Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geluid uit subwoofer is zacht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een creative sound blaster audigy 5.1 speakerset van alweer een aantal jaartjes geleden. Nu heb ik sinds kort een nieuwe computer met onboard 7.1 geluidskaart. Op die andere computer had ik een bijbehorende geluidskaart van de speakers.
Nu is mijn geluid uit mijn subwoofer echt ongelofelijk zacht terwijl hij voorheen altijd dreunde. Bij de geluidsinstellingen in Realtek HD Audio Manager staat hij op de hoogste aantal decibel die ik kan selecteren.
Ligt het dan echt aan die onboard geluidskaart in combinatie met het 5.1 systeem dat ik heb?
Want mijn zusje heeft bijvoorbeeld gewoon een 2.1 set, waarbij de subwoofer geregeld wordt via de boxen zodat er mmaar 1 kabeltje loopt naar de computer toe. En die subwoofer dreunt als een gek.

Zou ik niet bijvoorbeeld drivers kunnen installeren van creative ondanks dat er geen creative geluidskaart in zit?

Dit is echt niet om aan tehoren, net of er geen bas is.

Mvg

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:20
Heb je de bas e.d niet veel te hoog staan in de software? Kan me herrineren dat er een groot aantal speakersetjes is die dan gaat lopen 'limiten' om clippen (en uiteindelijk opblazen) te voorkomen. Loop eens al je geluidsinstellingen na en zet ze eens op neutraal, ook die van windows eens helemaal nalopen (gebeurd wel eens dat 'wave' zacht staat.

Is het alleen je sub die niet meedoet of is het geluid van heel je set zwak geworden?

één is geen, twee is één

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Niet om het één of ander, maar zit je sub wel in de goede uitgang van je kaart?

/ik zou sowieso de Audigy kaart gebruiken, als je hem nog hebt

[ Voor 29% gewijzigd door Exorcist op 29-09-2008 15:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ Wackoz: Nee hij is niet opgeblazen want in de andere computer blaast hij nog wel als een gek..
@ Exorcist: Ja want hij doet het wel ;) Alleen veel te zacht naar mijn mening. Maar die andere kaart kan ik niet gebruiken aangezien de andere computer waar hij in zit dan geen geluidskaart meer heeft, en die ook geen onboard geluidskaart heeft..

Maar drivers van creative op een onboard geluidskaart is geen combinatie? (ik heb daar geen verstand van)

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:20
Je kan doorgaans beter niet drivers van een ander merk (en feitelijk ander apparaat) op een dergelijke audio chip loslaten. Je kan nog proberen eventjes helemaal opnieuw windows te instaleren en dan die drivers opnieuw instaleren. Het kan goed zijn dat er nu een soort van driver issue optreed omdat je 2 verschillende drivers gebruikt hebt (en tenzij je driver cleaner gebruikt hebt) er altijd nog een restje achterblijft.

één is geen, twee is één

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11 09:26
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 17:02:

@ Exorcist: Ja want hij doet het wel ;) Alleen veel te zacht naar mijn mening.
Zegt niks, als ik mijn sub in de groene stop bijv, dan hoor je hem wel maar heel zacht, loop je kabels even goed na.

[ Voor 3% gewijzigd door Janusch op 29-09-2008 18:37 ]

Verwijderd

even center\subb omdraaien in de software van je geluidskaart. (reverse staat er)
Wat je nu hoort is de center geluid door je woofer

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas dat is het niet.. want dan hoor ik namelijk nog minder :P
Pagina: 1