Toon posts:

GF 8300 GS TurboCache voor 896MB

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, _/-\o_

Ik heb vorig jaar een Acer M1600 aangeschaft met een

"Nvidia 8300 GS TurboCache voor 896MB installeren"

Maar ik heb mijn pc geformateerd en windows er weer opgezet maar volgens mij DXDIAG blijkt dat ik gewoon 256 mb geheugen heb voor mijn videokaart en geen turbocache van 896mb. Ik weet zeker dat dit van te voren wel was en nu opeens niet meer haha!

HELP MIJ met een oplossing aub voor dit probleem want wil natuurlijk wel het optimale van mijn videokaart gebruiken. En anders een tip voor een andere videokaart van de rond de 150 euro.

Met vriendelijke groet

Jens Rongen
O-)

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:39
Ik ben toch benieuwd wat je zoal zelf hebt kunnen vinden met Google.

Verder zou ik kijken of je wel de laatste drivers gebruikt.

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-05 16:17
TurboCache is gewoon een duur woord voor extra geheugen lenen van je DDR2 ram ;) Oftewel, in windows, 2d dus, heb je helemaal geen 896 mb nodig. Zodra je games gaat draaien (als je dat al kan met dat kaartje) dan pas pakt hij meer geheugen erbij, door het gewoon van je ram af te snoepen. Zulk soort kaartjes zijn compleet onhandig i.c.m systemen met 1gb werkgeheugen bijv. Ik kan me persoonlijk ook geen enkele situatie indenken, waarin ik een videokaart zou willen/kunnen gebruiken die mijn trage ddr2 geheugen gebruikt.

Als je van plan was 150 euro uit te geven voor een nieuwe videokaart, juich ik dat uiteraard toe ;) Het is wel handig als je even de rest van je specificaties post hier, zodat je straks niet met een celeron 430 zit i.c.m een Radeon 4850 :)

[ Voor 4% gewijzigd door Wackoz op 29-09-2008 13:40 ]

één is geen, twee is één

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Meer dan 128 MB RAM is overkill voor een 8300GS, en al helemaal als het van je reguliere RAM wordt afgehaald. Kortom, geen TC gebruiken en evt. op zoek gaan naar een andere kaart.

/Geen laptop dus, dus vervanging nog makkelijker indien nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door Exorcist op 29-09-2008 15:01 ]

• Wackoz
Exorcist schreef op maandag 29 september 2008 @ 15:00:

/Geen laptop dus, dus vervanging nog makkelijker indien nodig.
Is nog maar de vraag, kan me sterk herrineren dat die acer kastjes een slim line serie gehad hebben ;) dat wil ook niet met upgraden. Bovendien kan het zijn dat er een heel cheap ass mobotje gebruikt is waardoor je maar 4x lanes hebt ofzo..

Ah, de kast valt nog mee:
Afbeeldingslocatie: http://www.mediapc.nl/images/ACER%20Aspire%20M1600.jpg

Maar het moederbord durf ik nog niets over te zeggen... Sommige sites beweren iets in de trend van een core duo, maar ik heb ook Intel Pentium D925 zien staan, welke dus ronduit traag is ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Wackoz op 29-09-2008 15:23 ]

één is geen, twee is één

Verwijderd

Topicstarter
Nouw hij is Ronduit snel;)

en ik kan zeker spellen draaien met DIT kaartje dus een beetje positiever antwoord van jou Wackosz was wel fijn geweest;)

heb geen zin om 3000 euro uit tegeven voor een pc met spullen die ik nooit gebruik dus met mijn d925 benk wel blij ;)

maarjah enige aanrading van videokaart? heb 9800 zien staan van nvidia maar weet niet of me duo 3.0 = 5.4 gem.? dat aan kan

Ik post vanavond even mijn DX DIAG voor de mensen die dat nodig vinden haha, maar 1 ding is zeker NOOIT MEER EEN MERK COMPUTER!!! je wordt echt gek van alle dingen die je moet zoeken voor drivers die je niet eens kan vinden!

• Wackoz
Jij vind hem ronduit snel ;)

Het kaartje zelf is echt 0,0 voor games.. Ga maar eens op benchmarks zoeken ;)

Heb zelf tijdelijk een 8400gs gehad en die was al traag als stront in een trechter...

Bijna elke videokaart voor 150 euro is een EXTREME overkill voor jouw dualcore.. Ouwe netburst technologie houd dat niet meer bij.

Het is idd verstandig dat je nooit een merk-pc koopt. Ronduit bagger met de hoeveelheid software die je erbij krijgt, op standaard installatie niet te doen zo traag. Ik bouw mijn pc's zelf en daar heb ik echt veel meer plezier van :)

Ik raad je, als je echt niet van plan bent je cpu te upgraden, een 8600gt aan ofzo. Zijn al te krijgen voor 7 tientjes. Een snellere kaart heeft TOTAAL geen nut in jouw systeem. Je proccesor is hem alleen maar aan het bottlenecken.

Hier een benchmark

http://www.tomshardware.c...l-of-Duty-4-v1-6,744.html

Kijk maar eens naar de scores van een 8400GS, dat is ongeveer dezelfde kaart als die nu in je computer zit ;) (eigenlijk iets sneller maar toch, verwaarloosbaar)

[ Voor 16% gewijzigd door Wackoz op 29-09-2008 17:27 ]

één is geen, twee is één

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Opzoeken wat TurboCache betekent kun je zelf ook prima - het staat nota bene in de FAQ van dit subforum uitgelegt. En als jij het snel vindt is dat toch prima, TC of geen TC.

Verder heeft een Tweaker geen problemen met eem merkPC, aangezien hij zelf prima in staat is om de gebruikte onderdelen en dus ook drivers te achterhalen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.