Toon posts:

Macbook start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds dit jaar januari een macbook gehaald, nooit problemen mee gehad maar nu kwam ik thuis en hoorde ik dat mn laptop niet meer wilde opstarten.

Ik krijg nu als ik hem opstart gewoon een wit scherm en even later een mapje met een vraagteken. Nu weet ik dat hij de opstartschijf niet kan lezen, maar here's the thing.
Als ik dus mijn Mac Install Disc erin doe of Leopard Disc en opstart met Option, C of D dan doet hij helemaal niets.

Weet iemand wat er mis kan zijn? Ik wil nog niet naar de iCentre gaan tenzij het echt moet. Maar anders doe ik het liever zelf.

Ik heb een Macbook DualCore 1,6Ghz ( De versie net voor de Leopard versie, kutzooi ) en ik heb er 2 GB in zitten.

Als iemand mij kan helpen, hoor ik dat graag.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wanneer houd je de option, c of d ingedrukt?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02 11:29

Maartenvs

For Sale

Toevallig Open Firmware wachtwoord ingesteld? Dan werken C en D sowieso niet meer, dan gooit hij de cd eruit. Maar de option (alt) knop zou dan gewoon moeten werken. Pram al een keer gereset?

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon, net na de bingbong ding geluid.

Maarja, ik heb hem net naar de macstore gebracht en die zei dat de hardeschijf gewoon naar de tering was. Ze konden em niet meer redden want hij deed niks meer ofzo. Ik mag hem ook niet houden want blijkbaar spaart Apple graag Hardeschijven.

Ik krijg hem pas (waarschijnlijk ) volgende week dindsdag terug. HEEL lang naar mijn mening. Maar de medewerker die gaf zelf ook toe dat Apple de laatste tijd heel traag was met verzendingen.

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02 11:29

Maartenvs

For Sale

Die harde schijf heb je gewoon betaald, dus die had je gewoon mogen houden, tenzij hij omgeruild wordt (neem aan dat dit gevalletje garantie is). Hopelijk had je er niet veel belangrijke data op staan, anders heb je nu ook een wijze les geleerd ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Maartenvs op 01-10-2008 01:22 ]

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 16:31
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 18:34:
Gewoon, net na de bingbong ding geluid.

Maarja, ik heb hem net naar de macstore gebracht en die zei dat de hardeschijf gewoon naar de tering was. Ze konden em niet meer redden want hij deed niks meer ofzo. Ik mag hem ook niet houden want blijkbaar spaart Apple graag Hardeschijven.

Ik krijg hem pas (waarschijnlijk ) volgende week dindsdag terug. HEEL lang naar mijn mening. Maar de medewerker die gaf zelf ook toe dat Apple de laatste tijd heel traag was met verzendingen.
tja, ze zijn niet heel dom. apple claimt waarschijnlijk weer garantie bij de hd fabrikant. Als je hem terug zou krijgen, zou je dat ook zelf kunnen doen. lijkt me niet de bedoeling ;)

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Krijgen we dat weer.

Heb ook eindeloze discussies met klanten over de parts die terug moeten naar Apple.
Als je HD of whatever stuk is in je Mac, en het wordt vervangen onder garantie gaan de parts ALTIJD terug naar Apple.

Apple onderzoekt deze parts op defecten, of ze gaan in de shredder.
Uit het eerste trekken ze leer, uit het tweede halen ze een hoop opluchting.

Buiten garantie werkt dat niet anders: Als jij een reparatie laat uitvoeren en je HD wordt vervangen buiten garantie berekenen de ACSP's een exchange prijs. Dit houdt dus in dat Apple je een korting geeft omdat je oude HD terug gaat.

Wil je je oude HD houden, ondanks dat hij stuk is moet je dat aangeven, en berekent de dealer een stockprijs. Nadeel is dan dat de HD 40% duurder wordt en dan kun je netzogoed bij de pc-boer om de hoek een sata schijfje kopen voor 100 euro minder en hem zelf inbouwen ;)

[ Voor 39% gewijzigd door bbrother op 11-10-2008 11:13 ]

Pagina: 1