probleem wat je nu hebt komt er eigenlijk op neer wat je zegt. Windows wisselt afhankelijk van de belasting/vertraging of van aansluiting (oftewel 'metric', zeg maar een bereikbaarheids indicator, waarbij laagste waarde grootste voorkeur heeft).
Eigenlijk betekend dit, dat je tijdens het spelen opeens schiet en beweegt vanaf een ander ip-adres. Technisch gezien een probleem aangezien dit op 'spoofing' lijkt (verkeer verzenden uit 'naam' van een ip-adres wat niet aan jou toegewezen is.)
Wat je een is zou kunnen proberen is alleen je gateway in te stellen op die van je LAN aansluiting. Voor de WLAN kant voeg je alleen een route naar je socks proxy toe. Deze regelt namelijk al het verkeer voor je.
-command-prompt starten:
1) route print[enter]
2) noteer het nummer van je wlan kaart
3) route ADD <ipadres socks> MASK 255.255.255.255 <ipadres adres wlankaart> METRIC 1 IF <# van Wlan-kaart>
4) check of je de socksproxy kan pingen of trace'en
Maaruh het is jammer dat het open internet geen proxy draait. Windows staat het ook niet toe om met 2 netwerken tegelijk te verbinden via 1 WLAN kaart. Inet via 2 verschillende gebruiken is hoe dan ook geen goed idee, als je geen proxy of load-balancer ertussen hebt zitten (beide aansluitingen)
Heb je niet toevallig nog ergens een oud bakkie waar je een proxy op gaat draaien welke als open internet-'modem' gaat functioneren? dwz INET-dmv-LAN->PC<-wlan gateway<-openWLAN<-Inet
In ieder geval: Succes.
Eigenlijk betekend dit, dat je tijdens het spelen opeens schiet en beweegt vanaf een ander ip-adres. Technisch gezien een probleem aangezien dit op 'spoofing' lijkt (verkeer verzenden uit 'naam' van een ip-adres wat niet aan jou toegewezen is.)
Wat je een is zou kunnen proberen is alleen je gateway in te stellen op die van je LAN aansluiting. Voor de WLAN kant voeg je alleen een route naar je socks proxy toe. Deze regelt namelijk al het verkeer voor je.
-command-prompt starten:
1) route print[enter]
2) noteer het nummer van je wlan kaart
3) route ADD <ipadres socks> MASK 255.255.255.255 <ipadres adres wlankaart> METRIC 1 IF <# van Wlan-kaart>
4) check of je de socksproxy kan pingen of trace'en
Maaruh het is jammer dat het open internet geen proxy draait. Windows staat het ook niet toe om met 2 netwerken tegelijk te verbinden via 1 WLAN kaart. Inet via 2 verschillende gebruiken is hoe dan ook geen goed idee, als je geen proxy of load-balancer ertussen hebt zitten (beide aansluitingen)
Heb je niet toevallig nog ergens een oud bakkie waar je een proxy op gaat draaien welke als open internet-'modem' gaat functioneren? dwz INET-dmv-LAN->PC<-wlan gateway<-openWLAN<-Inet
In ieder geval: Succes.
[ Voor 52% gewijzigd door Atmosphere op 01-10-2008 00:50 ]
-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net
Pagina: 1