Modem beschermen tegen hitte van kachel?

Pagina: 1
Acties:

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vlak naast m'n radiator staat sinds kort een modem. Hij moet daar staan, er is helaas geen andere oplossing, i.v.m. lengte van kabels en zichtbaarheid enzo

Nou krijg ik de laatste tijd wel de behoefte om het huis een beetje te stoken maar dat durf ik niet aan vanwege de modem die daar dus vlak naast een radiator en tussen een leiding en de muur geklemd staat.
Het lijkt mij niet gezond om 't te gaan bakken dus vraag ik me af of er mogelijkheden zijn om de modem te beschermen tegen de hitte, bijv. met een beetje aluminiumfolie o.i.d. ? En als dat laatste afdoende is (ben niet zo bekend op dit terrein:) met de glanzende kant naar binnen of buiten ?? 8)7

Of is er een betere oplossing ...?

:X

spek pc, spek hifi, last.fm

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-03 20:48

Sebazzz

3dp

Alu gebruik je zo ver ik weet juist voor de hitte in plaats van ertegen, of tegen straling ofzo. :P
Tenzij je Tradiator > 70o hoef je je geen zorgen te maken. :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Kabeltje iets langer maken en naast je verwarming zetten c.q. hangen? Moet toch mogelijk zijn lijkt me...

Overigens vlakbij de verwarming maar niet uit maar echt er helemaal tegenaan lijkt me niet goed ervoor...

[ Voor 53% gewijzigd door ik222 op 29-09-2008 16:41 ]

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:19

Patriot

Fulltime #whatpulsert

YoG schreef op maandag 29 september 2008 @ 16:36:
Vlak naast m'n radiator staat sinds kort een modem. Hij moet daar staan, er is helaas geen andere oplossing, i.v.m. lengte van kabels en zichtbaarheid enzo

Nou krijg ik de laatste tijd wel de behoefte om het huis een beetje te stoken maar dat durf ik niet aan vanwege de modem die daar dus vlak naast een radiator en tussen een leiding en de muur geklemd staat.
Het lijkt mij niet gezond om 't te gaan bakken dus vraag ik me af of er mogelijkheden zijn om de modem te beschermen tegen de hitte, bijv. met een beetje aluminiumfolie o.i.d. ? En als dat laatste afdoende is (ben niet zo bekend op dit terrein:) met de glanzende kant naar binnen of buiten ?? 8)7

Of is er een betere oplossing ...?

:X
Ja, een langer kabeltje kopen :? Ik kan me niet voorstellen dat er een goede oplossing is om iets tegen warmte te beschermen dat tegen de radiator geklemd zit. Dan moet het bijna wel makkelijker zijn om een langere kabel te kopen om de modem zo op een betere plaats te kunnen zetten.

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Patriot schreef op maandag 29 september 2008 @ 16:40:
[...]
Ja, een langer kabeltje kopen :?
Ja het is nogal een speciaal kabeltje denk ik, die koop je niet zomaar even om de hoek bij je lokale Dixons
MAar miscchien is dat toch de beste oplossing gezien de reakties tot zover

Afbeeldingslocatie: http://jhkok.deds.nl/modem.gif

UTP kabel (?) met telefoon en DSL aansluiting.. zijn die makkelijk verkrijgbaar? En hoe lang mogen ze maximaal zijn zonder al te veel data verlies te krijgen ?

spek pc, spek hifi, last.fm

Verwijderd

Je kunt altijd even naar de lokale electro boer, mischien dat hij iets voor je kan maken, of je kunt het zelf doen... Want het enige wat er gebeurt is dat je voor telefoon de ongebruikte draden van de rj 45 gebruikt worden.

Of zit er soms een andere soort poort aan je modem?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2008 22:05 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Zit de modem echt strak geklemd?

Als dat niet zo is kan je een plankje tussen de modem en de leidingen steken, zeker als de modem tegen een koude muur aan staat helpt dat al voldoende (wel voor voldoende lucht rondom zorgen.

En anders je modem naast de leidingen ophangen, volgens mij hebben de meeste modems aan de onderkant wel schroefsleufjes waarmee dat kan (maar dan moet je wel in de muur boren)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• beefstick
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-03 11:27
Zo lang het een rj45 plug is kun je gewoon een verlengstuk van straight cable nemen lijkt mij. Die haal je bij elke pc-boer. Het koppelstukje is (mocht je geen male-female kabel kunnen krijgen) ook overal en nergens voorhanden.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:41

Onbekend

...

Zet een scherm neer o.i.d. om de stralingswarmte te weerkaatsen.
In sommige huizen zie je aluminiumfolie tussen de verwarmingsplaat en de muur zitten om de stralingswarmte terug te kaatsen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

In het beleid van dit subforum staat toch zeer duidelijk dat vragen over Netwerken in die hoofdgroep horen en niet in Overige Hardware gedumpt :o

Move OH -> IPH

Oslik blyat! Oslik!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:04

IEF

Why so serious?

En meteen door richting -> Netwerken :Y

(gezien het over de hardware gaat, niet over de functie)

[ Voor 8% gewijzigd door IEF op 30-09-2008 18:23 ]

Pagina: 1