'Touch Diamond verkoopt beter dan iPhone 3G'

Pagina: 1
Acties:

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:10
Ik wil niet beweren dat het niet zo is dat de Touch Diamond beter verkoopt dan de iPhone 3G. Maar uit het artikel blijkt nergens dat dit wel zo is. Het enige "feit" in dit artikel is dat een paar weken geleden bekend is gemaakt dat de iPhone meer dan 60.00 keer is verkocht. Verder baseren jullie deze titel waarschijnlijk op de verwachtingen van de woordvoerders. Maar daar mag je die conclusie toch niet uit trekken? Of hebben jullie nog meer informatie dan wat er in het artikel staat?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Het is wel over het algemeen bekend dat de Diamond erg goed verkocht heeft, zie Google. Ik weet niet of het voor Nederland vrij gegeven is die gegevens maar HTC heeft ze vast wel. Wat ik denk is dat HTC de cijfers aan t.net heeft verteld :)

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Op basis van de cijfers die in het artikel genoemd worden vind ik het geen hele rare conclusie eigenlijk, gesteld dat beide telefoons ruwweg op hetzelfde moment zijn uitgebracht. Dus op zich mag deze conclusie wel getrokken worden, temeer daar deze in de titel tussen aanhalingstekens staat, wat betekent dat het een mening is.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
DaannO schreef op maandag 29 september 2008 @ 19:32:
Het is wel over het algemeen bekend dat de Diamond erg goed verkocht heeft, zie Google. Ik weet niet of het voor Nederland vrij gegeven is die gegevens maar HTC heeft ze vast wel. Wat ik denk is dat HTC de cijfers aan t.net heeft verteld :)
Dat lijkt me zelfs wel zeker, aangezien er in het artikel staat: "De Touch Diamond bereikt die mijlpaal van honderdduizend binnenkort al, zegt directeur Mark Moons van HTC Benelux.". Let ook op het woordje 'zegt' in deze zin.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:10
Harm schreef op maandag 29 september 2008 @ 19:32:
Op basis van de cijfers die in het artikel genoemd worden vind ik het geen hele rare conclusie eigenlijk, gesteld dat beide telefoons ruwweg op hetzelfde moment zijn uitgebracht. Dus op zich mag deze conclusie wel getrokken worden, temeer daar deze in de titel tussen aanhalingstekens staat, wat betekent dat het een mening is.
De cijfers vind ik juist het probleem. Het enige wat de woordvoerders zeggen is dat de ene telefoon voor het einde van het jaar en de andere telefoon na het einde van het jaar 100.000 keer verkocht zal worden. Dat vind ik dermate "vage" gegevens dat ik daar niet zo makkelijk die conclusie uit zou durven trekken :) .
Harm schreef op maandag 29 september 2008 @ 19:39:
[...]

Dat lijkt me zelfs wel zeker, aangezien er in het artikel staat: "De Touch Diamond bereikt die mijlpaal van honderdduizend binnenkort al, zegt directeur Mark Moons van HTC Benelux.". Let ook op het woordje 'zegt' in deze zin.
Later blijkt "binnenkort" te staan voor "voor het einde van het jaar". Dat is best een ruime periode, zonder op alle slakken zout te willen leggen ;)
DaannO schreef op maandag 29 september 2008 @ 19:32:
Het is jammer dat de cijfers dan niet in het artikel staan :) Dat de Diamond goed verkoopt is een feit. De CEO had geloof ik aangegeven dat ze in augustus wereldwijd het 1 miljoenste exemplaar zouden verkopen.

[ Voor 15% gewijzigd door Hoedje op 29-09-2008 19:43 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

je ziet toch dat de titel van het bericht tussen kwootjes staat. het is kennelijk een uitspraak van die directeur van htc dat de htc beter verkoopt. dit maakt het dus feitelijk een "wij van wc-eend adviseren wc-eend" artikel.

als het geen uitspraak van de directeur is maar een conclusie van de redakteur op basis van onafhankelijk onderzoek (bellen met htc nederland en t-mobile) dan is het raar dat er kwootjes omheen staan.

voorlopig ga ik er vanuit dat de titel een mening is van die htc topman en dat de tweaker redakteur deze ook niet onderschrijft. naja, dan blijft er volgens mij weinig te klagen over.
Pagina: 1