4 zuilen of 2 zuilen+2 boekenplank speakers

Pagina: 1
Acties:

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
Zoals de titel al zegt....ik wil speakers gaan kopen en twijfel nu tussen 2 opties.
4x JBL e80 of 2x JBL e80 en 2x JBL e20.
Kan iemand mij vertellen welke combinatie het beste/verstandigst is? ik kan helaas niet beide opties horen. Ik heb het gehoord in de 2e combinatie, maar ze hadden daar geen 4 E80 speakers staan, dus dat kan ik niet beluisteren!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:48

Shunt

Boe

Coolsnarf schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:18:
Zoals de titel al zegt....ik wil speakers gaan kopen en twijfel nu tussen 2 opties.
4x JBL e80 of 2x JBL e80 en 2x JBL e20.
Kan iemand mij vertellen welke combinatie het beste/verstandigst is? ik kan helaas niet beide opties horen. Ik heb het gehoord in de 2e combinatie, maar ze hadden daar geen 4 E80 speakers staan, dus dat kan ik niet beluisteren!
wat wil je gaan doen waar ga je ze op aan sluiten een beetje meer info is wel belangrijk hier.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Coolsnarf
het gaat voornamelijk om gamen/films kijken. Het wordt aangesloten op een onkyo 606.
de ruimte waar het in komt te staan is ongeveer 3,5x5. Het is echter wel een investering voor de toekomst, als ik ooit ga verhuizen moet het wel mee!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:39

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Dan zou ik gaan voor 2 zuilen en 2 boekenplankspeakers. Dit is een opstelling die (gericht op de toekomst) beter te positioneren is dan 4 zuilen. Het geluidsverschil zal redelijk meevallen gezien de lage tonen toch wel naar de frontspeakers gaan en niet te lokaliseren (zouden) zijn.

Life is not about specs, it is about joy!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:33

lier

MikroTik nerd

Ideaal is alle speakers gelijk houden, aan jou de keuze (bijvoorbeeld de WAF) of andere invloeden jou keuze beïnvloeden.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Coolsnarf
haha.....nu krijg ik dus 2 tegenstrijdige adviezen :P
wat nu?

-edit-overigens is dit wel de reden waarom ik het niet weet. de 1 zegt dit, de ander dat........

[ Voor 44% gewijzigd door Coolsnarf op 29-09-2008 14:31 ]

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-02 11:51

Tijntje

Hello?!

Ik heb zelf 4 x de e80 staan in de huiskamer.
Het klinkt erg leuk maar die grote zuilen zijn moeilijk te plaatsen.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:33

lier

MikroTik nerd

Coolsnarf schreef op maandag 29 september 2008 @ 14:28:
haha.....nu krijg ik dus 2 tegenstrijdige adviezen :P
wat nu?
Goed lezen, want de adviezen zijn echt wel gelijk. Als jij gaat voor ruimte/WAF/dat soort zaken dan is het verstandig(er) om voor 2 x 2 te gaan, anders (geluid) voor 4.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Coolsnarf
Tijntje schreef op maandag 29 september 2008 @ 14:30:
Ik heb zelf 4 x de e80 staan in de huiskamer.
Het klinkt erg leuk maar die grote zuilen zijn moeilijk te plaatsen.
dat ben ik met je eens, maar die boekenplank speakers, zijn in mijn situatie ook vrij lastig te plaatsen. Dit maakt dus voor nu niet uit, ik moet hoe dan ook puzzelen hoe het moet gaan staan (kl*te deuren ook in mn huisje ;))

• Coolsnarf
lier schreef op maandag 29 september 2008 @ 14:32:
[...]

Goed lezen, want de adviezen zijn echt wel gelijk. Als jij gaat voor ruimte/WAF/dat soort zaken dan is het verstandig(er) om voor 2 x 2 te gaan, anders (geluid) voor 4.
ok, je hebt een punt. ik begreep bartvl zn stukje idd ietwat verkeerd!
maar goed....dat wordt dus onderhandelen met mn vriendin....meestal boeit het haar niet zo, als ik de bedrading maar goed weg werk, vind ze t meestal wel best!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-02 11:51

Tijntje

Hello?!

Coolsnarf schreef op maandag 29 september 2008 @ 14:33:
[...]

dat ben ik met je eens, maar die boekenplank speakers, zijn in mijn situatie ook vrij lastig te plaatsen. Dit maakt dus voor nu niet uit, ik moet hoe dan ook puzzelen hoe het moet gaan staan (kl*te deuren ook in mn huisje ;))
Het "probleem" met die zuilen is dat ze erg diep zijn. Je kan ze dus niet zo maar tussen zetten.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Pagina: 1