Hoe een .img bestand te maken? *

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248719

Topicstarter
Hai mensen, ik wil graag .img bestand kunnen aanmaken maar dat lukt me niet !

Ik heb verschillende programma's geinstalleerd en geprobeerd maar ik krijg
geen .img extencie kan iemand mij daarmee helpen ?

Ik heb het volgende programma's al gebruikt:
- Nero
- Image Maker
- Norton Ghost 9
- Norton Ghost 10
- Norton Ghost 11
- Norton Ghost 12
- Image Maker 1.1
- Clone CD
- Clone DVD
- Win Image
- Win Iso
- Magic Iso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Misschien moet je uitleggen wat je precies wilt; een extensie bepalen is een kwestie van de file renamen. Welk formaat moet je .img file hebben? Daarnaast pas ik je topictitel even aan

Hoe Kan Ik Een .IMG bestand Maken ?? > Hoe een .img bestand te maken? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heikanu
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04 21:04
Voor zover ik weet is het iig mogelijk met Alcohol 120%, als het gaat om het maken van een image van een CD. Al vraag ik mij af waarom je zo nodig een .img wilt hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Met Nero kan het gewoon hoor :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

In principe kan het met al die programma's. :)

Wat dan het probleem is, geen idee.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 17:38

Sebazzz

3dp

Img kan je in VMWare o.a gebruiken als floppy image.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-05 12:11

lier

MikroTik nerd

Sebazzz schreef op maandag 29 september 2008 @ 16:06:
Img kan je in VMWare o.a gebruiken als floppy image.
ISO's zijn ook "gewoon" te mounten.

@TS: Wat doe je (laat eens de stappen zien die je doet !) precies ? Er wordt namelijk door meerdere mensen aangegeven dat het mogelijk is met de lijst van programma's dus ontstaat bij mij het gevoel dat je misschien iets fout doet.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kijk ik heb een bootable USB Stick en er staan programmas op zoals Memory test, partition magic 8.0 etc.
Ik wil nog enkele programma's er bij op gooien. Programma's die er al op staan die zijn al .img bestanden

Met nero krijg ik geen .img maar .cce bestand. Met Ghost kan ik wel een image maken maar dan pakt hij het hele hardeschijf of partitie dat wil ik niet. Met andere programma's die ik heb opgenoemd is precies zelfde verhaal... ik krijg het geen .img bestand

Dus ik zou zo zeggen,,, ik probeer een klein programma omzetten naar 1 img bestand.

Dat is juist mijn probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Volgens mij maak je een denkfout; de .img files op je USB stick zijn niet in een ISO of RAW formaat; maar zeer waarschijnlijk een custom formaat. Je zult er eerst achter moeten komen welk formaat dit is, is het qemu, vmware of een raw partition? Pas dan weet je hoe je deze kunt mounten (kan dat überhaupt makkelijk onder windows?) en dus een toevoeging doen.

Wat voor applicatie draait er (op de USB stick?) om de IMG files weer uit te pakken?

[ Voor 10% gewijzigd door Spider.007 op 01-10-2008 11:44 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Spider.007 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 11:43:
Volgens mij maak je een denkfout; de .img files op je USB stick zijn niet in een ISO of RAW formaat; maar zeer waarschijnlijk een custom formaat. Je zult er eerst achter moeten komen welk formaat dit is, is het qemu, vmware of een raw partition? Pas dan weet je hoe je deze kunt mounten (kan dat überhaupt makkelijk onder windows?) en dus een toevoeging doen.

Wat voor applicatie draait er (op de USB stick?) om de IMG files weer uit te pakken?
Ghost 8 & 11
Memtest
Partitionmagic 8.0
DBan

Dit zijn programma's die ik op me USB Stick heb opgezet.

Ik kan ook wel een .ISO bestand bootable maken dat is geen punt

Alleen ik wil weten hoe ik een bestand kan maken met .img extensie
Pagina: 1