Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel] VBA Weeknummer

Pagina: 1
Acties:

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik had in een oud topic een VBA functie gevonden die het mogelijk maakt om correct weeknummers te bepalen, aangezien die functie van microsoft dat niet doet.

Linkje topic: \[VBA-Excel] Weeknummers bepalen
Linkje code: http://www.cpearson.com/excel/weeknum.htm

Nu heb ik deze functie dus bij me excel file toegevoegd. Alleen krijg ik een rare output?
Bijvoorbeeld krijg ik bij

=ISOWeekNum(B4)
B4 = "29-09-2008"

De output 9-2? Dat lijkt me niet echt in de buurt te komen van het getal 40? Aangezien in het topic staat dat de functie naar behoren werkt lijkt me dus dat het niet aan de functie ligt nu vroeg ik me af of iemand misschien weet waaraan het ligt? Ligt het aan hoe ik me datum declareer?

ps. Wat ik ook raar vond was dat ik eerst de functies bij VB gewoon bij "blad1" had neergezet maar toen werden ze niet herkend. Geld ook als ik ze neerzetten onder "ThisWorkbook". Ik moest een nieuwe module daarvoor aanmaken. Dat terwijl ik op andere websites lees dat je die gewoon onder thisworkbook & blad kunt plaatsen?

• E-RIC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 19:27
Als ik in VBA een module aanmaak en daar de twee functies (ISOWeekNum & YearStart) inzet, dan krijg ik bij je input gewoon '40', dus zet die functies eens in een module.

• Chip.
  • Niet online
Sorry komt inderdaad niet duidelijk naar voren aangezien ik de zin verkeerd opgebouwd heb. Maar ik heb de beide functies dus in een nieuwe module gezet en dan krijg ik dus de output 9-2 :(

Edit: Oeps zie het al. Het probleem ligt bij het feit dat ik eerder in dezelfde cel een datum had getypt en toen de celformat heb gezet naar datum. Dus hij vatte 40 op als de dag van het jaar wat dus inderdaad 9-2 is.

slotje :$

[ Voor 38% gewijzigd door Chip. op 29-09-2008 21:07 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wouser schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:00:
Sorry komt inderdaad niet duidelijk naar voren aangezien ik de zin verkeerd opgebouwd heb. Maar ik heb de beide functies dus in een nieuwe module gezet en dan krijg ik dus de output 9-2 :(
Toevallig je celformaat van de cel waar je de uitkomst in zet op "datum" ofzo staan i.p.v. gewoon getal?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Chip.
  • Niet online
RobIII schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:05:
[...]

Toevallig je celformaat van de cel waar je de uitkomst in zet op "datum" ofzo staan i.p.v. gewoon getal?
Ja dat dus 8)7. Iig bedankt voor je reply en het correcte antwoord :)

[ Voor 10% gewijzigd door Chip. op 29-09-2008 21:08 ]