Hoge fps maar choppy door schaduwen.......

Pagina: 1
Acties:

• nappie333
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-03 11:40
Hallo iedereen,

Ik heb een de acer 5920g laptop waarin een 8600m gt videokaart zit. Laatst heb ik hier cod4 op geinstalleerd en gespeeld. Het probleem hieribj was dat als ik de shadow in de settings aanzette dat het beeld dan heel haperig werd terwijl de fps gewoon op 60 blijft (dus aan lagg kan het niet liggen) , maar toch is het beeld op zijn engels gezegd dan "choppy". Dit probleem heb ik met alle spellen en niet alleen met cod4. Als ik de schaduwen aanzet dan wordt alle sheel haperig terwijl de fps gewoon hoog blijft. Hoe kan ik dit oplossen?

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:43
Door de schaduwen uit te schakelen! Klinkt beetje afgezaagd antwoord. Maar je hebt de oorzaak en oplossing zelf gevonden.
  • Als eerste is een mobiele gpu nooit zo krachtig als een desktop gpu.
  • Ten tweede, heb je volgens mij een bepaalde feature (net als sommige spellen en DX versies ten minste shadermodel 4.0 vereisen) nodig van je kaart om schaduw goed weer te kunnen geven (correct me if I'm wrong). En de vraag is of je kaart dat überhaupt heeft.
  • Als derde, is schaduw niet van wezenlijk belang in een spel, dus is het een kleine consessie die je moet doen.

discogs

Verwijderd

loewie-643- schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 14:35:
  • Als derde, is schaduw niet van wezenlijk belang in een spel, dus is het een kleine consessie die je moet doen.
In BF2 is het toch wel prettig om aan de hand van de schaduwen te zien of er een heli boven je hoofd hangt of niet, afgezien van het geluid. In sommige spellen kan het zeker een toegevoegde waarde hebben m.i..

• alx
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

alx

Voor de werkelijke fps moet je vsync denk ik even uitforceren en dan opnieuw testen met schaduw. Dan zal ie wel flink onder de 30 uitkomen. Daarna vsync weer aan en schaduw weer uit voor het spelen.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:43
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 14:37:
[...]

In BF2 is het toch wel prettig om aan de hand van de schaduwen te zien of er een heli boven je hoofd hangt of niet, afgezien van het geluid. In sommige spellen kan het zeker een toegevoegde waarde hebben m.i..
True, maar als ik kijk naar de sys reqs van BF2

Minimum System Requirements
1.7 Ghz CPU

512 MB RAM

128 MB video card supporting 1.4 shaders (ATI Radeon 8500 / NVIDIA FX 5700 or above)
Windows XP Operating System (does not work on Windows 2000/Me)

Recommended System Requirements:
2.66 Ghz CPU

1024 MB RAM

256 MB video card supporting 1.4 shaders (ATI Radeon X700 / NVIDIA GeForce 6600GT or above)
Windows XP Operating System (does not work on Windows 2000/Me)

Lijkt het me sterk, dat dat niet vloeiend loopt op zijn laptopje.

discogs

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:15

ricardo246

Life's what you make it!

loewie-643- schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 15:15:
[...]

True, maar als ik kijk naar de sys reqs van BF2
Off topic:
Meneer heeft het over COD 4, niet over BF2, and that my friend, is something completely different.

On topic:

Hoe kan een spel haperig overkomen met een hoge FPS? Dit lijkt me erg tegenstrijdig. Mijn ervaring is wanneer het spel gaat haperen dat de framerate in elkaar duikelt.
Probeer je settings eens omlaag te zetten.
Ik draai twee XFX 8600GTS-planken in SLI en krijg met redelijke settings net een redelijke FPS met COD4. Lijkt me sterk dat je 8600m GT dit soepel kan laten draaien met hogere settings..........

Ik zou zeker de optie van ALX proberen..

[ Voor 0% gewijzigd door ricardo246 op 30-09-2008 20:41 . Reden: typ-o ]

I have no special talent. I am only passionately curious.

• nappie333
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-03 11:40
Ik heb gewoon choppy beeld, fps is gewoon hoog. als ik schaduwen uitzet blijft de fps ook hoog maar dan is de hapering weg. Met of zonder schaduwen de fps bij mij is gewoon hetzelfde constant op 60 fps op medium settings. Veroorzaakt misschien een 1 of andere setting in nvidia control panel dit? Zoja welke?

[ Voor 16% gewijzigd door nappie333 op 01-10-2008 17:08 ]

Pagina: 1