Hoi allemaal,
ik ben momenteel een site aan het bouwen in Flex, en ik heb daar een soort van image-slideshow blokje in.
Er komt (via XML) een lijst van images binnen, en om de X seconden wisselen die.
Dat heb ik allemaal voor elkaar.
Het probleem is alleen ik er een animatie in wil hebben. Een mooie fade ofzo.
Dat had ik als volgt gedacht.
alleen als ik nu in actionscript iets doe als volgt (weet het niet helemaal precies, want ik zit nu op m'n werk dus heb niet echt toegang tot m'n prive project)
dan gaan de fades door elkaar heen lopen en zit ik 9 van de 10 keer tegen een leeg blokje aan te kijken.
Ik heb geprobeerd het af te vangen met:
maar het enige wat dat deed is de applicatie laten hangen.
Heeft iemand een mooie oplossing? Of een voorbeeld?
Als ik google op slideshow kom ik niet echt tegen wat ik zoek. En als ik zoek op image-rotator kom ik results tegen waarin ze afbeeldingen gaan draaien
Alvast bedankt.
ik ben momenteel een site aan het bouwen in Flex, en ik heb daar een soort van image-slideshow blokje in.
Er komt (via XML) een lijst van images binnen, en om de X seconden wisselen die.
Dat heb ik allemaal voor elkaar.
Het probleem is alleen ik er een animatie in wil hebben. Een mooie fade ofzo.
Dat had ik als volgt gedacht.
code:
1
2
| <mx:Image id="imgObject" showEffect="myFade" hideEffect="myFade" /> <mx:Fade id="myFade" duration="100" /> |
alleen als ik nu in actionscript iets doe als volgt (weet het niet helemaal precies, want ik zit nu op m'n werk dus heb niet echt toegang tot m'n prive project)
code:
1
2
3
| imgObject.visible = false; imgObject.source = images[index]; imgObject.visible = true; |
dan gaan de fades door elkaar heen lopen en zit ik 9 van de 10 keer tegen een leeg blokje aan te kijken.
Ik heb geprobeerd het af te vangen met:
code:
1
2
3
| while (myFade.isPlaying){
//do nothing
} |
maar het enige wat dat deed is de applicatie laten hangen.
Heeft iemand een mooie oplossing? Of een voorbeeld?
Als ik google op slideshow kom ik niet echt tegen wat ik zoek. En als ik zoek op image-rotator kom ik results tegen waarin ze afbeeldingen gaan draaien
Alvast bedankt.