[Vista] Triple screen met onboard VGA?

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:56

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik heb een MSI G31M (dus met onboard video) met daarin een Radeon R3450 TD256H (twee DVI aansluitingen).
Ik wil graag onder Vista een triple screen setup maken. Ik hoef niet te gamen ofzo, maar wil wel 3x 1280x1024 draaien.

KAN dat uberhaupt, een combinatie van onboard + vga kaart? Ik heb eventueel ook ong wel een Radeon 9600 XT liggen. Kan ik anders in Vista die 9600XT mixen met de R3450? Iemand ervaring? Of is dat vragen om problemen, twee verschillende kaarten in 1 systeem?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 16:30
2 pci-express videokaarten gaat sowieso niet lukken aangezien je maar 1 pci-express x16 slot hebt. Op de vraag of je de onboard vga chip kunt gebruiken i.c.m. met een losse videokaart lijkt het antwoord me simpel: probeer het.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je kan alleen meerdere kaarten gebruiken mits ze dezelfde driver gebruiken.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:56

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Sartsj schreef op maandag 29 september 2008 @ 17:08:
2 pci-express videokaarten gaat sowieso niet lukken aangezien je maar 1 pci-express x16 slot hebt. Op de vraag of je de onboard vga chip kunt gebruiken i.c.m. met een losse videokaart lijkt het antwoord me simpel: probeer het.
Goed punt. Dat zat ik me net te bedenken, dat schiet inderdaad niet op, met 1 zo'n pci-express slot.

Maar goed, over dat tweede punt: ik ben het aan het proberen, maar ik krijg op geen enkele manier output via de onboard lijkt het. Kan er zelfs niet over vinden in m'n bios. :(

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 16:30
Dan zit er niets anders op dan een pci videokaartje aan te schaffen, lijkt me.

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-05 16:45
spaceboy schreef op maandag 29 september 2008 @ 17:13:
[...]

Maar goed, over dat tweede punt: ik ben het aan het proberen, maar ik krijg op geen enkele manier output via de onboard lijkt het. Kan er zelfs niet over vinden in m'n bios. :(
Onboard VGA kan je meestal in/uitschakelen (automatisch), maar als je videokaart hebt wordt hij meestal gewoon compleet uitgeschakeld, en nee, je kan doorgaans niet een 3de scherm hieraan doen.

Je kan eventueel wel een opstelling proberen met je DVI: er zijn converters die DVI naar 1x VGA en nóg een keer DVI splitsen. En op die manier kan je 3x aansluiten. Echter heb ik geen ervaring hiermee.
Volgens mij moet je wel bij dezelfde kaart blijven, of in ieder geval zelfde driver voor samenwerking.

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08-2025
Het kan alleen als je een 780g moederbord gebruikt. Ik heb review gezien waarin ze 4 schermen aansloten op 780g + 3450. Je moet de onboard wel aanlaten in bios en dan in vista crossfire aanzetten met behulp van catalyst drivers.

zie hier de review waar ze 4 monitoren aansluiten:

http://www.tomshardware.c...-780g-chipset,1785-5.html

[ Voor 7% gewijzigd door zero_cool89 op 29-09-2008 19:58 ]

Pagina: 1