Ik heb thuis een server waarin een soort alarm is ingebouwd. Precies weet ik de functie van dit alarm niet.
Het alarm gaat bijvoorbeeld af als de server onverwacht is uitgevallen en opnieuw is opgestart. Of bijvoorbeeld als er een netwerkprobleem is. In de logboeken kan ik niet goed terug vinden waarom het alarm is afgegaan.
Ik zou graag dit alarm uit willen schakelen omdat ik er vaak niet achter kan komen waarom het alarm is afgegaan. Aangezien dat de server op de zolder staat wordt ik 's nachts ook wakker als het alarm aan staat. Ik kan alleen nergens informatie vinden betreft het alarm. Ik heb al in de bios gekeken, maar ook daar kan ik geen functies bij het alarm vinden.
Mijn vraag is nu of jullie misschien bekend zijn met een alarm op een server?
Of jullie misschien wel weten wanneer het alarm o.a. af gaat?
En of jullie misschien weten hoe ik instellingen kan veranderen van het alarm?
Het gaat hierbij om een server van het type: Gigabyte GS-SR195H
Op de server draait SBS2003.
Groetjes,
Giel
Het alarm gaat bijvoorbeeld af als de server onverwacht is uitgevallen en opnieuw is opgestart. Of bijvoorbeeld als er een netwerkprobleem is. In de logboeken kan ik niet goed terug vinden waarom het alarm is afgegaan.
Ik zou graag dit alarm uit willen schakelen omdat ik er vaak niet achter kan komen waarom het alarm is afgegaan. Aangezien dat de server op de zolder staat wordt ik 's nachts ook wakker als het alarm aan staat. Ik kan alleen nergens informatie vinden betreft het alarm. Ik heb al in de bios gekeken, maar ook daar kan ik geen functies bij het alarm vinden.
Mijn vraag is nu of jullie misschien bekend zijn met een alarm op een server?
Of jullie misschien wel weten wanneer het alarm o.a. af gaat?
En of jullie misschien weten hoe ik instellingen kan veranderen van het alarm?
Het gaat hierbij om een server van het type: Gigabyte GS-SR195H
Op de server draait SBS2003.
Groetjes,
Giel