Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[vistamce] EhShell minimaliseren voor een Powerpoint show*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wij hebben op het werk een vista media center bij een klant neer gezet deze draait de hele dag een tv beeld af
dat werkt allemaal prima
maar nu willen we dat hij om het uur een powerpoint presentatie laat zien dat hebben we in de taak planner allemaal ingesteld.
hij start hem ook netjes op enzo maar nu komt het probleem.
hij start hem op de achtergrond op hij laat dus continu het scherm zien van media center en niet de powerpoint

ik heb bij de instellingen van de media center al afgevinkt dat hij niet op de voorgrond mag draaien maar zonder resultaat.

alvast bedankt

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aangenomen dat je PPT 2007 gebruikt:
Check http://office.microsoft.c...point/HA101538891033.aspx even. VOlgens mij moet het draaien met de /S switch de slidewho meteen openen - en die zou imho altijd meteen op de voorgrond moeten komen :)

Overigns 2 sec googlen....wat had je zelf al gezocht :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
dat had ik al gevonden die /s parameter dan start hij de presentatie dat doet hij ook maar hij start hem op de achtergrond ik blijf het beeld van de media center zien

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat komt omdat de Media Center Shell in fullscreen altijd als voorgrond scherm wordt gehouden.

Tussenoplossing: Bouw een script om je Powerpoint lanceerinrichting heen, waarbij je met SendKeys ALT & ENTER verzend.

Dat zorgt ervoor dat de MC Shell als normaal Window te zien is, waarna je je Powerpoint presentatie in fullscreen kan zetten.

oh.
En een gratis titelfix, want de huidige heeft wat weinig om het lijf :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Gaat het alleen om het beeld, dus maakt niet uit dat de film geminimaliseerd door blijft lopen? In dat geval zou je CMDOW kunnen gebruiken in een batchfile om de presentatie te starten. Krijg je zoiets:

code:
1
2
3
4
@echo off
cmdow "Windows Media Center" /min
start /wait powerpnt.exe /s powerpoint.ppt
cmdow "Windows Media Center" /max /top

Werkt trouwens alleen als Powerpoint weer netjes afsluit na het weergeven van 't ppt bestand.

[ Voor 10% gewijzigd door Nielson op 30-09-2008 21:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
de film mag gewoon door blijven draaien dat maakt niet uit hij moet dan terug komen als de powerpoint is afgelopen
ik ga morgen de 2 oplossingen even proberen
jullie horen nog van mijn

alvast bedankt
Pagina: 1