Systeem:
Printer:
HP Laserjet 1160
In het bovenstaande systeem heb ik een extra parallelle poort gehangen:
Een SWEEX 1 Port Parallel PCI Card PU005.
Hey systeem kent automatisch LPT3 toe aan deze kaart.
Aan deze parallele poort heb ik een HP Lasterjet 1160 gehangen.
Wanneer ik een printopdracht geef gebeurt er niets. In de wachtrij is te zien dat de printopdrachten na een X aantal bytes blijven "hangen".
Zo nu en dan verschijnt bij de status ook de melding "het papier is op".
Klik onderstaande link voor een screenprint van de wachtrij:
http://www.deluchttankstations.nl/maurice/wachtrij.JPG
Het papier is in ieder geval niet op en de lade zit goed dicht.
Als ik de Laserjet op de onboard parallelle poort aansluit (LPT1) gaat het wel goed en komen de printopdrachten er gewoon uit.
Ik heb ook een andere printer op de Sweex op LPT3 aangesloten en dat geeft eveneens het resultaat dat de printopdrachten na een X aantal bytes blijven hangen.
-De nieuwste driver van de Sweex is geinstalleerd.
-De nieuwste driver voor de Laserjet is geinstalleerd.
Ik heb eerder de kaart zelf in twijfel getrokkken en heb deze terug gestuurd naar de leverancier. Mede omdat de kaart gebruikssporen had. Ik heb vandaag een splinternieuwe kaart gehad maar dezelfde problemen zijn er.
Zie ik nog iets over het hoofd? Moet ik nog iets instellen om de kaart correct te laten werken?
Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Edit: Bij twijfel heb ik het topic in dit subforum geplaatst. Ik kon in het beleid van i/o controllers niet terug vinden dat parallelle poorten daar thuis horen. Excuses vooraf als het wel daar thuis hoort.
Printer:
HP Laserjet 1160
In het bovenstaande systeem heb ik een extra parallelle poort gehangen:
Een SWEEX 1 Port Parallel PCI Card PU005.
Hey systeem kent automatisch LPT3 toe aan deze kaart.
Aan deze parallele poort heb ik een HP Lasterjet 1160 gehangen.
Wanneer ik een printopdracht geef gebeurt er niets. In de wachtrij is te zien dat de printopdrachten na een X aantal bytes blijven "hangen".
Zo nu en dan verschijnt bij de status ook de melding "het papier is op".
Klik onderstaande link voor een screenprint van de wachtrij:
http://www.deluchttankstations.nl/maurice/wachtrij.JPG
Het papier is in ieder geval niet op en de lade zit goed dicht.
Als ik de Laserjet op de onboard parallelle poort aansluit (LPT1) gaat het wel goed en komen de printopdrachten er gewoon uit.
Ik heb ook een andere printer op de Sweex op LPT3 aangesloten en dat geeft eveneens het resultaat dat de printopdrachten na een X aantal bytes blijven hangen.
-De nieuwste driver van de Sweex is geinstalleerd.
-De nieuwste driver voor de Laserjet is geinstalleerd.
Ik heb eerder de kaart zelf in twijfel getrokkken en heb deze terug gestuurd naar de leverancier. Mede omdat de kaart gebruikssporen had. Ik heb vandaag een splinternieuwe kaart gehad maar dezelfde problemen zijn er.
Zie ik nog iets over het hoofd? Moet ik nog iets instellen om de kaart correct te laten werken?
Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Edit: Bij twijfel heb ik het topic in dit subforum geplaatst. Ik kon in het beleid van i/o controllers niet terug vinden dat parallelle poorten daar thuis horen. Excuses vooraf als het wel daar thuis hoort.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2008 14:03 ]