MIDI-keyboard aansluiten op pc, werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 13:17
Ik had niet verwacht dat dit zo lastig zou zijn. Heb een midi-usb kabel (emu xmidi 1x1) en alle drivers geinstalleerd. Ik heb een yamaha psr-540 keyboard. Ik sluit de midi out en in aan en de kabel in de usb.

Als ik nu via bijv. Fruity Loops tonen speel op m'n keyboard gebeurde er eerst niks. Beetje gekeken op google en alle instellingen goed gezet. Ook instellingen op m'n keyboard goed gezet en ja, het midi activity lampje ging branden. Ook het MIDI-IN lampje op de emu xmidi ging knipperen.

Echter, ik hoor soms wel geluid als ik op een toets druk, maar vaak niet. Geluid blijft ook vaak hangen, als ik de toets los laat blijft het midi-in lichtje op usb branden. Als ik op heel veel toesten op het keyboard ram dan kraag ik soms een paar tonen te horen, die gewoon blijven hangen ook als ik de toetsen al los laat.

Ik heb alles geprobeerd, instellingen, kabels anders. Wat kan dit zijn |:(

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:47

smallboy

N/A

Ik ken Fruity Loops niet goed genoeg, maar probeer anders even het volgende:
- Download http://www.toptensoftware.com/cantabile/ (cantabile lite, simpel programma om vst's (virtuele instrumenten) te testen)
- Download superwave p8 van http://www.kvraudio.com/get/708.html en sla de dll ergens op waar je hem terug kunt vinden
- Start cantabile en ga naar tools - options - (tabblad) MIDI
- Kies onder MIDI Input Devices de juiste poort (de naam zal wel iets met EMU of USB in de titel zijn), als je niet zeker weet welke je moet hebben laat dan even weten welke keuzes je hebt
- Kies bij het tabblad Audio Driver onder Driver de juiste driver (liefst iets met ASIO), anders met DirectSound iets kiezen
- Klik op OK
- Klik bij PlugIn - Choose Plugin op het kleine pijltje en dan File - Choose Plugin
- Zoek nu de dll van superwave op die je eerder gedownload hebt
- Rammel wat op je keyboard en kijk of er wat gebeurt

Gebeurt er niks of gebeuren er rare dingen dan mag je hier weer posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Bedankt, ik ga het meteen proberen!

Zie nu dat je 2 dagen geleden had gereageerd. Was me helemaal niet opgevallen 8)7

Ik test het nu uit. Alles ingesteld wat je zei. Kan ook ASIO kiezen of direct. Allebei geprobeerd, maar er komt niet eens normaal geluid uit (als ik gewoon met muis op de toetsen druk). Hoor alleen computergeluidjes. Als ik via keyboard toetsen druk ook pc geluidjes, maar ik zie dat de toetsen worden ingedrukt (worden blauw) alleen blijven ze allemaal hangen. Ze gaan niet uit 8)7

edit: Geluid is normaal nu, de rest werkt nog niet. Blijft hangen.

[ Voor 123% gewijzigd door YoshiBignose op 03-10-2008 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:47

smallboy

N/A

Sluit anders eens alleen de midi out van je keyboard aan op de midi-in van de kabel in de pc, en kijk 'ns of dat beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ik heb een xemu ofzo he. Dus het is een kabel met mini-in en mini-out naar usb. USB doe ik in de pc en midi-out gaat in midi-in van keyboard en andersom. Dat moet wel goed zijn, omdat dat activitiy led gaat branden, als ik het omwissel niet.

Ik sluit altijd alleen die midi-out aan, omdat ik toch geen data terugstuur. Maar blijft nog steeeds schokken en veel toetsen blijven hangen. Ik heb alles op keyboard goed ingesteld volgens de manual. Is dat xemu ding wel goed??? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderI
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:42
Ik kan je geen oplossing geven, maar even meldingswaardig ik heb zelf een Yamaha psr-290 via een audio interface met midi aangesloten op mijn pc om te gebruiken in Cubase.

Activity led ging ook netjes branden etc, maar kreeg in Cubase het niet aan de praat. Nu heb ik ook een Apple MacBook met Garageband. Ik daarop de interface aangesloten en mijn keyboard en daar het werkt het in 1x perfect, zonder maar ook iets in te stellen.

Dus ik gok dat er toch ergens in een instelling of iets dergelijks is in Windows/Cubase/FruityLoops etc.. Daarom heb ik dus een vergelijkend probleem en denk ik ook niet dat het aan je Xemu ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Hmm tja, het lijkt ook iets anders te zijn inderdaad. Heb alleen geen apples hier om te testen.

Pagina: 1