[iTunes 8] Kan artwork niet toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb gisteren iTunes 8 geïnstalleerd op mijn Windows XP machine en heb nu het probleem dat ik geen artwork kan koppelen aan nummers/albums.

Ik heb het koppelen van artwork geprobeerd via "Get Info" en dan de "Artwork" box. Als ik hier een cover toevoeg is deze altijd leeg. Als ik een cover toevoeg wanneer er al een cover is toegevoegd wordt deze verwijderd.

Ik heb het ook geprobeerd m.b.v. drag-and-drop in de Music Library door een cover te slepen naar het grote artwork-vaak dat je links naast de nummers van het album ziet staan. Hier gebeurt niets (ik weet ook niet of dit zou moeten werken?)

Na enig uitzoekwerk kwam ik er achter dat ik artwork wel kan toevoegen als dit b.v. in de root van een harde schijf staat; denk aan D:\cover.jpg of iets dergelijks. Na nog verder geëxperimenteerd te hebben bleek dat het toevoegen van artwork niet lukt, als in de padnaam een directory staat die langer is dan 8 karakters. Dus b.v.: D:\artwork\AlbumCovers\front.jpg. AlbumCovers is langer dan 8 karakters.

Ik heb gegoogled en gezocht op GoT maar kon hier niets over vinden. Bekend probleem? Iemand anders die dit probleem heeft? Is er een fix (behalve alle directorynamen hernoemen of artwork naar één centrale plek kopiëren)?

[ Voor 0% gewijzigd door Bananeman op 12-10-2008 13:24 . Reden: tiepvaud ]

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Ik voel me heel alleen met mijn probleem ;(

;)

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackjack21
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Wat gebeurd er als je de covers van ituens gebruikt? (Rechtermuis -> Get Album Artwork). Kan dat wel gekoppeld worden? En wat gebeurd er al je een cover op een nummer sleept, pakt iTunes die dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 23:39

Yor

Yor1313#2571

Als ik het goed begrijp, heb ik dit vandaag ook eens uitgezocht:

Ik kreeg de albumhoesjes er niet in, maar via info tonen van een song en dan op illustraties en dan toevoegen....

Of snap ik je vraag niet en bedoel je wat anders?

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
blackjack21 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 21:00:
Wat gebeurd er als je de covers van ituens gebruikt? (Rechtermuis -> Get Album Artwork). Kan dat wel gekoppeld worden? En wat gebeurd er al je een cover op een nummer sleept, pakt iTunes die dan wel?
Nee, dit werkt niet. In feite werkt het toevoegen van artwork wel - maar dan alleen als ik het artwork b.v. in D:\Covers zet. Het is dus afhankelijk van de pathname of het werkt of niet.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Yor schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 17:08:
Als ik het goed begrijp, heb ik dit vandaag ook eens uitgezocht:

Ik kreeg de albumhoesjes er niet in, maar via info tonen van een song en dan op illustraties en dan toevoegen....

Of snap ik je vraag niet en bedoel je wat anders?
Bij mij werkt het dan ook niet. Het werkt nooit, behalve in geval van een korte pathname. (Dit zou natuurlijk een oplossing voor mijn probleem kunnen zijn, maar is niet echt werkbaar).

De enige manier om covers te krijgen voor mij is door ze in de MP3 te embedden. Dit heb ik nu gedaan met een MP3 Tag editor, maar dit is geen ideale oplossing. Ik wil het gewoon via iTunes kunnen regelen allemaal.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Zijn je mp3's niet toevallig read only?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
domi235 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:45:
Zijn je mp3's niet toevallig read only?
Heb ik gechecked idd; ze zijn niet read only. Ze staan wel op een netwerkdisk die af en toe wat kuren lijkt te hebben, maar artwork toevoegen is geen probleem zolang de individuele directorynamen in de volledige pathname maar kort zijn.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10 18:03
Bananeman schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:40:
[...]
De enige manier om covers te krijgen voor mij is door ze in de MP3 te embedden. Dit heb ik nu gedaan met een MP3 Tag editor, maar dit is geen ideale oplossing. Ik wil het gewoon via iTunes kunnen regelen allemaal.
Ik zie eerlijk gezelgd het probleem niet van het inbedden van de album art in het mp3 bestand. Toegegeven, het bestand wordt er groter van (afhankelijk van de afmetingen van de JPG), maar biedt als 'voordeel' dat software en hardware die het tonen ervan ondersteunen ze ook daadwerkelijk kunnen afbeelden. Anders zie je ze alleen in iTunes ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Davelaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 13:31
Misschien een gek idee. Ik weet het hier even niet uit mijn hoofd maar heb je het verzamelen van de iTunes bibliotheek uit staan? Ik weet even niet exact hoe het heet in iTunes. Maar kan het zo zijn dan iTunes de covers niet naar de bibliotheek kopieert en daarom alleen wil koppelen naar een echte harde locatie?

Was ik maar een punt dan was ik het einde

Pagina: 1