Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Systeem in Standy mode S3

Pagina: 1
Acties:

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:38

Malarky

Wils voor wat ieder

Topicstarter
Goedenavond,

Tot een paar maanden geleden gebruikte ik mijn standy mode actief van mijn pc. Tot op een gegeven moment de pc in standy ging maar waarbij een aantal componenten heel zacht bleven draaien. Nu gebruik ik daarom altijd slaapstand, maar ik wil weer terug naar standby omdat dat veel sneller is. Ik ben op het tooltje Sleeper van Passmark gestoten welke laat zien welke modes door jou pc ondersteund worden. Mijn PC ondersteund S0 (pc draaiend), S1 (standby licht draaiend), S3 (standby geheel stil), S4 (slaapstand), S5 (pc uit). Nu kun je ook nog test uitvoeren en daaruit bleek dat zowel S1 als S3 het nog doen maar mijn pc vroeg automatisch voor S3 koos en nu automatisch voor S1. Hoe kan ik er nu weer voor zorgen (ik neem aan een register instelling die ik niet kan vinden) dat als ik via sneltoets proggie HotkeyBind mijn sneltoets voor standby indruk er weer automatisch gekozen word voor S3.

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-11 12:27
Ik weet niet of ik helemaal begrijp wat je bedoelt maar geloof ik kan het gewoon met XP zelf.
http://www.tipsentrucs.nl...ellen.htm?articletype=Tip

of instellen op je aan/uit knop:

start->Configuratiescherm->energiebeheer->slaapstand (tablad)->slaapstand inschakelen

dan terug naar

geavanceerd (tablad)-> als ik de aan/uit schakelaar mijn pc in druk-> kies slaapstand

edit: Draai je uberhaupt wel XP :P Misschien wel handig om erbij te vermelden :)

[ Voor 9% gewijzigd door Gersomvg op 29-09-2008 20:33 ]

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:38

Malarky

Wils voor wat ieder

Topicstarter
Ik draai XP PRO (XP staat in mijn topic title). Maar dat is inderdaad niet wat ik bedoel. MSDN legt hier netjes uit welke System Sleeping States Windows kent. Mijn computer ondersteund dus S0 t/m S5 op S2 na. En ik wil dat mijn computer bij het gaan in standby automatisch kiest voor S3 in plaats van S1. Veel meer als een register/ bios instelling kan ik niet verzinnen, maar je moet het wel net weten.

EDIT: na veel googlen heb ik dit artikel gevonden, waarin uitgelegd wordt hoe Microsoft's dumppo.exe tooltje te gebruiken welke de minimum Sleep op S3 zet. Dit heb ik gedaan het het werkt nu goed.

[ Voor 25% gewijzigd door Malarky op 29-09-2008 23:26 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Even als toevoeging voor de search gebruikers, MCE Standby Tool werkt in zulke gevallen ook heel goed (ook voor niet mce systemen).