Ik heb sinds een poosje een andere DVDspeler, gewoon een goedkoop Salora ding met HD upscaling. Nou viel me al vanaf dag 1 op dat dat ding DVDs gewoon beroerd afspeelde. Stotterend beeld,matige beeldkwaliteit. Volgens de quick manual (
) werkte upscaling alleen met een HDMI kabel.
Ik hier met een Sony Trinitron 100hz breedbeeld CRT TV
ik balen. Vandaag toch maar uit nieuwsgierigheid de manual gepakt en ff gelezen. Schijnt t dus ook op normale aansluiting te werken
Goed, ik aangezet, 1080p upscaling. En t valt me direct op dat:
A: het beeld 10x scherper is,kleuren helderder en de details stukken beter zichtbaar
B: dat de playback van de DVD ineeens WEL goed is! Vloeiend beeld en zoals ik al zei betere kwaliteit.
Is het normaal dat DVDs zonder upscaling zo beroerd lopen? En waarom loopt t zoveel beter met? Ik zou toch juist verwachten dat upscalen hardwarematig veel meer vraagt en daardoor minder zou lopen?
A: het beeld 10x scherper is,kleuren helderder en de details stukken beter zichtbaar
B: dat de playback van de DVD ineeens WEL goed is! Vloeiend beeld en zoals ik al zei betere kwaliteit.
Is het normaal dat DVDs zonder upscaling zo beroerd lopen? En waarom loopt t zoveel beter met? Ik zou toch juist verwachten dat upscalen hardwarematig veel meer vraagt en daardoor minder zou lopen?