Sindskort ben ik een trotse overstapper en geniet ik met volle teugen van mijn nieuwe iMac. Echter heb ik wel problemen met het afspelen van mijn muziek. Ik heb het sterke vermoeden dat het probleem ligt bij iTunes.
Situatie is als volgt: Al mijn muziek staat op een server (in totaal 18.000 nummers) vanaf de server is de muziek ingeladen in iTunes die op iMac is geinstalleerd (muziek wordt dus over het netwerk naar de iMac gestuurd) daarna wordt de muziek vanaf iMac via Airtunes (wederom netwerk) naar mijn airport express gestuurd. Over het algemeen werkt het wel, waren het niet dat ik eens in het 10min een 30 seconden interruptie heb. Gedurende die 30sec doet mijn complete netwerk het niet.
Gegevens server
AMD 2200
2GB ddr sdram
100mbps bekabelde netwerklijn
Windows XP professional
Gegevens iMac
Intel 2,4GHZ core 2 duo
2gb ddr2 sdram
270mbps draadloos netwerk
Mac OSx Leopard (10.5.5)
iTunes 8 genius uitgeschakeld)
Airportexpress 270mbps draadloos netwerk
Mijn vermoeden bestaat dat door grote hoeveelheid achtergrond informatie dat iTunes verwerkt (albumillustraties etc.) hier de storing door wordt veroorzaakt.
Kennen jullie een alternatief programma dat goed overweg kan gaan met grotere hoeveelheden muziek, via het netwerk goed werkt en airtunes ondersteunt?
Situatie is als volgt: Al mijn muziek staat op een server (in totaal 18.000 nummers) vanaf de server is de muziek ingeladen in iTunes die op iMac is geinstalleerd (muziek wordt dus over het netwerk naar de iMac gestuurd) daarna wordt de muziek vanaf iMac via Airtunes (wederom netwerk) naar mijn airport express gestuurd. Over het algemeen werkt het wel, waren het niet dat ik eens in het 10min een 30 seconden interruptie heb. Gedurende die 30sec doet mijn complete netwerk het niet.
Gegevens server
AMD 2200
2GB ddr sdram
100mbps bekabelde netwerklijn
Windows XP professional
Gegevens iMac
Intel 2,4GHZ core 2 duo
2gb ddr2 sdram
270mbps draadloos netwerk
Mac OSx Leopard (10.5.5)
iTunes 8 genius uitgeschakeld)
Airportexpress 270mbps draadloos netwerk
Mijn vermoeden bestaat dat door grote hoeveelheid achtergrond informatie dat iTunes verwerkt (albumillustraties etc.) hier de storing door wordt veroorzaakt.
Kennen jullie een alternatief programma dat goed overweg kan gaan met grotere hoeveelheden muziek, via het netwerk goed werkt en airtunes ondersteunt?
specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt