Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garoth
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-10-2024
Sinds een weekje of zo heb ik een T-Mobile Web'n'Walk abo afgesloten, met daarbij een Asus 901 EEE PC.

Werkte allemaal leuk en aardig, maar na een uur viel al op dat als ik via het web'n'walk stickje op internet ging, de laptop gewoon "uitvalt". En met "uitvalt" bedoel ik dan niet dat hij echt uit gaat, maar het beeld valt weg, niks reageert meer, en je moet een harde reset doen om weer op te starten.

Nou, thuis getest door hem aan het thuisnetwerk te hangen. Ik kon probleemloos een paar uur internetten. Toen het stickje er weer in, en na tien minuten *blap*, einde oefening.

Meteen terug gegaan naar de winkel, en er scheen een update voor het stickje te zijn. Die geinstalleerd, en een tijdje ging het goed.

Maar nu is het probleem weer terug sinds gisteren. Ik ben even niet in de gelegenheid om terug te gaan naar de winkel (werk) en op de site van T-mobile is er niets over te vinden tot nu toe.

Is er nog iemand die hier problemen mee heeft, of een oplossing weet? Want ik vind het wel een beetje zuur om een laptop te hebben die niet werkt met het mobiele internet... :(

Als blikken konden doden, waarom doen ze er dan erwten in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:16
Probeer het stickie eens in een andere computer.. als het daar ook niet goed werkt is je stick gaar (omruilen)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garoth
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-10-2024
Prulleman schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:50:
Probeer het stickie eens in een andere computer.. als het daar ook niet goed werkt is je stick gaar (omruilen)
Sorry dat de reply even duurde (griep... :( ), maar dit werkt wel. In mijn normale laptop heb ik nergens last van. Dus mijn gok zou ligen bij een compatibility probleem tussen de stick en de 901, maar daar kan ik dan niks over vinden.

Ach ja, ik kijk het nog wel even aan, en anders maar eens met T-Mobile onderhandelen. :)

Als blikken konden doden, waarom doen ze er dan erwten in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wat je ook nog kunt proberen is ipv de software van T-mobile gebruiken, de software van de maker van de stick gebruiken. Zo heb ik bijv een HSDPA kaart van Hauwei met T-mobile abbo, maar gebruik toch de Hauwei drivers omdat ik ook problemen had met het communication center van t-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:16
Het zou compatible moeten zijn:
http://www.t-mobile.nl/pe...ctiepagina/asus/asus.aspx
ze verkopen de combinatie namelijk zelf.

Misschien dat ze wel een oplossing hebben, zou ff bellen met de klantenservice

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garoth schreef op maandag 29 september 2008 @ 12:25:
Sinds een weekje of zo heb ik een T-Mobile Web'n'Walk abo afgesloten, met daarbij een Asus 901 EEE PC.

Werkte allemaal leuk en aardig, maar na een uur viel al op dat als ik via het web'n'walk stickje op internet ging, de laptop gewoon "uitvalt". En met "uitvalt" bedoel ik dan niet dat hij echt uit gaat, maar het beeld valt weg, niks reageert meer, en je moet een harde reset doen om weer op te starten.

Nou, thuis getest door hem aan het thuisnetwerk te hangen. Ik kon probleemloos een paar uur internetten. Toen het stickje er weer in, en na tien minuten *blap*, einde oefening.

Meteen terug gegaan naar de winkel, en er scheen een update voor het stickje te zijn. Die geinstalleerd, en een tijdje ging het goed.

Maar nu is het probleem weer terug sinds gisteren. Ik ben even niet in de gelegenheid om terug te gaan naar de winkel (werk) en op de site van T-mobile is er niets over te vinden tot nu toe.

Is er nog iemand die hier problemen mee heeft, of een oplossing weet? Want ik vind het wel een beetje zuur om een laptop te hebben die niet werkt met het mobiele internet... :(
Je bent niet de enige ik heb ik het ook met mijn samsung nc10, de web n walk in mijn samsung nc10 zodra ik er mee het internet op gaat knalt mijn pc inderdaad uit, geeft een blauw scherm iets met foutmelding, daarna pc weer opstarten en zegt ie dat er een ernstige fout heeft opgetreden. Als ik de stick web n walk in mijn gewone laptop steek met windows proffessioneel dan krijg ik geen foutmeldingen en kan ik gewoon surfen zonder dat ie uitknalt. Heb mijn samsung nc10 al geformateerd maar elke keer doet ie het weer, terwijl met de de gewone internet connectie internet het gewoon doet zonder uit te knallen. Ik word er doodziek van. Of het ligt aan de windows versie op de samsung nc10 windows home of T-mobile web n walk software is bagger. Ik ga zaterdag na T-mobile shop. Nu ga ik kijken of de update op de site van T-mobile het wel doet en of er geen problemen daar mee zijn. Maar echt vrolijk wordt je er niet van. Dus je bent zeker niet de enige met dit probleem en het ligt denk ik ook niet aan de netbook zelf maar aan T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://lastmile.t-mobile....ser/page.phtml?page_id=98
misschien dat dit helpt, uninstall de web n walk driver, en install deze van de website.
Hoop dat het helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 18:26
Een vriend van me had hetzelfde probleem. Die heeft de BIOS geupdate van de Asus 901 EEE PC en nu werkt het gewoon zonder problemen. Misschien het proberen waard. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 21:33
Het is een bekend probleem, en het ligt zeer waarschijnlijk aan de T-Mobile software. Het vreemde is dat als wij in de winkel de software installeren die op ons demo stickje staat (die een stuk ouder is dan de nieuwe modems) het wel perfect werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat heb ik daar aan dat het een bekend probleem is? ik betaal wel elke maand 34 euro voor web n walk
moet ik dan maar naar de winkel ermee? waarom wordt er dan die oude versie niet online gezet?
bovendien werkt ie op een normale laptop wel zonder problemen. Dus waar ligt het dan aan? aan de windows home versie? ik vind het echt waardeloos dit van T-mobile, het is een bekend probleem en er word niets aangedaan dat kennen we nu wel. Ik word er doodziek van want daar koop ik niets voor

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2008 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 18:26
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 13:34:
Maar wat heb ik daar aan dat het een bekend probleem is? ik betaal wel elke maand 34 euro voor web n walk
moet ik dan maar naar de winkel ermee? waarom wordt er dan die oude versie niet online gezet?
bovendien werkt ie op een normale laptop wel zonder problemen. Dus waar ligt het dan aan? aan de windows home versie? ik vind het echt waardeloos dit van T-mobile, het is een bekend probleem en er word niets aangedaan dat kennen we nu wel. Ik word er doodziek van want daar koop ik niets voor
Heb je dit al geprobeerd?
Leekah schreef op woensdag 26 november 2008 @ 10:05:
Een vriend van me had hetzelfde probleem. Die heeft de BIOS geupdate van de Asus 901 EEE PC en nu werkt het gewoon zonder problemen. Misschien het proberen waard. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Mochten hier nog meer mensen last van hebben, er is een tijdelijke omweg voor dit probleem:

Hernoem de file:

C:\WINDOWS\system32\drivers\tcpipBM.sys

naar bijvoorbeeld

C:\WINDOWS\system32\drivers\tcpipBM_.sys

en herstart je computer. Hierna waren op mijn NC10 de problemen verleden tijd, al dagen stabiel nu.
Pagina: 1