Toon posts:

Vista 60hz probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou, geweldig.
Ik heb Vista 64bit nu al 18 maanden, en heb het de eerste week nadat ik het gekocht had geprobeert.
Was een ramp, heel lang niet meer gebruikt maar nu dat Vista Service Pack 1 uit is wilde ik het toch nog eens proberen.
Ik moet zeggen: het is een stukje beter nu, crasht minder, gebruiksvriendelijker.

Maarrrr... nu blijkt refrshlock niet meer te werken. Alle games draaien op 60hz.
In XP kan ik naar dxdiag, en dan bij 'override' de refreshrate op 85hz zetten.
Ik heb op google rondgekeken en daar raden ze me refreshlock, of rivatuner aan.

Beide progs werken dus niet meer, zal wel aan SP1 liggen denk ik.

Weet er iemand een manier waarop ik mijn refreshrate in games op 85hz kan locken?
En ja ik heb een CRT, en nee ik wil geen TFT want mijn CRT kicks alle TFT's asses :D

Specs:
Vista SP1
8800GTX met 178.13 drivers
E6700

Ik doe er een moord voor om eindelijk na 2 jaar eens van dat verrekte probleem af te zijn!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Probeer eens onder custom resolutions in je Nvidia controlpanel de juiste resolutie te maken met je custom refreshrate.

En wat als je het vinkje weghaalt voor: Niet ondersteunde modi verbergen in je beeldscherm(adapter) eigenschappen?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Zo bedoel je?

http://tinypic.com/view.php?pic=mj634x&s=4

Werkt ook al niet helaas :(
Heb als monitor een NEC-Mitsubishi 2070SB

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:19
Waarom zou je meer dan 60 fps willen? met een 8800GTX lijkt het me sterk dat de fps onder de 60 komt, in de meeste games, dus dat lijkt me geen enkel probleem.

Betwijfel ook ten zeerste jouw statement over CRT vs TFt, maar dat even terzijde..

Wat je kunt proberen is via het register ofzo iets te doen mss?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:07
Visgek24 schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:07:
Waarom zou je meer dan 60 fps willen? met een 8800GTX lijkt het me sterk dat de fps onder de 60 komt, in de meeste games, dus dat lijkt me geen enkel probleem.
Van 60Hz flikkeringen in je beeld kun je knallende koppijn krijgen als je lang erachter zit, geloof mij!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:34

CaDje

Framedrops for life

Visgek24 schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:07:

Betwijfel ook ten zeerste jouw statement over CRT vs TFt, maar dat even terzijde..

Wat je kunt proberen is via het register ofzo iets te doen mss?
Het is geen 60fps, maar 60Hz.

Anyhoe, ik had vroeger altijd 2 progjes: Refreshlock en Reforce (volgens mij )

Ik weet alleen niet of ze nog werken onder vista.

Verwijderd

Topicstarter
CaDje schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:12:
[...]

Het is geen 60fps, maar 60Hz.

Anyhoe, ik had vroeger altijd 2 progjes: Refreshlock en Reforce (volgens mij )

Ik weet alleen niet of ze nog werken onder vista.
Thnx voor de hulp folks maar ik heb er XP alweer op staan. 8)

Verwijderd

Topicstarter
Toch maar weer Vista aan het proberen, want Mass Effect en Assassins Creed werken niet stabiel onder XP.

Probleem blijft bestaan. Zelfs eigenhandig beunen aan de registry werkt niet.

Heeft er IEMAND iets wat gewoon WEL werkt zodat ik eindelijk alle resoluties gewoon op 85 hz kan draaien??

Godsamme zeg Vista is gewoon al 2 jaar uit nu en het lijkt wel of er minder en minder mogelijkheden zijn om alles op meer dan 60hz te draaien AAARRGG

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je hebt Vista SP1 er weer op staan, wat als je gewoon alleen Vista (dus zonder SP1 ;)) installeert?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-04 14:09
Heb jij je monitor drivers geinstalleerd?Probeer eens zonder die drivers.

|2600k|Asus 290|

Verwijderd

Topicstarter
Bullus schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 22:09:
Heb jij je monitor drivers geinstalleerd?Probeer eens zonder die drivers.
Generic PnP monitor heb ik nu. Desktop krijg ik op 1024x768@85hz
Speel ik een game op 1024x768 blijft ie mooi op 85hz
Switch ik de game naar 1600x1200 dan draait ie op 60hz.
Zelfde met alle andere reso's behalve de desktopresolutie.

Echt ik vind het ongelofelijk dat ze zoiets na 2 jaar nog niet gefixt hebben /end moppermode

Verwijderd

Topicstarter
Yes!

Nu heb ik eindelijk een gerichte vraag waar iemand me mee kan helpen.
Ik heb allemaal zitten klooien en rommelen, en nu is het ineens zo dat er bij de resolutie 1024x768 nog maar EEN refreshrate staat.
Normaal stonden er daar ook 4 net zoals bij 1600x1200 (zie plaatje)
DIe screenshot is van de nvidia control panel.

Mijn vraag is nu: heeft iemand enig idee hoe ik de refreshrates WEG kan halen? bijvoorbeeld bij 1600x1200 wil ik dus 60-72-75 weg halen.

Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/view.php?pic=ru9p28&s=4

• RagingR2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-11-2022

RagingR2

[GeekPride!]

Waarom zou je die refresh rates weg willen halen? Het probleem dat Windows ongevraagd een lagere refresh rate pakt zal niet komen doordat bepaalde refresh rates wel of niet getoond worden in het control panel lijkt me. Dus zelfs al weet je Windows zo te tweaken dat dat pull down menutje (of wat het ook is) nog maar 1 refresh rate laat zien; dat zal het probleem denk ik niet oplossen.

P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-04 16:18
Als ik het me kan herinneren kan je per spel in de nVidia driver een soort van profiel aanmaken. Met een beetje geluk kan je daar ook een harde refreshrate instellen. (Mits je monitor het aan kan Resolutie & Vernieuwingsfrequentie).

En is 1152×768 een idee, of 1280×960? Dat zijn beiden juiste resoluties voor op een CRT. Daarmee kan je vaak wèl op een wat hogere refreshrate kan werken zonder te zakken naar de 60Hz.

Verwijderd

Topicstarter
RagingR2 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 08:27:
Waarom zou je die refresh rates weg willen halen? Het probleem dat Windows ongevraagd een lagere refresh rate pakt zal niet komen doordat bepaalde refresh rates wel of niet getoond worden in het control panel lijkt me. Dus zelfs al weet je Windows zo te tweaken dat dat pull down menutje (of wat het ook is) nog maar 1 refresh rate laat zien; dat zal het probleem denk ik niet oplossen.
Nou de praktijk leert me dat het dus WEL zo is dat Vista een selectie maakt uit de available refreshrates.
Simpel gezegd:

Desktop op 1024x768@85, ik ga naar game die op 1024x768 draait. Blijkt op 85hz te staan. Switch de game naar 1280x960: spel springt terug naar 60hz.

Desktop op 1280x960@85, ga spel in op 1280x960: spel draait op 85hz. Switch spel naar 800x600: spel springt terug naar 60hz. Maaarrrr.. als ik het spel op 1024x768 zet, loopt ie wel op 85hz.

Op 1024x768 heeft Vista geen keus meer, omdat ik dat op een of andere manier heb gedelete of zo (???) in het control panel.
Weet iemand hoe ik dat gedaan heb? Volgens mij, als ik weet hoe dat gaat, kan ik de problemen oplossen van 100.000 CRT users :)
Pagina: 1