lan netwerk tussen vista en xp

Pagina: 1
Acties:

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:14
Ik zal waarschijnlijk veel commentaar krijgen op dit topic, maar ik kom er echt niet uit en ben al een aardig tijdje aan het kloten.

Voor school moet ik via ethereal pakketten sniffen, hiervoor wil ik mijn laptop met windows vista gebruiken. Ik heb deze via een cross-over kabel aangesloten op een pc met xp pro. De vista pc heeft ook draadloos internet. Nu kunnen beide pc's elkaar niet vinden en als ik mijn lan aanzet op mijn laptop krijg ik niet eens internet verbinding. Ik heb van alles geprobeerd, maar het wil me maar niet lukken om het aan de praat te krijgen.

laptop met vista en draadloos internet <--- cross over kabel ---> pc met xp zonder draadloos internet

Ik heb ook een speedtouch 715 v5 wl modem, kan ik deze gebruiken als router/switch om de pc's met elkaar te verbinden?

Ik zou graag instellingen willen weten voor beide pc's zodat ze elkaar kunnen zien en ik kan gaan sniffen, dit zou toch moeten lukken via een cross-over kabel lijkt mij en ik zou toch ook gewoon draadloos internet moeten hebben op mijn laptop welke ik behoor te kunnen delen met mijn pc.

Ik heb geen probleem om dit voor elkaar te krijgen met 2 xp computers, maar om even xp op mijn laptop te zetten zie ik niet zo zitten. (ik kan wel ubuntu livecd gebruiken als dit makkelijker is)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb je IP adressen ingesteld, en zo ja, welke?

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Speedtouch is ook dmv. vlan en port replication om te bouwen om met ethereal te captureren.

Raadpleeg maar de handleiding.

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-03 22:42

martjah

Appel

Heb je netwerkdetectie aangezet op je laptop ?
heb je ics aangezet op je laptop ?

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:14
Oke ik heb nu 3 computer aangesloten op de speedtouch en ze hebben alle 3 internet. Nu ga ik via arp poisoning kijken of ik de gegevens kan sniffen. het is iets meer werk, maar zo werkt het iig.

Het enige probleem dat ik nu nog heb is dat ik niet kan pingen van de xp pc's naar de vista pc. andersom gaat wel en de 2 xp machine's kunnen ook naar elkaar pingen. Wat zou dit kunnen zijn?

pc1 vista 192.168.1.1
pc2 xp 192.168.1.2
pc3 xp 192.168.1.3

verder staat bij alle pc's de gateway op 192.168.1.254

EDIT: Laat maar vista schakeld steeds mijn firewall weer in, dit was dus idd de reden.

Iedereen bedankt voor de hulp, ik ga nu even kijken of de rest gaat lukken.

[ Voor 146% gewijzigd door thriller op 29-09-2008 14:08 . Reden: aanpassing in opstelling ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:41

lier

MikroTik nerd

Waarschijnlijk is de firewall (nog) niet echt uitgeschakeld, op de een of andere manier wordt niet op het ICMP verkeer gereageert (wat dus ergens ingesteld is).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1