Ik heb een probleem waar ik niet uitkom. Ik heb een HIS ATI Radeon HD 2600XT 256MB passief gekoelde videokaart. Deze werd netjes geleverd met het speciale DVI naar HDMI verloopplugje. Ik heb nu windows (incl. SP3) schoon geinstalleerd op het systeem en de complete driverpack van de HIS site gedownload en geinstalleerd.
Alles goed en wel, perfect beeld via de HDMI uitgang op m'n 42" plasma, maar geluid helaas niet. Alle 'logische' stappen heb ik volgens mij al gedaan, waaronder:
- geluidsdevice op de ATI gezet (de onboard Realtek HD audio drivers in het geheel niet geinstalleerd overigens)
- de DVI->HDMI convertor op de onderste DVI connector gestoken
- geluidniveau op max (volgens mij is het een pre-out, maar goed, toch)
Het geheel zit in een HTPC behuizing met een fanloze Silverstone voeding, Asus 939 mobo, 2GB RAM, 80GB SATA HDD, 3000+ processor, een LG DVD/Blu-Ray/HD-DVD drive en een kaartlezer.
Wie heeft nog tips?
Alles goed en wel, perfect beeld via de HDMI uitgang op m'n 42" plasma, maar geluid helaas niet. Alle 'logische' stappen heb ik volgens mij al gedaan, waaronder:
- geluidsdevice op de ATI gezet (de onboard Realtek HD audio drivers in het geheel niet geinstalleerd overigens)
- de DVI->HDMI convertor op de onderste DVI connector gestoken
- geluidniveau op max (volgens mij is het een pre-out, maar goed, toch)
Het geheel zit in een HTPC behuizing met een fanloze Silverstone voeding, Asus 939 mobo, 2GB RAM, 80GB SATA HDD, 3000+ processor, een LG DVD/Blu-Ray/HD-DVD drive en een kaartlezer.
Wie heeft nog tips?