Versterker met MP3 (netwerk)

Pagina: 1
Acties:

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:59
Op enkele topics na kan ik hier eigenlijk veel te weinig over vinden. Ik ben namelijk op zoek naar een all-in-one versterker die mp3 bestanden af kan spelen middels een netwerkaansluiting (NAS) en eventueel ook vanaf een usb stick. Dit moet toch niet zo moeilijk zijn? Philips heeft de streamium lijn, maar de dit is allemaal inclusief speakers enzo. Ik wil gewoon twee externe speakers aan kunnen sluiten op de versterker. Het bladeren door de mp3 bestanden moet natuurlijk ook zonder problemen verlopen.

De Pinnacle Soundbridge en Logitech Squeezebox apparaatjes ken ik ook, maar het liefst heb 1 apparaat voor alles. Welke leveranciers zijn hiermee bezig?

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:10
kijk onder andere maar eens hier:
http://www.eu.onkyo.com/p...duct_en_2008_5875718.html

Verwijderd

smeerbartje schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:45:
De Pinnacle Soundbridge en Logitech Squeezebox apparaatjes ken ik ook, maar het liefst heb 1 apparaat voor alles. Welke leveranciers zijn hiermee bezig?
Om hier even op in te haken. Ik vraag me ook al een tijdje af of het verstandiger is om beide los te kopen (versterker en squeezebox) of voor een duurdere versie van de versterker te gaan kijken die direct mp3 kan afspelen.

Sorry als ik teveel afwijk van jouw vraag, maar het lijkt me erop aansluiten.

• smeerbartje
Het sluit er perfect op aan! En Jopie, dank voor je bijdrage. Ik heb zojuist even gekeken op die website, maar volgens mij heeft die versterker Windows Media Player nodig als "host". Het mooiste is natuurlijk om een 250 gb NAS schijfje in de meterkast te zetten en d.m.v. een netwerkkabeltje het hele zaakje te verbinden.

Als ik bijvoorbeeld deze Home Set van Pioneer bekijk, dan zie ik in de specs dat je geen mp3's van de interne harde schijf kunt spelen.

edit:
By the way, Doornroosje is vet! :-)

[ Voor 22% gewijzigd door smeerbartje op 29-09-2008 23:51 ]

• Ottie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 10:44
De versterker van Onkyo kan overweg met elk soort UPnP media server dus ook bijv. met TwonkyMedia die je op een NAS kan installeren.

Veel NAS hebben tegenwoordig standaard al een UPnP media server.

--[SPECS]--

• smeerbartje
Ah oke, en hoe snel gaat het navigeren door de verschillende directories? M.a.w. als je 100 gb aan muziek in de "database" heb staan, kun je dan een beetje snel bladeren enzo?

• smeerbartje
Niemand die interesse heeft in dergelijke apparaten? Ik snap niet waarom zoiets er nog niet is? Gewoon een 42 CM apparaat met netwerkaansluiting en eventueel WiFi en twee x tulp uit. Heerlijk lijkt me dat!

• smeerbartje
Ik heb nu deze gevonden. Prima apparaat dat voldoet aan alle eisen... echter niet leverbaar in Nederland volgens mij.

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:56
smeerbartje schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 10:41:
Ik heb nu deze gevonden. Prima apparaat dat voldoet aan alle eisen... echter niet leverbaar in Nederland volgens mij.
Dat is geen versterker.....
Dat is gewoon een media speler met ondersteuning voor video en geluid.

• smeerbartje
kippy schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 10:46:
[...]

Dat is geen versterker.....
Dat is gewoon een media speler met ondersteuning voor video en geluid.
Inderdaad, ik was te vroeg met m'n conclusie.

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:56
ik heb wel eens home cinema pc kasten gezien met classe D versterkers er in. Denk dat dat een van de weinige behuizingen zijn waar zowel een media speler in zit en een versterker.

Kan zo snel de link niet vinden. Als ik em tegen kom post ik em nog wel. Maar hoe dan ook zijn dat geen goedkope oplossingen (minimaal 1000 euro).

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Ik heb een Denon AVR-4306 welke zowel MP3's van mijn uPnP NAS als internet radio afspeelt. Ook zit er een USB aansluiting op de voorkant waar je USB sticks, harde schijven (FAT32) of MP3 spelers (mass storage) op aan kan sluiten. Ook de iPod van mijn vriendin is er middels een speciale kabel op aan gesloten, de iPod wordt dan bediend met de afstandsbediening van de reciever. Alle Denon recievers met ethernet hebben deze functies. Ik moet er wel bij zeggen dat de bediening niet erg snel is, het werkt maar je hebt wel te maken met laadtijden.

Concrete Loop Watercooling

• smeerbartje
FreeRider schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 11:43:
Ik heb een Denon AVR-4306 welke zowel MP3's van mijn uPnP NAS als internet radio afspeelt. Ook zit er een USB aansluiting op de voorkant waar je USB sticks, harde schijven (FAT32) of MP3 spelers (mass storage) op aan kan sluiten. Ook de iPod van mijn vriendin is er middels een speciale kabel op aan gesloten, de iPod wordt dan bediend met de afstandsbediening van de reciever. Alle Denon recievers met ethernet hebben deze functies. Ik moet er wel bij zeggen dat de bediening niet erg snel is, het werkt maar je hebt wel te maken met laadtijden.
Cool, erg mooi apparaat zeg! Alleen wel jammer dat deze niet heel goedkoop is...

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:41

Stoffel

Engineering the impossible

smeerbartje schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:45:
Niemand die interesse heeft in dergelijke apparaten? Ik snap niet waarom zoiets er nog niet is? Gewoon een 42 CM apparaat met netwerkaansluiting en eventueel WiFi en twee x tulp uit. Heerlijk lijkt me dat!
Idd, ik ben er ook al maanden naar op zoek. Mijn enige eisen zijn een beetje aardige geluidskwaliteit, upnp ondersteuning en een display waar een fatsoenlijk aantal tekens op passen. Ik snap niet dat het niet bestaat, het zou zo goedkoop te maken zijn dat ik er bijna zelf aan zou willen beginnen...

• smeerbartje
Stoffel schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:53:
[...]

Idd, ik ben er ook al maanden naar op zoek. Mijn enige eisen zijn een beetje aardige geluidskwaliteit, upnp ondersteuning en een display waar een fatsoenlijk aantal tekens op passen. Ik snap niet dat het niet bestaat, het zou zo goedkoop te maken zijn dat ik er bijna zelf aan zou willen beginnen...
Zou je ons kunnen laten weten als je je creatie in productie neemt? ;-)
Pagina: 1